הרשמה

ביקורת - אוזניות Plantronics Gamecom 818

אוזניות אלחוטיות למי שאוהב נוחות מעל הכל

אור בדק את אוזניות ה-Gamecom 818 האלחוטיות של Plantronics, איך נשמעים החיים בלי כבלים מיותרים?

בתקופה האחרונה זורמות אלינו אוזניות גיימינג מהמובילות בשוק, ובזמן שרועי באלוה בדק את ה-HyperX Cloud II, אני בדקתי את האוזניות האלחוטיות Gamecom 818 של Plantronics. הרבה גיימרים כנראה יחרדו לשמוע את זה, אבל בתור צרכן אני בדרך כלל מעדיף ללכת על האופציה האלחוטית גם אם אני משלם על זה בביצועים וזמני טעינה. אני מסוג האנשים שלעולם לא ירכשו בקר חוטי ל-Xbox או עכבר חוטי למחשב. אבל מה לגבי אוזניות? ה-Gamecom 818 מספקות נוחות מעל הכל וזה מתבטא בהרבה החלטות בבניה ובעיצוב, ובאופן טבעי הנוחות הזו באה על חשבון דברים אחרים. אז האם אלה האוזניות בשבילכם? המשיכו לקרוא ותגלו.

עובד עם PC ופלייסטיישן אבל לא עם סמארטפונים

ה-Gamecom 818 נועדו בראש ובראשונה לגיימרים שרוצים לחסוך התעסקות עם כבלים בזמן שהם משחקים או מאזינים למוזיקה. בתור אוזניות אלחוטיות אין להן כבל 3.5 מ"מ שיכול להתחבר לסמארטפונים, טלויזיות ושאר מכשירים. במקום זה, כדי להשתמש באוזניות תצטרכו להתחבר דרך USB בעזרת כבל (לצורך הטענה של האוזניות) או בעזרת המתאם האלחוטי - שניהם כלולים בקופסא. הדונגל מתאים באופן רשמי ל- PS3, PS4 ו-PC (כולל Mac) וייתן לכם להתרחק עד 12 מטר ממנו מבלי שתאבדו איכות או תחוו לאגים.

הסוללה לאוזניות היא פנימית וניתנת לטעינה דרך USB בלבד, משהו שאני לא לגמרי אוהב כי זה אומר שתמיד יש סיכוי שתיתקעו בלי סוללה והדרך היחידה שלכם להשתמש באוזניות תהיה דרך כבל. תוכלו לצפות לכ-10 שעות של שימוש אחרי טעינה מלאה שלוקחת כ-4 שעות. עדיין אפשר, אגב, להתחבר עם הדונגל האלחוטי ולטעון בו זמנית את האוזניות דרך מתאם USB שמחובר לחשמל (כמו זה שאתם משתמשים בו להטענת הסמארטפון). בשבילי זה היה אחלה כי המחשב בד"כ מחובר לטלויזיה כשאני משחק, אבל על הספה תמיד יש לי גישה למתאם USB שמחובר לחשמל. אם אתם שחקני פלייסטיישן אז אתם אמורים להיות מורגלים לעניין הטעינה מבקרי ה-Dualshock שסובלים מאותה "בעיה" בדיוק.

נוחות כבר אמרנו?

כשאני כותב "נוחות" אפשר להבין שמדובר בפיצ'ר האלחוטי, אולי באוזניות שיושבות בצורה נוחה על הראש, אבל פלנטרוניקס התכוונה גם לנוחות שימוש. זה אומר, בתור התחלה, שמרגע חיבור הדונגל למחשב לא תצטרכו להתעסק עם תוכנות מיותרות והורדה מסורבלת של דרייברים - עם Windows 10 האוזניות עבדו בצורה מושלמת. הדונגל ידע לזהות בקלות את האוזניות והמחשב ידע לזהות אותן בתור יחידה הכוללת אוזניות ומיקרופון. די הופתעתי מהמשקל הקל של האוזניות וקרה לי משהו שמעולם לא קרה לי עם אוזניות אחרות: הייתי בשיחת סקייפ, ורק חצי שעה אחרי השיחה גיליתי שהאוזניות עדיין על הראש שלי. הקשת והכריות של האוזניות מכוסות בספוג נעים וקטיפתי, שמרגיש מצוין בחודשי החורף אך עשוי להיות קצת פחות נעים בקיץ עם החום והזיעה. על האוזניה השמאלית יש כפתור כיבוי\הפעלה ו-4 כפתורים השולטים על הווליום ועל ניגון תכנים (stop/play והרצה קדימה).

