יש לכם שאלה על המשחק ואתם חושבים שמישהו שאל אותה לפניכם? אולי פה תמצאו את המידע שאתם מחפשים. כל המעוניין להוסיף שאלה נא ליצור איתי קשר.
שאלות ותשובות מתורגמות מהFAQ של הכספת.
1. שאלות כלליות
1.1 שאלות בסיסיות
1.1.1. אז מהו בעצם NWN2?
Neverwinter Nights 2 הוא משחק המשך למשחק המצליח וגורף הפרסים Neverwinter Nights, אשר היה משחק תפקידים מבוסס מבוכים ודרקונים מבית היוצר של Obsidian, המפתחים של Star Wars:Knights of the old RepublicII:The Sith Lords.
הרבה ממועסקי החברה עבדו בעבור Black Isle Studios על פרויקטים כגון: Fallout series, Planescape:Torment, The Icewind Dale, ואף הפיקו את סדרת את Baldur's Gate: Dark Alliance
.1.1.2 מתי יצא המשחק למדפים?
NWN2 יצא ב31 לאוקטובר 2006.
1.1.3 מה זה מבוכים ודרקונים והממלכות הנשכחות?
מבוכים ודרקונים, או D&D, הוא משחק שמגדיר את ז'אנר משחקי העט ונייר (pen&paper games) שהציב סטנדרט למשחקי תפקידים ופנטזיה במשך יותר משלושה עשורים.
שחקנים יוצרים דמות גיבור מעולם הפנטזיה - לוחמים אמיצים, נוכלים חמקנים, או מכשפים רבי עוצמה שאותם הם מדריכים דרך הרפתקאות, עובדים ביחד בכדי להביס מפלצות ואתגרים אחרים, וזוכים לעוצמה, תהילה, והישגים נוספים. יותר מידע על מבוכים ודרקונים ניתן למצוא באתר הרשמי.
הממלכות הנשכחות היא מערכת משחק ביקום הD&D. כל מה שאפשר לחפש בפנטזיה, תוכל למצוא בעולם Faerun של הממלכות-הנשכחות. דרקונים עפים בשמים, גיבורים בחיפוש אחר תהילה ועושר, קוסמים מסתוריים שצדים אחר סודות קסמים עתיקים, ועוד...
עוד מידע על הממלכות הנשכחות ניתן למצוא באתר הרשמי.
1.1.4 האם המשחק תומך במערכות הפעלה אלטרנטיביות, מלבד חלונות?
כרגע לא, אך החברה שוקדת על פיתוח גירסה תומכת לינוקס.
1.1.5 האם יש ממשק שה"מ למשחק?
ממשק השה"ם בהחלט נכלל במשחק, כמו בקודמו, ומלא באפשרויות הפעלה רבות שלא היו קיימות בראשון.
1.2 מה חדש במשחק על קודמיו?
1.2.1 שמעתי שהמשחק משתמש בגרסא החדשה של מבוכים ודרקונים - 3.5. מה שונה עכשיו?
Wizards of the Coast עשו שינויים דרסטיים לגרסת החוקים השלישית של מבוכים ודרקונים, בכדי לשפר את המשחק והאיזון בו, ולהפוך את המשחק למהנה אף יותר. NWN2 כולל הרבה מהשינויים הללו, כגון שינויים במקצוע ה-Ranger, שמציע מגוון רחב יותר של אפשרויות וכשרונות מעניינים, ועוד נגיעות בקסמים, פיטים, וכדומה. קרא מידע נוסף על גרסת מו"ד 3.5 באתר הרשמי.
1.2.2 מה חדש בטולסט, ערכת הכלים?
הרבה מאוד! הטולסט נבנה מחדש מא' ועד ת'! הוא קל יותר, מכיל הרבה הרבה יותר אפשרויות, ואינטראקטיבי מתמיד!
לעוד מידע המשך הלאה לשאלות על הטולסט.
1.2.3 מה חדש בממשק התצוגה?
המשחק מספק ממשק גמיש וניתן לשינוי. בנאים יכולים לסגנן את ממשק המשתמש כאוות נפשם, ואף ליצור ממשק משלהם, בעזרת NWscript (שפת התיכנות של המשחק).
1.2.4 יש גזעים חדשים? או תת גזעים?
המשחק מכיל תת גזעים חדשים, להם חולשות וכוחות שונים המשקפים את הירושה שהם קיבלו מהגזע שלהם.
