הרשמה

סיקור - מחשב נייד Toshiba Qosmio X70

בדקנו את המחשב הנייד QOSMIO X70 של טושיבה. האם הוא שווה את המחיר?

מחשב ה-QOSMIO X70 של טושיבה מספק שילוב נכון בין מחיר, משקל וביצועים. זהו אולי מחשב ה-17" הנייד ביותר שתמצאו בשוק

אם אתם מחפשים מחשב נייד חדש, אני קצת מרחם עליכם: יש המון אופציות בשוק, ובשנה האחרונה אפשר לראות שהרבה חברות בארץ התחילו לייבא את דגמי הגיימינג וה-High End, מה שהופך את הבחירה לאפילו יותר קשה. הפעם אנחנו נבחן את מחשב המולטימדיה של טושיבה Qosmio X70, שמתאים בעיקר למי שמחפש מחשב נייד ונישא (נדבר על ההבדלים בהמשך) עם מסך של 17" וביצועים המאפשרים גיימינג וכן עבודה עם תוכנות עריכה ועיצוב. ה-X70 לא נועד להיות מפלצת גיימינג כמו מחשבים אחרים עם אותו גודל מסך, מה שגם משפיע לטובה על המחיר שלו, והוא מספק איזון יפה בין ביצועים, גודל ומשקל - משהו שאנחנו רגילים לראות על ניידים קטנים יותר אבל לא עם מחשבי 17". הדגם הספציפי שקיבלתי לסקירה הוא ה-Qosmio X70-B-10T, המפרט עשוי להשתנות בדגמים אחרים של ה-Qosmio X70.

דק, קל ומואר

הדבר הראשון שלמדתי על המחשב מרגע השימוש הראשון זה עד כמה הוא קל ודק. המחשב כולו שוקל פחות מ-3 ק"ג וכאשר הוא סגור, הגובה שלו נמוך מ-5 ס"מ. לצורך השוואה, מחשב ה-Alienware האישי שלי (M14X) הוא גבוה יותר ונושא את אותו משקל עם גודל מסך של 14" בלבד. מבחוץ, ה-Qosmio X70 נראה לא רע בכלל ונושא שני צבעים: שחור על גב המסך ובתחתית, ובורדו מסביב. החלק המרשים מגיע כאשר פותחים את המחשב ונחשפים למקלדת המוארת והנוחה של המחשב. המקלדת מוארת באדום וחוסכת אנרגיה בכך שהיא נדלקת רק כאשר לוחצים על אחד הכפתורים. לכפתורי ה-Caps Lock וה-Num Lock יש נורות מיוחדות שעוזרות לנו לדעת אם הם עובדים או לא. אחד הדברים האהובים עלי במחשבי 17" זה התוספת של כפתורי ה-Numpad וכאן הם נראים ועובדים מצוין, ומספקים נוחות שאין לניידים קטנים יותר.

מה שכן, היו גם דברים שפחות אהבתי במקלדת: כפתורי ה-F למעלה לא מבצעים את הפעולה שלהם כברירת מחדל, אלא את הפעולה האלטרנטיבית שבד"כ דורשת לחיצה על כפתור Fn. למשל, אם אני רוצה לרענן את הדפדפן אני לא יכול ללחוץ על F5 כי זה יכבה לי את משטח העכבר. במקום, אני צריך ללחוץ על F5+Fn. וזה לא המקרה הכי גרוע: אם אני רוצה לסגור משחק או אפליקציה, אני כבר לא יכול להשתמש ב-Alt+F4 כי זה יכבה לי את המסך! במקום זה צריך ללחוץ על Alt+F4+Fn, מה שהופך את כל העסק למסורבל במיוחד. יכול להיות שקיימת דרך לשנות את הסידור הזה אבל לא מצאתי אותו באף אחת מהאפליקציות הייעודיות שמגיעות עם המחשב. עוד תלונה שהיתה לי לגבי המקלדת היא שחצי ה-Dpad קטנים ודחוסים, ואפשר להתבלבל יותר מדי בקלות בין החץ למעלה לחץ למטה. אולם, אחרי יומיים של הסתגלות זה כבר לא היווה בעיה. משטח העכבר עובד ומגיב טוב, אך כפתורי העכבר לא ממש נוחים והופכים את המשטח לפחות אפקטיבי. הדבר הראשון שעשיתי עם המחשב זה להתקין את הדרייברים לעכבר האהוב שלי.

