הרשמה

Intel ו-ESL מאחדים כוחות כדי ליצור יותר גיוון בספורט האלקטרוני

האם התוכנית החדשה תצמצם או דווקא תגדיל את הפער בספורט האלקטרוני?

ESL ו-Intel מנסים לשים סוף לחוסר הגיוון בספורט האלקטרוני

ESL, ארגון הספורט האלקטרוני הגדול ביותר בעולם, חבר לחברת Intel וביחד הם מקימים את ארגון AnyKey: קבוצה שמטרתה לתמוך וליצור יותר גיוון בתוך תעשיית הגיימינג בעולם. המטרה העיקרית של הארגון היא ליצור יותר הזדמנויות תוך תמיכה בקבוצות פחות מיוצגות בקהילת הספורט האלקטרוני כמו נשים, להט"ב ואנשים כהי עור.

"הצורך בארגון כמו AnyKey הוא ברור ובעזרתם של Intel אנחנו יכולים להפוך את זה למציאות", אמר Jesse Sell, מנהל בכיר ב-ESL. "היוזמות של ארגון AnyKey כבר יצאו לדרך כשאת היוזמה הראשונה תראו בתחרות Intel Extreme Masters בעיר Katowice שתתרחש בסופ"ש הזה [טורניר CS:GO לנשים], אנחנו מקווים לתמוך בשינויים חיוביים. אנחנו רוצים לעורר נושא שעד כה נמנעו מלגעת בו - יש דרך מרתיעה לפנינו אבל בעזרת הצוות המעולה שאיתנו, אנו בטוחים שנצליח ליצור שינוי."

הארגון יעבוד בשתי רמות - מחקרית ומעשית: המחלקה הראשונה אחראית על מחקר בנושאים הקשורים ליוזמות של החברה. בראשה עומד הפרופ' T.L. Taylor מאוניברסיטת MIT, צוות המחקר יוזמם ומרכיב הזדמנויות לדיון כמו למשל הפאנל שנערך בתערוכת TwitchCon אשתקד, "Women in Esports", וכן פירסום מחקרים באירועים כמו IEM San Jose שבו מחלקים מסמכי פרסום ושיווק.

המחלקה השנייה אחריות על יישום פתרונות מעשיים בשטח. בראשה עומד Morgan Romine, לשעבר מנהל ספורט אלקטרוני ב-Red 5 Studios ומייסד שותף של Ubisofts Frag Dolls, הם לוקחים את ממצאי המחקר/הבדיקה שנעשו ומחפשים למצוא ולפתח פתרונות יעילים כדי לתקוף את התופעה באיזורים השונים. אליפות Intel Extreme Masters שנערכת כבר בסופ"ש הזה תביא איתה כאמור טורניר Counter-Strike: Global Offensive לנשים בלבד שיתן פלטפורמה לנשים כמו שעוד לא נראתה אף פעם. זהו צעד אחד מתוך שלל יוזמות מגוונות שנתמכות ע"י AnyKey.

למרות שהמטרה טובה ומבורכת, יש לתהות האם ארגון מהסוג הזה לא יחמיר את המצב וירחיב את הפערים. במקום לקיים פאנלים על "נשים בגיימינג" או לתת "הזדמנויות לקבוצות שוליים", לא יהיה יותר חכם לצמצם את הפער באופן אקטיבי ולחסל את ההפרדה השרירותית בין גברים ונשים בגיימינג? או לעודד שוויון הזדמנויות במקום לנקוט באפליה מתקנת? ספרו לנו מה דעתכם בתגובות!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י