(למידע נוסף על המקצועות ומקצועות היוקרה, גשו למדריך הגזעים והמקצועות שלנו)
1.2.5 יש מקצועות או מקצועות יוקרה חדשים?
יש מקצועות יוקרה ומקצועות בסיס חדשים.
(למידע נוסף על המקצועות ומקצועות היוקרה, גשו למדריך הגזעים והמקצועות שלנו)
1.2.6 האם הדיאלוגים עובדים בצורה זהה למשחק הראשון?
הדיאלוגים עובדים בצורה זהה כמעט לחלוטין לצורת התנהלותם במשחק הראשון. אתם יכולים לצפות "לדיאלוגים קולנועיים" כמו שנראו ב-Knights of the Old Republic, מה שמאפשר דיאלוגים יותר דרמטיים, שיחות וסרטוני משחקיות מלהיבים למדי (שנוצלו בצורה מדהימה להפליא בקמפיין הרשמי, אם יורשה לי להוסיף).
1.2.7 איך אנימציות השחקן/דמות בלא שחקן (דב"ש) ?
האנימציות במשחק הרבה יותר מתקדמות מאשר במשחק הראשון.
תנועות עיניים, תנועות שפתיים תוך-כדי דיבור ובזמן נשימה, הם רק חלק זעום מהדברים אליהם תוכלו לצפות במשחק.
1.2.8 מה גודל "התיק"(Inventory) של הדמות?
ישנן 128 "משבצות" בתיק, כאשר כל חפץ תופס משבצת אחת, לא משנה מה גודל או משקלו. כמו כן, ישנם "תיקים קסומים" שבהם ישנו מקום איכסון נוסף. גם לדמויות אשר מלוות את הד"ש (דמות שחקן) ישנו מקום לאחסן חפצים - ז"א, יהיה אפשרי להגיע לסך כולל של 512 משבצות ללא תיקים קסומים!
1.3 הקמפיין הרשמי של המשחק
1.3.1 מהו סיפור העלילה שיתרחש בקמפיין הרשמי?
הסיפור מתחיל באיזור ביצות ליד עיירת הבית שלך, הכפר הצנוע בשם "הנמל המערבי" (תירגום חופשי). רק האמיצים והחזקים מצליחים לשרוד את החיים בביצה מסוכנת ורדופת מפלצות זו. אנשי הנמל ידועים בקשיחותם, וחזקים הם מפשוטי העם. הם שומרים בגאווה על קניינם גם בביש המזל שבו הם שרויים. בלילה שטוף כוכבים אחד, צרות נקשו בדלת, בחיפושם אחר שריד עתיק קבור של מלחמה אפלה שנגמרה כאשר היית זעטוט. והחפץ - שבריר קריסטל אינו מזוהה. כעבור זמן קצר אתה נשלח למשימה נואשת לעיר Neverwinter, בכדי לחשוף את סודות אותו החפץ, כאשר שועט בעקבותיך, ומנסה לעצורך. משם,שרשרת האירועים מאלצת אותך להכנס לתפקיד "הגיבור", מה שנותן לך את הכוח, הידע והסמכות שתצטרך בכדי להכות בחוזקה ובאומץ בכוחות שמתאגדים כנגדך, ונגד אנשי הממלכה.
שלוש ישויות מסתוריות ובעלות עוצמה יוצאת-מגדר-הרגיל, שרויות במלחמה אחת כנגד השניה, על שליטה באיזור. ולמרות שאתה, הגיבור, יכול לעשות את הצעד הראשון לעבר העתיד בעבודה למען אחת מהן, בסופו של דבר תמצא עצמך בצד הלהב של חרבם המאיימת.
בינתיים, אם תעלה את חמתם כלפיך, הם לא רק ישלחו כנגדך תפלצות שונות ע"מ להשמידך בקרב, אלא גם יפיצו שמועות והאשמות כוזבות כנגדך, ויפעלו על-מנת להרוס את המוניטין שלך בקרב בני-העם. במשך המשחק תמצא עצמך נלחם על חייך אין-ספור פעמים, כמו גם למען שמך הטוב. במקרים מסוימים תצטרך לנקוט באמצעים והחלטות קשות, ואף להכריז על הפסקת אש בינך לבין אויבך המרים והרבים, ואפילו תתמרן "קצת" את החוקים למען הצלחתך שלך.
