הרשמה

ביקורת: Binary Domain

פורט עושים באהבה או שלא עושים בכלל



חברה: סגה   | ת.יציאה: 27.04.12
פלטפורמות: X360, PS3, PC

יוצר סדרת המשחקים "יאקוזה" נכנס לז'אנר העמוס של משחקי היריות מגוף שלישי, עם הרבה רובוטים רצחניים ושאלות מוסריות על אנושות מהי. אך האם הפורט ל-PC מצליח לשחזר את חווית הקונסולות?

הכירו את "הילד החלול" - רובוט ברמ"ח איבריו ושס"ה גידיו שעד לרגע שנפשיט ממנו את עור פניו, לא יידע בעצמו שאיבריו וגידיו אינם אלא רצועות מתכת שהוסוו היטב במעטה אנושי עם מוח החושב ככל האדם. הילד הזה, או למעשה - הילדים האלה (כי יש הרבה יותר מאחד) עומדים במרכז העלילה של Binary Domain, משחק פעולה מבית סגה שיצא לאחרונה ל-PC.

 האחרון שהצליח לייצר דמות אנושית עד לרגע זה היה, עד כמה שידוע לנו, אלוהים בכבודו ובעצמו (או רידלי סקוט, אם נזכרים בסרט המצויין "בלייד ראנר" - העורך). את התפקיד הזה, לוקחת "Amada corporation", חברה יפנית לייצור רובוטים מתקדמים שאמורים היו להכין קפה, לשאוב אבק או מקסימום, להגיש ספגטי מוקרם במסעדות של טוקיו.  בפועל, "Amada" מייצרת רובוטים אנושיים ועוברת בכך על הסכמי ז'נבה שהתקבלו 40 שנה קודם לכן עקב החשש הגלובאלי שנוצר עם התקדמות הטכנולוגייה. היא מפזרת מספר עצום של "Hollow Childs" ברחבי העולם ומטמיעה אותם בחברה האנושית.

 ה-IRTA (ארגון הרובוטיקה הבינלאומי) מתעורר לאחר שחברה גדולה באמריקה לייצור רובוטים - Bergen - שהיא גם המתחרה הגדולה של "Amada", מותקפת על ידי "Hollow Child"', שהצליח להתחזות לבן אדם ולחדור אל הנהלת החברה הענקית. הארגון מקים צוות תקיפה המורכב מאנשים המשרתים ביחידות עילית ברחבי העולם ושולח אותו ליפן כדי לעצור את מייסד "Amada" מר יוג'י אמדה ולהביאו לצדק.

כדי לעצור את Amada corporation ולכלוא את מייסדה, תצטרכו לשחק כעשר שעות בקמפיין של Binary Domain ולעבור בדרככם אין ספור רובוטים מתוחכמים וקטלניים עם יתרון עצום באיכות הנשק, בשכבות ההגנה וכמובן, ביתרון מספרי משמעותי.  בדומה למשחקים רבים בז'אנר, גם Binary Domain יציב בסוף שדרת הגופות המתכתיות שתשאירו אחריכם בכל שלב רובוט חזק במיוחד - בשפת הז'אנר - בוס.

Hollow Child Trailer

בפעם הבאה, גרסה למחשב, A'ight?

הדמות שלכם לאורך הקמפיין היא של "דן מרשל", חייל אמריקני שכעת צוות ל-IRTA. עם הגיעו ליפן בדרך לא דרך, הוא נפגש עם הטנק האפרו-אמריקנו האנושי, "ביג בו" (Cole Train עם זקן) ומקבל שיעור מקוצר במשחקי יריות מגוף שלישי שתוכננו במקור לקונסולות ועובדו לאחר מכן גם למחשב האישי, עליו בחרתי לבדוק את המשחק. \

כבר בשלב הראשון של השיעור, למרות שלא ציפיתי מעצמי ליותר מדי, הבנתי שתלמיד מצטיין אני לא ושהחומר הנלמד בעייתי משהו. השליטה בדמות בעזרת השילוב של המקלדת והעכבר נוראית ונותנת הרגשה של דמות גמלונית - לא ממושמעת ומרושלת שמקשה על ביצוע פעולות בסיסיות כמו כיוון הנשק ותמרון הדמות.  חשוב לציין שוב שהבדיקה שערכתי, כאמור, הייתה על ה-PC. בביקורות שפורסמו על המשחק בגרסאות הקונסולות, לא ראיתי תלונות מיוחדות על השליטה בדמות.

