הרשמה

רשמים מהבטא: Street Fighter V

לא רק שמדובר במשחק המכות היפה ביותר עד כה, הוא גם הנגיש והידידותי ביותר מאז Street Fighter 2

אור מנטש ניצל את שלבי הבטא של Street Fighter V כדי ללמוד כמה שיותר על המשחק. האם הוא ראוי לכס המלכות שהתפנה לאחרונה על ידי Street Fighter IV?

בתור חובב משחקי מכות כל חיי, Street Fighter הוא אהבה חדשה יחסית. כן, שיחקתי לאורך השנים בבערך כל משחק שכולל את ריו, קן ושאר החברים, אבל האהבה האמיתית הגיעה עם Street Fighter IV. בן רגע, המשחק הפך ל"הורס חברויות" המושלם בחבר'ה שלי ושום משחק מכות אחר שהגיע בדרך לא הצליח לתפוס את מקומו - בדיוק כמו בסצינה התחרותית, בה Street Fighter IV שלט בגאון מ-2008 ועד 2015 בתור "מלך משחקי המכות". יורש הכתר Street Fighter V יגיע אלינו בדיוק עוד שבועיים והוא כבר נחשב למלך החדש, אבל האם התואר מוצדק? יצא לי לשחק בשלושת שלבי הבטא שהיו זמינים ל-PC וצברתי כ-15 שעות במצטבר, וחזרתי עם המסקנות. לקח לי זמן להבין את זה אבל ל-Street Fighter V יש את כל מה שצריך כדי להצליח בענק.

לוחם הבטאות

אבל בואו נתחיל מההתחלה: הבטא הסופית שהיתה בסוף השבוע האחרון הביאה איתה 15 מתוך 16 הדמויות של הגרסה הסופית, ועכשיו כשכל המכניקות סגורות הרמטית (לפחות לגרסת ההשקה) אפשר להגיד שהיא היתה ייצוג די מדוייק לגרסה הסופית. הבטא לא איפשרה משחק לוקאלי, לא כללה מצבי משחק לשחקן יחיד והתמקדה באונליין בלבד. היתה תמיכה בקרוספליי (PC נגד PS4) ובגדול מה שקרה זה שהשחקן בוחר דמות ונכנס איתה לאימון בזמן שהמשחק מחפש יריב באונליין. ברגע שיריב ראוי נמצא, קופצים ישר לקרב ואחריו חזרה לאימון. לא יצא לי להתאמן עם כל הדמויות הזמינות, אבל כן יצא לי לשחק נגד כולן בזמן שאני התמקדתי בלהתמקצע עם Necalli ו-Nash. תשמחו לדעת שהנטקוד של המשחק עובד נפלא ושלאורך הבטא הסופית, רוב המשחקים הרגישו כאילו היריב יושב לידי ומשחק. בכל פעם שנתקלתי בלאגים, הבנתי ששכחתי להגביל את הקרבות לבעלי חיבור טוב בלבד וכנראה שנפלתי על יריב רחוק מדי או עם חיבור גרוע.

הלחם-וחמאה של כל משחק מכות זה השליטה והתנועה, ובבטא המוקדמת המשחק הרגיש לי מאוד מסורבל יחסית ל-Street Fighter IV. אני לא בטוח מה השתנה בבטא הסופית, אולי פשוט לקח לי זמן להתרגל אבל היום התנועה מרגישה מצוין והתרגילים קלים לביצוע. קומבואים של 40% חיים שהיו פתוחים ב-SFIV רק לשחקנים הנחושים ביותר, זמינים עכשיו לכל שחקן ומרגישים הרבה יותר קלים לביצוע. עדיין תצטרכו להשקיע זמן באימונים, אבל אין ספק ש-SFV עושה הכל כדי לפתוח את עצמו לקהל חדש - ומבחינתי הוא מצליח. שיחקתי עם בקר Xbox 360 לאורך כל הדרך ולמרות שהוא לא מושלם למשחקי מכות, לא היו לי בעיות לשלוט על הדמות ולבצע תרגילים וקומבואים. גם ברמת האנימציה, יש משהו מהפנט באיך שהדמויות זזות ומגיבות ליריב שלהן, וזה משהו שאף משחק מכות אחר בנוף הנוכחי לא הצליח להשיג. חוץ מהתנועה החלקה, יש תחושה מאוד חזקה של אימפקט עם כל מכה שאתם מנחיתים או חוטפים. במילים פשוטות, זה מספק להרביץ לאנשים! אם ב-Killer Instinct הרגשתם שאתם מרביצים לבול עץ, ואם ב-Mortal Kombat X הרגשתם שאתם מרביצים לדחליל רטוב (נשבע שזה מרגיש לי בדיוק ככה!), Street Fighter V יגרום לכם להרגיש את הכאב.