אתה, בתור גיבור, תתקדם בדרגות ההיררכייה החברתית בעיר Neverwinter, עד שתהפוך לבעל שם אצולה, ואז, בסופו של דבר, אף תצטרך לפעול כמצביא על צבאות רבים (לא עוד הרפתקאות יחיד וצייד עכברים בשביל כמה פיסות זהב!).
1.3.2 יקח זמן עד שהדמות תהיה חלק מהעלילה המרכזית?
כלל לא, כמעט בתחילתו של המשחק דמותך תכנס למעורבות דרמטית. המשימה הראשונה שלך תהיה למצוא מלווים ואיתם להמשיך למסעות מעניינים. שים לב שתהיה מעורב בקרב בשלב די מוקדם של המשחק, ולכן תצטרך את כל ארבעת בני-הלוויה שעומדים לרשותך!
1.3.3 יש שלב הסברה/לימוד המשחק לפני הקמפיין (tutorial)?
כן, ישנו שלב "אימונים" למען השחקנים החדשים שלא רגילים לממשק והמקשים, המוכרים לשחקנים המנוסים. אם ברצונך "לדלג" על שלב ההסברה, הדבר מתאפשר ע"י לחיצה על כפתור וויתור בתחילת המשחק. קח לתשומת הלב כי אם תסרב, תצטרך לעבור את כל שלב ההסברה מראשיתו ועד לסופו.
1.3.4 מהי הרמה המקסימלית שאליה אפשר להגיע במשחק?
הרמה המקסימלית היא 20, ואפשר לבחור עד 4 מקצועות שונים, ב-Multiclassing.
2. משחקיות וסגנון משחק
2.1 שאלות בסיסיות
2.1.1 למה אנחנו יכולים לצפות מהקמפיין של המשחק?
סיפור אפי, עם הרבה הזדמויות למשחק תפקידים איכותי. את היכולת ליצור דמות משלך ולהגדיר את אישיות הדמות שלך בעולם המשחק הדינמי. ניתן לצפות להרבה קרבות מלהיבים המבוססים על D&D 3.5 עם שליטה מלאה על דמותך ועד שלושה מבני-לוויה שתבחר במהלך המשחק. כמו כן, ניתן לצפות לממשק נוח ומהנה, שיעזור לך לשלוט בחוקים המסובכים של עולם ה-D&D.
אם אתה מעריץ של משחקי ה-D&D, כגון: Baludr's Gate,Icewind Dale או NWN המקורי, יש משהו בשבילך בNWN2. אם מעולם לא שיחקת במשחקי תפקידים, הממשק הבסיסי והפשוט יחסית של 3.5 הוא בהחלט המקום להתחיל בו!
2.1.2 אילו שינויים נעשו בממשק לעומת המשחק הראשון?
הרבה מאוד שינויים נעשו בממשק המשחק כדי להפוך אותו ליותר ידידותי למשתמש, ושלא כמו במשחק הראשון, כל כפתור או חלונית ניתנת לגרירה על כל רחבי המסך, ולשליטה מלאה של ההגדרות לפי ראות עיניו של המשתמש הספציפי שמשחק.
2.1.3
עוד שאלה על הקמפיין, למידע ראה שאלה 1.3.1.
2.1.4 איך שחקנים נעים ממקום למקום?
לשחקנים תהיה מפת עולם עם האיזורים אשר גילו עד כה, באופן שמזכיר (לחדי-העין שבינינו) את צורת מעבר האיזורים ב-Baldurs Gate 2. כאשר השחקן בוחר את המיקום אליו הוא מעוניין לעבור, הוא יעבור אליו מיידית. אבל זהירות, מפגשים מסוכנים עלולים להפריע בדרך...
2.1.5 איזה אפשרויות משחק רב-משתתפים ישנן?
ישנה אפשרות למשחק מרובה-משתתפים. ערכת הכלים - ה-Toolset, מספקת לך את הכלים ליצור קמפיינים ועולמות משחק משלך, ואף ולשחק בהם עם חברים בדרך מקוונת.
2.1.6 במשחק הראשון איזורים ויצורים נהגו להיראות מאוד דומים אחד לשני, האם כך המצב גם במשחק השני?
מכמה סיבות, האיזורים והיצורים במשחק יהיו הרבה יותר מגוונים ממקביליהם במשחק הראשון.