מפרט בסיסי

  • מעבד - 4th Generation Intel Core i7-4720HQ
  • מסך - 17.3" ברזולוציית 1920x1080) Full HD) עם זמן תגובה של 8 אלפיות השניה
  • כרטיס מסך - AMD Radeon R9 M265X עם זכרון 4GB GDDR5
  • זכרון - DDR3L SDRAM 16GB (שני חריצים עם 8GB בכל אחד)
  • אחסון - משולב: כונן מכני 1TB HDD 5400 RPM עם 8GB SSD (זכרון ה-SSD לא נגיש ושמור למערכת)
  • כניסות - VGA ,2xUSB 2.0 ,2xUSB 3.0, HDMI, Ethernet, קורא כרטיסי SD
  • משקל - 2.9 ק"ג כולל סוללת 6 תאים
  • מחיר מומלץ לצרכן - 6,800 ₪

את המפרט המלא תוכלו לראות בעמוד המחשב הרשמי. כמו שהזכרתי מקודם, לא מדובר כאן במפלצת גיימינג מטורפת ובמקרה הזה - זה ממש לא חסרון. כמו מחשבי 15" או 14" באותה קטגוריית המחיר, ה-Qosmio X70 נועד לתת את מקסימום הביצועים במינימום משקל ולדעתי הוא הצליח בגדול. כאמור הדגם הספציפי שהגיע אלי הוא ה-QOSMIO X70-B-10T, שמעל הכל מתאים למי שצריך לעבוד על המחשב או רוצה ליהנות מבידור ומשחקים על מסך גדול של 17". למרות שהחומרה שלו לא אידיאלית למשחקים (ובעיקר כרטיס המסך המעט מיושן), הוא עדיין יכול להריץ את כל המשחקים החדשים בשוק ויוכל להמשיך לעשות זאת לפחות למשך השנתיים הבאות - אם כי תצטרכו להתפשר על ההגדרות הגרפיות.

עבודה במקום ראשון, משחקים במקום שני

אני חייב להודות שברגעים הראשונים עם המחשב, כשכל מה שעשיתי איתו זה להריץ משחקים ברמות שונות - קצת התאכזבתי מהביצועים ומהמחשב באופן כללי. לקח לי כמה ימים של שימוש עם המחשב עד שהבנתי היכן הוא באמת זוהר: בעבודה והשימוש השוטפים במחשב. אם אתם סטודנטים, עורכי וידאו או גרפיקאים אתם כנראה צריכים מחשב נייד שיאפשר לכם לעבוד בכל מקום אפשרי. רוב הסיכויים שלא תסתפקו במחשב נייד עם מסך קטן יותר כי עם פחות מ-17" ו-1080p הכל נהיה צפוף מדי, וכאן ה-Qosmio נכנס לתמונה: ניסיתי לעבוד על המחשב בימים האחרונים מה שכולל כתיבת מסמכים בוורד, עריכת תמונות בפוטושופ, עבודה אינטנסיבית עם האינטרנט והדפדפן וכמות גדולה של תוכנות וטאבים שפתוחים אצלי בכל זמן נתון. ניסיתי גם להריץ את תוכנות העריכה Premier ו-Vegas ולהתעסק איתן קצת כדי לראות את זמני התגובה. המחשב התמודד עם כל אלה ללא מאמץ, גם כשהוא לא מחובר לחשמל! בכל מצב שבו המחשב ישב עלי במקום על שולחן הכתיבה, מצאתי שהעבודה איתו הרבה יותר נוחה מכל מחשב 17" אחר שיצא לי להתנסות איתו - וזה כמובן בזכות המשקל הקל והצורה הדקיקה שלו.

ומה לגבי משחקים? שאלה טובה! כרטיס ה-Radeon שמגיע עם המחשב הוא לא בדיוק אידיאלי למשחקים, והבנתי את זה ממקצי המבחן שביצעתי עם תוכנת 3DMark. ביצעתי את המבחנים Sky Diver המיועד למחשבי גיימינג ניידים, ואת Fire Strike המיועד למחשבים נייחים עתירי-ביצועים. בשני המבחנים הוא לא הגיע לתוצאות מעודדות במיוחד, אבל עדיין נותר לבחון את הביצועים במשחק אמיתי. ניסיתי שני משחקים: GTA V שנחשב לתובעני במיוחד, ו-Warframe הפחות תובעני. את GTA V תוכלו להריץ על ה-Qosmio X70 בקצב פריימים של כ-40 לשניה על הגדרות בינוניות - גבוהות (לא גבוהות מאוד), ואילו Warframe קצת איכזב כשהמשחשב נפל מ-60 פריימים על ההגדרות המקסימליות וישב על ממוצע של כ-50 לשניה.