קל ללמוד, קשה להתמקצע

משחקי מכות אמורים לעבוד בשיטת "Easy to learn, hard to master" ומאוד קל ללמוד את המכניקות של SFV. גם בלי לדעת את המכניקות, אם יש לכם הבנה בסיסית במשחקי מכות ואתם יודעים ליישם מושגים כמו Zoning, Cross-Up ו-Whiff Punish, תוכלו לנצח הרבה מהיריבים שתפגשו באונליין. אני לא רוצה להיכנס יותר מדי עמוק למכניקה ואיך הכל עובד בהשוואה ל-SFIV כי את זה אני כבר אשאיר לביקורת המלאה, אז הגרסה המקוצרת היא שלכל דמות יש שני מדים: מד Special/Critical Art כחול המאפשר גרסאות מחוזקות של תרגילים וביצוע התרגיל האולטימטיבי של כל כמות (כשכל הריבועים מלאים) ומד V-Trigger אדום המאפשר יכולות ובונוסים מיוחדים לכל דמות. במילים אחרות, המד הכחול זה מה שאתם מכירים ממשחקים SF קודמים והמד האדום זה החידוש המרכזי למכניקת הדמויות, שעובד קצת שונה עם כל דמות. למשל, ה-V-Trigger של Ryu נותן לו עוד עוצמה לזמן מוגבל, ומחזק באופן משמעותי את כל התרגילים שלו; ה-V-Trigger של Nash מאפשר לו להפתיע את האויב ולהבזיק מאחוריו או מעליו; ואחד האהובים עלי, ה-V-Trigger של Necalli מכניס אותו למצב מחוזק שמשפר את המהירות, הנזק וכל התרגילים עד סוף הסיבוב. בסופו של יום, מה שחשוב ב-Street Fighter V זה לא לדעת קומבואים או מהלכים מטורפים, אלא פשוט להכיר את הדמויות ולדעת איך להגיב. בגלל שהכל כל כך קל לביצוע, המשחק האמיתי הוא הקרב המנטלי - איך אני חושב שהיריב שלי הולך להגיב? איך אני פותח אותו להתקפה? איך אני יכול להגיב כשהוא נמצא בטווח X וקופץ להתקפה? מה אני יכול לעשות כדי לגוון את המשחק ולא לתת ליריב "להתרגל" להתקפות שלי? הכל קורה בבת אחת בראש של השחקן ומתבטא בהחלטות של שבריר שניה.

