הרשמה

המשדרג: מה יקרה ל-AMD ביום שאחרי הרכישה של מיקרוסופט?

עם או בלי המכירה, העתיד נראה עגום ליצרנית השבבים

רועי באלוה מנתח את שמועת הרכישה של AMD על ידי מיקרוסופט - מי יוצאת מורווחת מהעסקה?

רק לפני כשבועיים דיברתי איתכם כאן על מה צופן העתיד של AMD, והאם החברה תצליח להתאושש ולהתמודד עם פשיטת הרגל ההולכת וקרבה. לאחר רצף השמועות בשבוע האחרון בעקבות מגעים של חברת מיקרוסופט לקניית יצרנית השבבים AMD במחיר של 1.81 מיליארדי דולרים, מה יקרה לשוק בעקבות עסקת ענק שכזו? עד כה החברות לא מסרו שום מידע בנוגע לשמועות, ועדיין לא ידוע אם העסקה תושלם, אבל מה יהיה עתיד שתי החברות לאחר השלמת מהלך הענק?

התרחיש הסביר

מיקרוסופט אמנם תציל את AMD מהבעיות הכלכליות שהולכות ורודפות אותה בשנים האחרונות, אך די ברור שמיקרוסופט אינה מעוניינים להיכנס לשוק החומרה ולהתמודד מול הענקית המונופולית Nvidia. פיתוח מעבדים וכרטיסי מסך למחשבים זה אינו הכיוון שמיקרוסופט מכוונת אליו, ובעקבות זאת כנראה יכריזו על צמצום חטיבות החומרה של AMD וישאירו רק את חטיבת המעבדים של האקס-בוקס וחטיבות פיתוח שעדיין תלויות בחוזים כאלה או אחרים עם חברות כדוגמת סוני וטושיבה.

AMD כלואה בסכסוך עצמי: מצד אחד היא אינה מחדשת או מהווה תחרות מול Intel ו-Nvidia, ובקצב הזה היא תיאלץ להצטמצם ולבסוף להיסגר מטעמים כלכליים. מצד שני, אם יוחלט על צמצום החברה רק לפיתוח של שבבים בשביל מיקרוסופט - קיומה של AMD יהיה הכרחי רק למיקרוסופט וזה יגרום להכנסות נמוכות בהרבה שיובילו לירידה בשווי המניה ובשווי החברה. כל זה כמובן בהנחה שמיקרוסופט לא מתכננת להיכנס לשוק החומרה ולמכור מעבדים וכרטיסי מסך ל-PC.

מיקרוסופט מרוויחה על גב כולם

בעוד שקניה של AMD על סך של 1.81 מיליארדי דולרים נשמעת כמו הוצאה כלכלית מיותרת, החבר'ה במיקרוסופט יודעים בדיוק מה הם עושים. על ידי פיתוח שבבים עצמי, בהנחה ש-AMD אכן תירכש על ידי מיקרוסופט, מיקרוסופט תוכל למקסם את הרווחים שלה ממכירות האקס-בוקס ואף להוריד את מחירה (שגם ככה עומד כיום על נקודה נמוכה יותר מהמתחרה PS4) ובכך להוות תחרות גדולה יותר לסוני ולפיילסטישן.

בנוסף, מיקרוסופט תוכל להוריד את המחיר של משקפי ההולו לנס בפיתוחה על ידי שימוש בשבבים של AMD וללא תלות בחברות אחרות שיספקו את השבבים.

עתיד ורוד? תלוי למי

בעוד שבמיקרוסופט העניינים ייראו טוב ורווחי החברה יעלו, הנהלת AMD תיאלץ ככל הנראה לפטר עובדים ולצמצם את פעילות החברה בהתאם לדרישות מיקרוסופט. כל הסימנים מצביעים על כך ש-AMD נקנית בשביל להפעיל לחץ על סוני ובשביל לפתח שבבים למיקרוסופט - אולי לקונסולת הדור הבא? העתיד נראה עגום עבור AMD, שכנראה לא תצליח לעבור ממצב של דשדוש לשגשוג באף תרחיש הגיוני.

מה אתם חושבים על מצבה של AMD? האם הייתם מעדיפים שהיא תנסה להסתדר בכוחות עצמה או שעדיף לה ללכת להרפתקה חדשה עם מיקרוסופט?

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:08 06.07.2015 | יוסי יוסי (אורח)

    ללכת להרפתקה עם מיקרוסופט זה יהיה רק רע כי
    1) הם זורקים את הלקוחות שקנו את המעבדים שלהם לקבינימט
    2)הם זורקים את הלקוחות שקנו את הכרטיסי מסך שלהם לקבינימט
    3)כל העבודה שהם תרמו לדריברים של הקוד הפתוח (שזה המון וגם הביא להם די הרבה כסף מסין) ירד לטימיון כי במיקרוסופט מתעבים את הקוד הפתוח.

  2. 2

       | פורסם ע"י