הרשמה

Simcity Societies

Simcity Societies

בלי הצורך להתעסק בזוטות כמו תשתיות חשמל, מים וביבים, Simycity למכשיר הסלולר מאפשר לנו להתמקד באופי החברה עצמה, ומי מתהלך ברחובות עירנו.

EA שולחת אותנו בחזרה אל כס ראש העיר בצאצא החדש לסדרת האסטרטגיה שהמציא ויל רייט. אז מה התחדש בשלטון המקומי?

קודם כל, פחות מיקרו ניהול. תשתיות כמו חשמל ומים הוסרו מסדר היום שלנו, כמו גם אפשרויות כגון קביעת רמת המיסים. במקום זה אנחנו משפיעים על העיר בשתי דרכים בלבד: איזה מבנים אנחנו בונים ואיפה, ואיך אנחנו מגיבים לבעיות ולהזדמנויות שמוצגות לפנינו מעת לעת על ידי מועצת העיר או האזרחים.

כתוצאה, השליטה במשחק פשוטה ביותר: נעים על פני המפה האיזומטרית, שמציגה את העיר בפירוט רב, מקליקים על מבנה או מקום ריק ומחליטים מה לבנות, להרוס או למחזר. מדי פעם מוצג בפנינו אירוע שקשור לתנאים המשתנים בעיר, וניתן להתעלם ממנו או לבחור לפתור\לנצל אותו באחת משתי דרכים. כל מה שנבנה ונחליט ישפיע בצורה ברורה ברוב המקרים על נתונים כמו שביעות רצון התושבים, זיהום וסביבה, אבטלה ופשיעה, וכמובן גם על כמות הכסף שזורמת לקופת העיר לטווח הקצר ו\או הארוך.

מרכיב ה-"Societies" בשם המשחק בא לידי ביטוי במד הליברליות\סמכותניות. התנאים בעיר והמדיניות שנתווה בהחלטות שלנו ישפיעו עם הזמן על אופיה של החברה בעיר שלנו לכיוון ליברלי, חופשי ונהנתני יותר, או לצד הנגדי העריץ, קונפורמי וכוחני יותר. לתנועה יתרה אל כל אחד משני הקצוות יש גם יתרונות וגם חסרונות, וישנם מבנים שניתן לבנות רק כאשר מתחייבים מהותית לאחד משני הצדדים. רוצים "מרכז לחינוך מחדש" נוצץ ומאיים במרכז העיר שלכם? תצטרכו לדאוג ראשית שהתושבים לא סובלים מחופש אישי רב מדי... בטאץ' קוסמטי אך משמעותי, מבנה העיר וצבעיה ישתנו בהתאם לנטייתה החברתית - הקימו עיר שמחה וחופשית ותקבלו פסל מודרני בכיכר המרכזית וצבעים משתוללים, בעוד מטרופולין עומלת-נאנקת תחת משקל עקב המשטר שלכם תעמוד דום עם דגלים וצבעים צבאיים-תעשייתיים.

[vod]http://sunny.vgames.co.il/FLV_Video/221107/simcity.flv[/vod]

קשה למצוא במה לבקר את Simcity Societies, שנראה טוב, מתנהג באלגנטיות ומספק רמת אתגר מכובדת בשמונה המשימות שהוא מציע, כל אחת עם עיר, תנאים התחלתיים ויעד שונים, כמו להיבחר שוב תוך שנה, להתאים את העיר לציפיותיו של דיקטטור שהשתלט על המדינה בהפיכה צבאית, או להכין אותה לאירוח המשחקים האולימפיים. בנוסף לשמונה המשימות, המדורגות לפי רמת קושי, יש למשחק מצב משחק חופשי (sandbox mode), אותו מתחילים עם מפה ריקה וללא תנאי ניצחון ספציפיים. אולי עשו לנו את החיים טיפה קלים מדי בכך שאין לעיריה הוצאות קבועות, וכך בעצם לא ניתן לפשוט רגל - הדרך היחידה להפסיד היא לא להגיע ליעד המשימה בזמן (ומכאן נובע שלא ניתן להפסיד במצב המשחק החופשי). כמו כן, מעט יותר פידבק ויזואלי היה עושה פלאים, מאחר ותמונת העיר לא משתנה מספיק כדי להבהיר לנו, למשל, מה מקור אותו זיהום או איפה מתרכזת פעילות הפשע שמציקים לנו בחודשים האחרונים.

ציון: 8/10

משתמשי סלקום: הורידו את המשחק לטלפון שלכם עכשיו!

לסיקורי משחקים סלולרים נוספים

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:14 22.11.2007 | ShmilS ShmilS

    נשמע מגניב

    רק חבל שאין את המשחק באורנג' =/

  2. 2

    20:08 22.11.2007 | ITAYBRON ITAYBRON

    נראה מגניב

    נראה סבבה הלוואי היה לי פלאפון שהיה מפעיל את זה אגב מישהו יודע מתי יוצא המשחק למחשב

  3. 3

    15:35 23.11.2007 | unSeen unSeen

    לא ניראה לי מישהו יודע מה זה אוטופיה אז מי שלא.. [נשמע מגניב

    אז מי שלא , אוטופיה במקרה של הכתבה זה משהו "חלומי"

  4. 4

    18:35 24.11.2007 | LeL LeL

    משחק נחמד

    רק שלכל אלה שרוצים להוריד ורואים "משתמשי סלקום" , זה לא משנה אם אתם כן או לא , זה עדיין יאללה לכם 13 שקל...
    העיקר זה מפנה את הפלאפון לאינטרנט ולקישור הורדה ומתחת לזה יש מחירון...=|
    חשבתי זה בחינם כי אני לקוח סלקום..

  5. 5

    00:21 26.11.2007 | תומי תומי (אורח)

    טעות בידיך

    אם אתה כבר מסביר אז תסביר נכון.
    אוטופיה זה עולם שכולו טוב.

  6. 6

       | פורסם ע"י