כדי לעשות את העניינים מבלבלים אפילו יותר, תצוגת הברירת מחדל של מקשי המשחק מופיעה בגרסת הקונסולות. בהנחה שאתם משתמשים במקלדת ועכבר כשאתם משחקים על ה-PC (ניתן לחבר גם גיימפאד), תוכלו לשנות את התצוגה על ידי עריכת קובץ ההגדרות הנמצא בתיקיית השורש של המשחק. אל תנסו לנחש מה זה "LB" תוך כדי קרב, A'ight?

 העובדה שגרסת המחשב ל-Binary Domain היא גרסת קונסולות שעברה המרה מתבטאת גם בעובדה שהמשחק מוגבל ל-60 FPS בלבד. עם זאת, המשחק נראה מצוין בכל רבדיו, החל בעיצוב הדמויות המגוונות, אזורי לחימה חשוכים, פיצוצים אימתניים של מבנים ורובוטי ענק ורמת פירוט משביעת רצון. למרות שבאופן כללי המשחק לא כבד במיוחד וגם מחשבים ממוצעים יוכלו בקלות להתמודד איתו, בקטעי האקשן המורכבים בשטחים הפתוחים, גם מחשב חזק לא יעמוד בלחץ וה-FPS יצנח ל- 15 כשהסיבה היא ללא ספק המנוע המוגבל ולא החומרה. 

כיאה למשחק יריות טקטי מגוף שלישי, הלחימה ברובה תעשה מאחורי עמדות מחסה מזדמנות הפזורות לרוב בשטח. למרות יכולת ספיגה גבוהה של הדמות שלכם, כדי להצליח לשרוד תצטרכו להתקדם בדילוגים בין העמדות שיתנו לכם מחסה ולא להשאר בשטחים פתוחים. היכולת של האוייב ב-Binary Domain לפגוע בך והמהירות שבה הם יגיעו אליכם (אם תחליטו להתחבא מאחורי העמדה ולתת לחברה לעבוד קשה)  גבוהה מאוד מכל הטווחים גם כאשר אתם רק מרימים טיפה את הגוף כדי לשחרר צרור קצר. אם תעמדו בשטח פתוח ללא מחסה, תתכוננו לחזור לצ'קפוינט האחרון שנשמר, לא משנה כמה רחוק הוא מהמיקום הנוכחי שלכם בשלב. 

 רמת המיומנות של האוייב תגדל משלב לשלב. אם בהתחלה היו אלה רובוטים עם נשקים רגילים ושכבת הגנה ממוצעת (יחסית לרובוטים כמובן), בהמשך הם יחזרו עם נשקים טובים יותר, יכולת פגיעה משופרת ואמצעי הגנה נוספים וזה עוד לפני שהזכרנו את הבוסים. כדי לאזן את היתרון שלהם נוכל לשדרג גם אנו את ערכות הנשק וההגנה שלנו. ברחבי המפות פזורות עמדות בהן נוכל לרכוש את השדרוגים עבורנו וגם עבור הלוחמים שלצידנו. בתפריט: ערכת החייאה, תחמושת לכל אחד מהנשקים שברשותנו באותו זמן נתון, תוספת חיים שמעניקה למעשה כושר ספיגה גבוה יותר, שיפור אחוזי הדיוק ועוד ועוד. השדרוגים נרכשים באמצעות כסף שנשיג על פי ביצועינו בשטח. 