חשמל? מי צריך חשמל?

בתור מחשב של 17" עם משקל קל ומימדים קטנים יחסית, קיוויתי שגם הסוללה לא תאכזב ותאפשר שימוש למשך מעל שעתיים. למרבה ההפתעה גיליתי שהמחשב עבד על סוללה בלבד למשך 4 שעות! משהו שבטוח לא קל להשיג עם סוללת 6 תאים (בניגוד לסוללת ה-8 תאים שתראו במחשבים אחרים של 17"). במשך 4 השעות האלה ביצעתי התקנות של דרייברים, הורדות מהאינטרנט, עבודות עריכה עם פוטושופ, שימוש והעתקת קבצים מכוננים חיצוניים, כתיבה בוורד והעלאת כתבות לויגיימס דרך דפדפן Chrome. ה-Qosmio X70 מגיע עם שני כרטיסי מסך, כאשר ה-Radeon נכנס לפעולה רק כאשר מפעילים משחק או תוכנת עריכה, ואילו כרטיס ה-Intel המובנה מטפל בעבודה השוטפת. הפיצ'ר הזה קיים ברוב המחשבים הניידים היום אך במקרה הזה נראה שהוא מצליח להגדיל משמעותית את זמן הסוללה. קטגוריית ה-17" מלאה במחשבים שקוראים לעצמם ניידים אך עם משקל של 5 ק"ג, יהיה מאוד קשה להיסחב איתם. ה-Qosmio הוא מחשב לא רק נייד, אלא נישא מכיוון שאפשר לקחת אותו בקלות בתיק מבלי להרגיש שאתם במסע כומתה. בגלל שהמחשב דק וקל, אין שום בעיה להשתמש בו בנוחות ברחבי הבית או ברכבת, אם כי באוטובוס זה קצת יותר טריקי בגלל הצפיפות. כמו יתר הניידים של טושיבה, גם ה-Qosmio מגיע עם מערכת רמקולים מובנית של Harman/Kardon ומספקת איכות סאונד מרשימה בווליום גבוה.

השורה התחתונה

אם אתם מחפשים מחשב נייד עם מסך 17" שנועד קודם כל לעבודה ורק אחר כך למשחקים, אין באמת צורך שתשלמו עליו 10,000 ש"ח ויותר - בייחוד אם אתם מחפשים מחשב שיכול ללכת איתכם לכל מקום. ה-QOSMIO X70-B-10T הוא מחשב שמשלב בהצלחה בין מחיר נוח, משקל קל, צורה דקה וביצועים אידיאליים לעבודה שוטפת ותוכנות עריכה\אנימציה\וידאו, אך פחות להרצת משחקים. זהו לא מחשב שיריץ את המשחקים הכי חדשים בשוק על הגדרות מקסימליות, ועם רוב המשחקים תצטרכו להתפשר על הגדרות בינוניות, אז קחו זאת בחשבון.אם אתם מחפשים מחשב של 17" עם ביצועים גבוהים יותר למשחקים, תצטרכו להתפשר על מדדים אחרים כמו משקל, גודל וכמובן מחיר. בסך הכל, מחשב ה-QOSMIO X70-B-10T נותן תמורה מצויינת למחיר ומספק אלטרנטיבה חשובה למפלצות הגיימינג היקרות והכבדות יותר שתראו בקטגוריית ה-17".

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:57 10.06.2015 | אפל! אפל! (אורח)

    MacBook Pro 15
    מעבד חזק יותר
    כרטיס מסך Radeon x370
    16 ג'יגה ראם
    וssd של 500 ג'יגה
    והכל במשקל של 2 ק״ג
    ובעובי של 2 ס״מ!

    המחיר אומנם יקר במעט -10,000 ש״ח
    אך הסוללה מחזיקה לא 4 שעות אלה 10 שעות!

  2. 2

    19:19 13.06.2015 | LENOVO LENOVO (אורח)

    ואם תרצה לחסוך יש גם מחשבים מLENOVO ב7000 שקל ברמה גבוהה כמו ה Macbook Pro 15

  3. 3

       | פורסם ע"י