מערכת ה-V-Trigger עושה טוב לדמויות של Street Fighter V כי היא מוודאת שכל דמות מרגישה אחרת. Ryu ו-Ken, שמאז ומעולם היו דמויות מאוד דומות עם תרגילים כמעט זהים, מרגישים עכשיו שונה לגמרי בזכות ה-V-Skill, תרגיל שאפשר לעשות בחינם כדי למלא את המד. עם Ryu אנחנו מקבלים תרגיל מאוד עוצמתי שחוסם כל סוג של מכה כל עוד התזמון שלכם נכון (כמו שהיה ב-Street Fighter 3 אצל כל הדמויות), אבל עם Ken אנחנו מקבלים ריצת הסתערות לכיוון האויב, מה שעוזר לו לשמור על סגנון משחק אגרסיבי. עוד בשורה שעשויה לשמח אתכם היא ש-Street Fighter V פחות אוהב לוחמה מרחוק, ואין הרבה דמויות עם יריה בסגנון Hadoken. במקביל, לרוב הדמויות יש כלים יעודיים להתחמקות או הדיפה של יריות - Bison, למשל, יכול "לאכול" יריה ולהחזיר אותה לשולח. הקאסט הפותח שיהיה זמין עם ההשקה מגוון מאוד וכולל דמויות ססגוניות עם סגנונות משחק שונים. זה כן בא במחיר של קיצוץ כמה מהדמויות הקלאסיות כמו Honda, Blanka ו-Sagat, אבל נחמד לראות דמויות חדשות לגמרי לצד דמויות שמעולם לא חשבנו שיחזרו לסיבוב נוסף (Birdie אני מסתכל עליך). עוד בשורה משמחת היא המודל הכלכלי של המשחק, שלדעתי מגיע לו כתבה שלמה על איך כל משחקי ה-AAA צריכים ללכת בכיוון הזה. אז המשחק יעלה 60$ אבל בניגוד להרבה משחקים, לא תצטרכו להמשיך לשלם על דמויות ותכנים נוספים. סקינים עדיין יעלו כסף וזה בסדר גמור, אבל את כל דמויות ה-DLC העתידיות (ואנחנו מדברים כאן על כ-7 שנים של דמויות חדשות!) תוכלו להרוויח על ידי הכסף של המשחק -Fight Money. מי שירצה יוכל לשלם כסף אמיתי ולקבל אותן מיידית, ואין לי ספק שיהיו לא מעט כאלה.

ממתק לעיניים

את הגרפיקה של המשחק השארתי לסוף, אבל לדעתי זה אחד היתרונות הכי גדולים של המשחק. מבחינת גרפיקה ואנימציה, Street Fighter V לא סתם נראה טוב; הוא נראה כל כך טוב שהוא גורם ל-Killer Instinct ו-Mortal Kombat X להיראות כמו משחקים של הדור הקודם. אם יצא לכם לראות סרטונים של המשחק ואתם חושבים לעצמכם "מה הוא מגזים עכשיו", אני מבין אתכם! גם אני לא התרשמתי במיוחד כשראיתי טריילרים וסרטונים אבל כשמשחקים על 1080p בהגדרות הגבוהות ביותר במחשב, מגלים עולם אחר לגמרי. יוטיוב פשוט לא עושה חסד עם SFV, צריך להרגיש את זה בעצמכם כדי להבין על מה אני מדבר.

אני אשאיר אתכם עם שורה חצי-תחתונה כי זאת לא ביקורת מלאה, ועדיין אין לי מספיק מידע כדי להמליץ לכאן או לכאן. אני כן יכול להגיד שאם אתם אוהבים משחקי מכות ומחפשים זירה חדשה להיכנס אליה, כרגע אני לא רואה אופציה טובה יותר מ-Street Fighter V כל עוד הוא יקיים את ההבטחות וימשיך לעבוד כמו שצריך בגרסה הסופית. הוא נראה טוב יותר מכל משחק מכות אחר, הוא מרגיש טוב יותר מכל משחק מכות אחר, הוא המשחק הנגיש ביותר בהיסטוריה של הסדרה, ואפשר לשחק נגד אנשים ברשת בלי לאגים ועצבים מיותרים. בגלל שלא יהיו עוד שלבי בטא אני ממליץ לא להזמין את המשחק מראש, ולראות מה קורה בימים שאחרי ההשקה - בייחוד אם מתכננים על רכישה ל-PC. בנוסף, אם אתם מתכננים לרכוש את המשחק יותר בשביל תכני שחקן-יחיד, ייתכן מאוד ש-SFV לא יגיע עם הרבה תוכן עבורכם (יהיה Arcade ו-Survival בלבד), אבל המשחק כן צפוי לקבל מצב עלילה סינמטי בהמשך השנה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י