על מנת שנוכל בכל זאת להתקדם במשחק, לסקווד שלכם ושל "ביג בו" מצטרפים חייל בריטי שנון, צרפתייה קצוצת שיער ודוגמנית צמרת מסין. בכל תחילת שלב נתבקש לבחור שתי דמויות שתלוונה אותנו עד לסוף השלב. סגה הבטיחה בשלהי 2010 שאחד ממוקדי הפיתוח המרכזיים שלהם יעבדו על AI שיהפוך את המשחק לחוויה מרגשת יותר והם אכן הצליחו לא רע בכל הקשור ל-AI של האוייבים, רק שעל הדרך, הם שכחו לעבוד על היכולת של חברי הסקווד שלנו.

אם אין אני לי...

ברוב שלבי המשחק השוטפים ההרגשה היא שאתה עושה את הכל לבדך. למעשה, בשלבים רבים, הסקווד שאיתנו הוא אינו יותר מכתוביות הדרכה שמנחות אותנו לאן להגיע, איך להשמיד את האוייב וכיוצ"ב.  מספר הרובוטים שהם ינטרלו יהיה זניח, בבוסים הם לא נוגעים ולא מעט פעמים הם ישארו הרבה מאחור, חבויים בעמדה שלהם כאשר אתם בשיאו של הקרב מלפנים. כן, הרובוטים של Binary Domain חכמים יותר מהדמויות האנושיות. 

נגד הבוסים השיתוף פעולה שנקבל מחברי הסקווד יהיה איום ונורא. שלבי הבוסים קשים מאוד גם כך וכדי לעבור אותם יש צורך לבצע מספר פעולות תחת אש בלתי פוסקת. מעט עזרה לא הייתה מזיקה בשלבים האלו ובפועל, כל מה שנקבל זה החייאה וקשקשת ברשת. כך מצאתי עצמי מתמודד לבדי נגד "הספיידר", רובוט עכביש אימתני כשהסקווד לא מבצע פעולה פשוטה שיכלה לעזור מאוד - לפגוע ברחפות הנושאות תחמושת ל-RPG שהייתי זקוק לה נואשות. 

השימוש היחידי שמצאתי לחברי הסקווד שאיתי בכל זאת הוא יצירת הסחת דעת וכך לאפשר לעצמי לבצע פעולות שסוליקו כמעט בלתי אפשריות. המשחק מאפשר לנו לשלוח פקודות בזמן אמת לחברי הסקווד, כך לדוגמא, אם נרצה להתמקד במטרה הנעולה עלינו, נשלח פקודה לסקווד שיתן חיפוי. הסקווד ימשוך אליו את מרבית האש למספר שניות ויאפשר לנו לבוא אל האוייב ממקום לא צפוי או אפילו מספר רגעים כדי להוריד צלף בשקט.

 את הפקודות לחברי הסקווד נוכל לשלוח דרך המקלדת או פשוט לצעוק אותן ישירות למיקרופון. ניתן להעביר עשרות רבות רבות של הודעות קוליות לצוות הכוללות פקודות או סתם מסרים סקסיסטיים כדי לעצבן את החיילת הסינית אך קחו בחשבון שהעברת המסרים בדרך הזו לא אמינה. לא תמיד המשחק יקבל את הסיגנל מהמיקרופון ואם אתחיל לצעוק "charge" באמצע הלילה, אשתי, שגם ככה בטוחה שיש לי הפרעה, תרשום אותי סופית לאברבנאל. 

חברי הסקווד ישמעו לפקודות שנעביר להם בהתאם למצב רוח שלהם וזה כבר לא באג או תקלה. ההתנהגות שלנו כלפי חברי הסקווד בזמן הלחימה ובתשובות שנחזיר להם ישפיעו ישירות על הציות והעזרה שלהם. אם נעצבן אותם או שבטעות נפגע בהם עם הנשק שלנו, הם יתעלמו בהפגנתיות מבקשותינו, יהיו פחות אקטיביים בהתקפה ואף את תפקיד הכתוביות שממליצות על דרכי פעולה הם לא יעשו.

 מולטיפלייר

 אם תצליחו לאתר עוד שחקני Binary Domain ברשת, תוכלו להמשיך למצב המולטיפלייר הכי לא מושקע ומשעמם שיצא לי לראות בזמן האחרון. הקו-אופ מציע מוד הישרדות בו נצטרך להשמיד נחילי רובוטים ביחד עם עוד שלושה שחקנים. בניגוד למצבי "הורד" מוצלחים יותר, כל מפות ההישרדות במשחק הזה דומות אחת לשניה, ולא מחדשות מספיק במהלך הקרבות עצמם, ככה שכבר אחרי הנחיל הראשון תתחילו להשתעמם. 