NWN1, השתמש בבניה על בסיס משבצות, ששומשו בתוך מבנים ומחוצה להם. הדבר נתן לערים ויערות מראה "חסום" למדי. כדי לשנות זאת, המשחק משתמש ב"מפות גבהים" לשימוש באיזורים חיצוניים. "מפות גבהים" זו טכנולוגיה שמאפשרת גם לצוות המפתח, וגם לקהילה ע"מ ליצור בקלות יתרה שטח מגוון יותר, גבהות מתגלגלות, עמקים רדודים, מעברי ערים, וכל זאת בלי ליצור "סט" משבצות חדש וקבוע. בנוסף, מפלצות וחפצי Placeable יכולים להיצבע ולשנות את גודלם, מה שמאפשר ווריאציות שונות למראה ולגודל של עצמים רבים.
2.1.7 קראפטינג (crafting), איך זה עובד?
מספר מפתחים נשאלו שאלות בקשר לזה וענו בפורומים הרשמיים כדלקמן:
1. ישנה אפשרות לחיות (כלכלית) ממלאכה?
הדבר תלוי במה המרכיבים ומאיפה משיגים אותם, ובמי יצור את החפץ. חלק מהמרכיבים ניתן למצוא, אחרים חייבים לקנות. את הנשקים שהשחקן יכול ליצור אפשר למכור לסוחרים, אבל המחיר שלהם מגוון ושונה, ויכול להרקיע שחקים. איש מלאכה פיקח ומתמיד יוכל להרוויח לא רע בכלל ממוצריו.
2.האם הפיטים ליצירה כלולים גם למטילי קסמים?
הפיטים ליצירת מגילות, שיקויים ומטות קסמים היו תוספות נחמדות למשחק הראשון אבל לא השתלמו בכלל. אבל כן, הפיטים מהמשחק הראשון נשארו. למרות זאת, ישנם מספר שינויים.
2.1.8 איך בחירת האל והאמונה מתבצעת במשחק?
בזמן בחירת המקצוע (class) של הדמות, תצטרך לבחור דת.
יש רשימת דתות שמוגבלת לפי גזע, נטייה וכו'.
2.1.9 אילו סקילים ישנם במשחק?
כמו במשחק הראשון, עם תוספות רבות.
2.1.10 תוכלו לספר לי יותר על הפיטים במשחק?
הדבר היחיד שצריכים לשים לב אליו בפיטים, זאת העובדה שהם מחולקים לתת תפריטים (ולכן, מאורגנים ע"פ נושאים) ע"מ להמנע מרשימות ארוכות של פיטים ולהקל על הבחירה.
2.1.11 תהיה רומנטיקה בקמפיין?
כן, תהיה אפשרות לרומנטיקה לדמויות ממין נקבה.
3 .דמויות שחקן
3.1 יצירת דמות
3.1.1 אני יכול ליצור דמות משל עצמי?
כן, בהחלט.
3.1.2 איזה אפשרויות יש לי ביצירת דמות?
הרבה. בין היתר - גזע, מקצוע, יכולות, מיומנויות ועוד. בנוסף תוכל לבחור מאפייני רקע, שישפיעו על האופן בו הדמויות השונות יתייחסו אליך לכל אורך המשחק. למשל, תוכל לבחור ביריון, מנהיג מלידה, "עושה צרות", איש צבא ועוד רבים וטובים...
3.1.3 האם אני יכול להתאים אישית את דמותי?
בוודאי! מערכת הצביעה ושינוי הטקסטורות שיש למשחק להציע תאפשר לך לשנות את צבע השיער, העור, העיניים, את שם דמותך, מן הסתם, ועוד! כמו כן, קיימת מערכת יצירת שמות אקראית, עם אין-ספור שמות לבחירתך!
3.1 מקצועות
3.2.1 אילו קלאסים יש?
למידע על המקצועות ראה את כתבת המידע על הגזעים והמקצועות, שלנו!
3.2.2 אילו מקצועות יוקרה יש?
מידע על מקצועות היוקרה ראה את כתבת המידע על הגזעים והמקצועות, שלנו!
3.3 נטייה - Alignment
3.3.1 האם הנטייה שלי תשתנה במהלך המשחק?
מתחילים ללא נטייה (אם הנטייה שלך לא מוגבלת על ידי הקלאס שאותו בחרת) תצטרך לעשות הרבה החלטות קשות במהלך הקמפיין שישפיעו על הנטייה שלך, לטובה או לרעה.
3.3.2 האם אני יכול להשפיע על המלווים שלי במהלך המשחק?
כן, בהשפעת המערכת של Knights of the Old Republic תהיה לך הזדמנות להשפיע על מלוויך ולבחון את תגובותיהם למעשיך.
