באחד הדיונים דנו המפתחים הבכירים, כותבי התסריטים והמעצבים לאילו שמונה משחקים יש את הסיפור הטוב ביותר שמשוחק בצורה הטובה ביותר בישיבה שכותרתה הייתה "Stories Best Played: Deconstructing the Best Interactive Storytelling.".
אז ישבו להם בנחת החבורה Panelists Richard Rouse (Paranoid Productions), Steve Meretzky (Blue Fang), Marc Laidlaw (Valve Software), and Ken Rolston (Big Huge Games) והגיעו בעצם למסקנה ששחקנים לא רוצים רק יריות ופיצוצים אלא גם סיפור, ורצוי אחד שגם עונה לכללים המחמירים של הספרות.
כל אחד מהם הסביר למה הוא בחר במשחקים שלדעתו מעבירים סיפור בצורה הטובה ביותר. הרשימה לפניכם... (עם נימוקי חבר השופטים...)
המשחק Loom. זהו משחק יוצא דופן בעיצובו. בעל פאזלים ייחודיים ומוזיקה מקורית. המפתחים גם שיבחו את ההחלטה לסיים את המשחק ללא "סוף שמח" כנהוג בהרבה סרטים אמריקאים.
המשחק Thief. משחק בעל סצינות מעבר מדהימות ומעוצבות. האווירה והאסמוספירה במשחק פשוט שואבות אותך פנימה. השינוי של המשחק לעומת המשחקים האחרים שהיו בתקופתו, לא עוד לרוץ ולירות, אלא התגנבות ומחשבה. אין ספק שהוא הקדים את זמנו ואף היום לעיתים הוא עולה על כותרים עכשוויים.
המשחק Planescape. משחק קלאסי בקרב שחקני RPG. במשחק השחקן "ממש מחזיק את כובד העלילה על כתפיו". סיפור העלילה מתקדם בצורה חלקה ע"י גילוי העולם של המשחק, והוא ממש יצירת מופת לכל מי שמכיר D&D. המומחים סיכמו כי משחק שכזה לא יכול להיעשות שנית, פשוט כי הוא כבר נעשה...
המשחק BioShock. המשחק שכולם כיום מכירים בו כאחד מהמשחקים עם הסיפורים העמוקים ביותר. ודרך הסיפור שלו פשוט מדהימה. היכולת של המשחק להעביר מסרים לשחקן דרך העיצוב וקטעי קול ביומנים פשוט מעוררת כבוד.
המשחק The Fool's Errand. בין המשחקים שהמומחים הכי אהבו ונהנו מהם. האינטרקציה של המשחק באמצעות החידות והפזלים הייתה מרשימה. כל חידה פתחה בפני השחקן חלק נוסף בעלילה. ומצד שני הסיפור הפשוט שמעלה גישות עמוקות, פשוט מהווה דוגמה מצויינת לסיפור של משחק.
המשחק Chronicles of Riddick. אולי במבט ראשון המשחק נראה בעל עלילה פשטנית וממוחזרת, אולם המשחק נותן לשחקן תחושה של אחד לאחד הזדהות עם הדמות.
המשחק Phoenix Wright. המשחק בעל האווריה המסרותית יותר בעלילות משחק. ההתקדמות בעלילה, התפניות ובניית דמויות טובה. התכונות של המשחק לבצע את התסריט הקלאסי בצורה משלמת, וטויסטים נכונים פשוט מעמידה אותו בשורה הראשונה.
המשחק Ico. הדינמיקה של אח קטן / אח גדול שמביאה כל כך הרבה רגש למשחק היא נהדרת. בגלל השימוש המועט בדיאלוגים ההעברה של הסיפור באמצעות האנימציה כל כך מרשימה. כמו גם השימוש ברטט של בקר המשחק כחלק מהעברת הרגש הייתה לא פחות מגאונית.
ואם אתם רוצים לדעת אילו עוד משחקים עלו בשיחה אבל בסוף "נשארו על ריצפת העריכה" הנה הם כאן לפניכם...
Richard:
- The Last Express
- Grand Theft Auto: Vice City
- A Mind Forever Voyaging
- Ecstatica
- Myst
- The Legend of Zelda: Majora's Mask
- Suspended
- The Legend of Zelda: Ocarina of Time
- Portal
- Gadget
- Myth
- Call of Duty
- Betrayal at Krondor
תגובות
1
17:36 22.02.2008 | Ravid
איפה HL? איפה C&C?
בושה...
2
12:41 23.02.2008 | Mastix
מה עם Call of Cthulhu?
מבוסס על ספר של H.P Lovecraft
העבירו את זה כל כך טוב במשחק
שלמרות שהגראפיקה מיושנת, וקטעי
המלחמה המעטים די גרועים... הוא
ממש טוב, ומה גם עם StarCraft?
Max Payne? Mafia לדעתי יותר
טובים מחלק מהרשימה
3
18:54 23.02.2008 | Raver
דוגרי
4
19:44 23.02.2008 | חגי
אולי כי לא היתה להם עלילה?
תכלס', מעבר לטריק של
קטעי מעבר אינטראקטיבייםף
הסיפור של HL היה פשוט
בדיחה. במיוחדהסוף
המבולבל.
בנוגע לC&C, ובכן, מה היה
שם שלא ראינו במליון
משחקי RTS אחרים? אולי
קטעי המעבר היו עשויים
טוב יותר, אבל זה לא מה
שהופך עלילה למוצלחת.
5
20:20 23.02.2008 | adivel
אני מופתע שאין ברשימה משחק של בליזארד
לSC ולWC3 יש אחלה סיפור,
מוזר שהם לא מופיעים
ברשימה.
6
20:39 23.02.2008 | חגי
אני היית מוסיף את Full Throttle
למעשה, כל משחק של טים
שיפר ראוי להיכנס, אבל FT
הוא יחיד ומיוחד.
7
21:11 23.02.2008 | Silent Dawn
מסכים ביותר
8
13:15 24.02.2008 | Mastix
לשניהם לא היה עלילה משהו
HL מנסה לעשות את עצמו עלילה
מסובכת ומתוחכמת, אבל סתם מידי
פעם בא GMan ופה ושם יש קטע
מעבר ויש סיפור רקע כללי, ו C&C
סתם עלילה, סבבה יחסית
לאסטרטגיה אבל ל SC ו WC
העלילות הרבה יותר טובות...
9
22:03 24.02.2008 | pok madui
WTFF?!
אין אפילו משחק אחד מסדרת
MGS?!
10
| פורסם ע"י