מצב האונליין מרובה המשתתפים תומך בעד עשרה שחקנים עם חבילת מפות בסיסית שלא יצליחו לשכנע גיימרים שראו באטלפילד 3 לבזבז שם את זמנם. בנוסף לכל, קוד הרשת של מצבי האונליין לא מאפשר חיבור תקני ורציף (גם לאחר העדכון) כך שגם אם תרצו לנסות, תתאכזבו מכמות הלאגים והניתוקים.

מוליפלייר חסר תוכן ...

סיכום

למרות ש-Binary Domain מציע חבילת אקשן סינגלפלייר לא רעה עם גרפיקה וסאונד נהדרים, קטעי מעבר איכותיים ושלבים מעוצבים היטב, אם אתם מתכוונים לשחק על המחשב האישי, הבעיות שהוזכרו למעלה ימנעו מכם להנות מהמשחק ובשלב מסוים תתייאשו. שחקני הקונסולות לעומת זאת, יהנו הרבה יותר.

הטוב
  • מאתגר
  • דיאלוגים משעשעים
  • קרבות בוסים משובחים
הרע
  • מולטיפלייר לא מושקע
  • שליטה נוראית בדמות
  • נפילות FPS  
והפורט
  • עושים באהבה או שלא עושים בכלל

 במשפט אחד: רק לשחקני קונסולות ורק אם אין לכם משהו אחר לעשות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:24 16.05.2012 | שי שי (אורח)

    גרסת המחשב באמת עברה פורט גרוע, המשחק גם תומך גרוע ב- CROSSFIRE, אני חייב לכבות את ה- CROSSFIRE לפני הכניסה למשחק.

  2. 2

    17:12 16.05.2012 | ddd ddd (אורח)

    רק לציין שרידלי סקוט עיבד את בלייד ראנר של פיליפ ק' דיק לסרט והוא לא זה שכתב את בלייד ראנר (לומרות שהוא שינה את העלילה די הרבה והתמקד הרבה יותר על האנושיות של האנדראוידים מאשר הפוסט מודרניזם של הספר).

  3. 3

    20:28 16.05.2012 | jo jo (אורח)

    אמת המשחק מתחיל גרוע - בגראפיקה - שעה ראשונה ואז אחרי הבוס הראשון הוא משתפר בגראפיקה - לא ברור למה. השליטה בדמות היא בסדר חוץ מזה שבאמת צריך להתגבר על זה שזה מראה שליטה בבקר קונסולה - אבל על זה מתגברים מיד. בסופו של דבר בגלל באמת ההשתפרות של הגראפיקה אחרי תחילת המחשק די נהנתי. יש הרבה בוסים מגוונים שזה דבר נחמד ואם יש לכם בעייה עם להרוג אנשים אז כל אלה שאתם נלחמים איתם הם רובוטים - אז ככה שזה פותר לכם את כל הבעייה.

  4. 4

    00:03 17.05.2012 | קובי קובי (אורח)

    האנימציות במשחק הזה הכי גרועות שראיתי בחיים שלי.

    הוא זז כמו בובה עם נר בתחת!

  5. 5

    16:14 19.05.2012 | Ferret Ferret (אורח)

    למה "סקווד"? מה רע בכיתה?

  6. 6

    00:49 04.06.2012 | דני דני (אורח)

    אחלה משחק לסיים ולמחוק
    לא צריך יותר מידיי לתת עליו ביקורת, המשחק טוב מאד
    סיימתי אותו לא מזמן,אהבתי שיש שם פקודות קוליות

  7. 7

    21:42 26.08.2012 | מוסלמי אדוק מוסלמי אדוק (אורח)

    אללה העכבא אני מתפלל למוחמד שיתן ליעקב 72 סינים בתולים בגן עדן ישתבח שמו

  8. 8

       | פורסם ע"י