3.4.1 גזעים
3.4.1 אילו גזעים קיימים במשחק?
למידע על הגזעים ראה את כתבת המידע על הגזעים והמקצועות, שלנו!
3.5.1 אילו תת גזעים קיימים?
למידע על התתי-גזעים ראה את כתבת המידע על הגזעים והמקצועות, שלנו!
4 .דמויות מלוות
4.1.1 האם נוכל לגייס מלווים שיעזרו לנו?
כן,ישנם כאלה שירצו להצטרף אליך במהלך הקמפיין. הם יסתדרו בעצמם כמו במשחק הראשון, אבל בקרב תוכל לקחת שליטה מלאה עליהם, בדומה לצורת המשחק שהציע בעבר BG2.
4.1.2 כיצד המלווים עובדים? אני אוכל לשלוט עליהם?
למרות שהדבר יותר ריאליסטי כאשר בני-הלוויה שלך נכשלים במשימות שונות או ילכו לרדוף אחרי האינטרסים שלהם, המפתחים בחרו ללכת על תמונת מצב שונה במקצת - אתה יכול להרגיז אותם והם ישנאו אותך, ואולי אפילו יעזבו אותך, אבל בזמן קרב - אתה המנהיג, והם יעשו כאוות נפשך. אם תרצה, תוכל אף לקחת שליטה עליהם, ולחלק להם הוראות, כאילו היו הדמות הראשית. הדבר יפתח את הדלת לטקטיקות ואסטרטגיות מסובכות יותר במהלך ההרפתקה.
*תוכל להשתלט על המלווה ולהשתמש ביכולות שלו ע"מ לפתחו מנעולים, לדוגמא.
*הוראות מהירות: תוכל להשהות (PAUSE), ולתת להם הוראות שאתה מעוניין שהם יבצעו בצורה מסודרת, והם יבצעו אותן לאחר סיום ההשהייה. תוכל כמו-כן להוסיף את הקסמים שלהם ל-Quickslots מתוך התפריט הנרחב שעומד לרשותך.
*תוכל לתת למלווה לפעול עלדעת עצמו, עם סידור האינטלגנציה המלאכותית שתגדיר לו מראש, ותוכל לשנות את ספר הקסמים שלו ואת חפציו.
4.1.3 ישנם שכירי חרב במשחק?
כן, תוכל לשכור שכירי חרב, השליטה עליהם תהיה כמו על המלווים.
5 .שאלות טכניות
5.1 חומרה
5.1.1 האם המשחק תומך בטכנולוגית SLI של NVIDIA?
כן, אם ברשותך שני כרטיסי מסך שעושים שימוש בטכנולוגיה הנ"ל, המשחק יתמוך בהם.
5.1.2 האם המשחק תומך במעבד AMD64-bit?
כן, המשחק תומך באופן מלא במעבדי AMD 64-bit במערכת הפעלה XP. למרות זאת, המשחק לא תומך במהדורה x64 של חלונות XP.
5.1.3 האם המשחק עושה שימוש במעבד בעל ליבה כפולה?
תוכנת הטולסט של NWN2 הינה יישום Multithread, ועל כן תנצל את יתרונות הליבה הכפולה של המעבד (הן של AMD והן של אינטל).
5.2 גרפיקה
5.2.1 האם המשחק עדיין עושה שימוש במנוע הגרפי Aurora?
המנוע הגרפי של NWN2 הוחלף במנוע הדור הבא Electron, אשר תומך בתכונות גרפיות מתקדמות כמו תאורה דינמית מלאה, normal & specular mapping, מיפוי צללים ועוד.
5.2.2 האם המשחק עושה שימוש בתכונות מתקדמות של כרטיסי high-end?
כן, המשחק תומך בצורה מלאה בכרטיסי Shader Model 2.0 & 3.0 (כדוגמת סדרות 6 ו-7 של NVIDIA GeForce, כמו גם ATI Radeon X1800) בכדי להשיג אפקטים ויזואליםמדהימים בקצב התחלפות תמונה (FPS) גבוה בהרבה מהאפשרי בכרטיסי מסך ישנים יותר.
5.2.3 מהי הרזולוציה הגבוהה ביותר שנתמכת ע"י המשחק?
1920X1200
תגובות
1
17:35 03.04.2009 |
R_man
מגניב אני עכשיו מתקין אף אחד לא כתב כלום עד עכשיו שראיתי את זה
נ.ב משחק יפה
2
| פורסם ע"י