המיקרופון לא ניתן לניתוק אך מתקפל בצורה דיסקרטית ולא מהווה הפרעה כשלא צריכים אותו. כמו ברוב המיקרופונים המובנים, לא תקבלו כאן איכות יוצאת מן הכלל אבל הוא יעשה את העבודה כשכל מה שאתם צריכים זה לתקשר עם הקבוצה שלכם או לדבר עם מישהו בסקייפ. בגלל שאין כבלים שמפריעים בדרך, מצאתי את עצמי מנצל את היתרון יותר ממה שחשבתי: בשיחה האחרונה שעשיתי בסקייפ מהמשרד, יכלתי ללכת למטבחון ולהכין קפה ועדיין להישאר בשיחה - מה שאולי לא נשמע כמו הניצול הכי מטורף של יכולת אלחוטית אבל באותו רגע זה מאוד הרשים אותי. הצטערתי לגלות שהאוזניות לא מגיעות עם נרתיק נשיאה או פטנט כלשהו שיחבר את הדונגל לאוזניות כדי שהוא לא ילך לאיבוד.

איך שומעים?

אם זה בזמן משחק, צפיה בסדרות או האזנה למוזיקה, ה-Gamecom 818 מספקות סאונד מצוין וחסר-לאגים לחלוטין במצב אלחוטי. הן מספקות סאונד ב-2 ערוצים (סטריאו) אך באיכות גבוהה שלא נופלת מהרבה דגמים יקרים יותר של 5.1 ו-7.1 ערוצים. בכל אוזן יש דרייבר של 40 מ"מ, עם טווח תדרים של 20 - 20,000 הרץ - שזה פחות או יותר הסטנדרט לאוזניות מהסוג הזה. גם במקרה הזה, תצטרכו להחליט אם אתם מעדיפים ללכת על אוזניות יותר נוחות לנשיאה ולשימוש, מאשר דגם חוטי עם תמיכה בסראונד. אם אתם משחקים על פלייסטיישן, אגב, כדאי שתדעו שאין כרגע תמיכה לאוזניות סראונד אז חבל ללכת על אוזניות של יותר מ-2 ערוצים.

השורה התחתונה

אוזניות ה-Gamecom 818 האלחוטיות של Plantronics מספקות ערך מצוין למחיר אם אתם מסוג האנשים שמעדיפים נוחות שימוש ומשקל קל, ורוכשים אוזניות בלעדית עבור ה-PC או קונסולת הפלייסטיישן שלכם. יש להן סאונד חד וברור של 2 ערוצים (סטריאו), ומימדים ומשקל קומפקטיים במיוחד. אלו אוזניות מושלמות לנשיאה לתחרויות ומסיבות לאן, רק חבל שהן לא מגיעות עם נרתיק נשיאה או איזשהו פטנט שיחבר את הדונגל לאוזניות כאשר הן לא בשימוש. בסך הכל יש כאן תמורה טובה עבור המחיר אבל אם אתם מחפשים אוזניות שישמשו אתכם גם עם הסמארטפון ומכשירים אחרים - אולי תעדיפו ללכת על דגם ה-Rig Flex של Plantronics.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:01 10.02.2016 | barel140 barel140

    מה המחיר שלהם? והאם יש אוזניות אלחוטיות שהן למחשב הכוללות מיקרופון ותומכות גם בלוטות' לנייד (וגם למחשב בעיקר) משהו לא יקר אבל עם איכות סאונד טובה?
    אחלה סקירה דרך אגב :)

  2. 2

    22:11 10.02.2016 | WarFox89 WarFox89 (אורח)

    אחלה ביקורת - תודה!
    בכל מקרה יש לי הרגשה שמדובר באוזניות די מעפנות ... ואני לא מכיר את החברה הזאת אישית.

  3. 3

    18:24 13.02.2016 | עזרא עזרא (אורח)

    מישהו יודע איך האוזניות האלה? Logitech G930

  4. 4

       | פורסם ע"י