הרשמה

דיון ערב: משחקי FPS "משעממים"?

ad banner
ad banner

ז'אנר ה-FPS בכיוון הלא נכון?

סטיוארט בלאק, לשעבר איש אולפן Criterion והיום עובד בעבור Codemasters על משחק פעולה מגוף ראשון שעדיין לא הוכרז, הגדיר אתמול בראיון את משחקי ה-FPS המודרניים כ"משעממים".

בלאק התכוון ספציפית למנגנון תפיסת המחסה האופנתי (ראו Gears of War, Modern Warfare, Mass Effect 2), שלדעתו מאט את המשחקים לקצב בלתי נסבל. מצד שני, קשה להאמין שחזרה לימי Doom העליזים - ותמרון ה-Circle Strafing הנוסטלגי - זה מה שיפתור את הבעיה.

מה אתם חושבים? האם אתם משועממים מהז'אנר? האם הייתם רוצים לראות חזרה לסגנון פחות טקטי, או שאתם דווקא רואים בו כיוון מבטיח?

 

ad banner

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:08 25.02.2010 | nota nota (אורח)

    תלוי באיזה משחק.
    משחקים עם פן ריאליסטי, במיוחד כאלו שמתרכזים במלחמות, כן אני מאוד מעוניין במערכת כזו בהם מפני שהיא משפרת את המשחקיות והיא הרבה יותר ריאליסטית מאשר להתכופף מאחורי איזה עציץ.
    משחקים יותר ארקדיים לא, משחקים כאלה אמורים להיות משחקים בקצב מהיר (דוגמה: UT, AVP, QUAKE, HL:DM).
    אבל תמיד יש יוצא מהדופן, תמיד יש משחקים שהיית חושב "ככה עדיף" אבל כשאתה משחק בהם אתה אשכרה נהנה יותר מבלי שאפילו תזכור מה זה שרצית מלכתחילה.
    לסיכום: המשחקים היום לא "משעממים", זאת סתם דרך של הבחור לגרום למשחק שלו להיראות יותר חדשני, ואני תמיד בעד חידושים כל עוד הם טובים.

  2. 2

    17:13 25.02.2010 | Tal Barami Tal Barami

    אממ... זה באמת נושא לשאלה? משחקי ה-FPS של היום ממש ממש לא מציגים משהו חדש ומעניין. כל אחד הוא חיקוי של השני ואין ממש הבדלים משמעותיים ביניהם...

  3. 3

    17:21 25.02.2010 | menas menas (אורח)

    את האמת BF:BC2 יכול להיקרא יותר "חצי מחסתי" כי שם כל מחסה הוא רק זמני...
    ולא נראה לי שצריך לשנות בג'אנר את העקרונות שלו אלא דווקא יותר את צורת המשחקיות שלו.
    לדוגמא MAG שלקח את זה לכיוון קבוצתי ומיוחד יותר יכול להיות נחמד אם יהיה משחק FPS שיהיו 36 שחקנים 2 שחקנים שבעצם משחקים במשחק אסטרטגיה מלמעלה ואומרים לחיילים לאן לזוז בקשר וכ"ו.
    רק תחשבו על הרעיון הזה זה יכול ממש להצליח.
    ומה גם שהמשחק יהפוך להרבה יותר ראליסטי והכי חשוב-הרבה יותר מעניין שהחיילים שלך הם לא סתם קבוצת בוטים שמסתמכים על מטמטיקה לא???

  4. 4

    17:31 25.02.2010 | Serjongo Serjongo

    ממתי ב-MODERN WARFARE יש מערכת תפיסת מחסה?

  5. 5

    17:43 25.02.2010 | דביר דביר (אורח)

    איזו זכות יש לסטיוארט בלאק לדבר

    אחרי שדפק לנו את ה-משחק המשעמם Operation Flashpoint Dragon Rising

  6. 6

    17:44 25.02.2010 | POKEMON MASTER POKEMON MASTER

    הכל טלוי אם זה במחשב אז זה חרה ואם זה ps3 וxbox360 זה טוב

  7. 7

    17:45 25.02.2010 | DareDevil DareDevil

    מצטרף ל4 - איזו מערכת לתפיסת מחסה יש בסידרת COD מלבד להתכופף?
    אני לא חושב שהוא התכוון למשחקים בסיגנון COD, המשחקים האלה הם הכי קצביים שיש.

  8. 8

    17:55 25.02.2010 | ududy ududy

    7, DareDevil, גם ב-CoD יש הרבה קטעי משחק שבהם אתה מחכה שמישהו יוציא את הראש, צולף בו, הוא חוזר למחסה, אתה מחכה שהוא יציץ שוב וחוזר חלילה. בלאק תיאר את זה בדיוק כך בביקורת שלו, הוא לא התכוון רק למשחקים שבהם יש כפתור תפיסת מחסה.
    5, דביר - בלאק לא אחראי ל-Op Flashpoint. משחק הפעולה-גוף-ראשון היחיד ברקורד שלו הוא Black, שפותח ב-Criterion.

  9. 9

    18:07 25.02.2010 | דביר דביר (אורח)

    חחחח אחלה ududy
    מזלו שהוא לא פיתח את המשחק הזה כי OP Flashpoint פשוט מעייף

  10. 10

    18:10 25.02.2010 | א א (אורח)

    @1:
    QUAKE או UT ארקדי? איפה אתה חי?

    אני מבין למה COD זה ממש משעמם, אבל המשחקים התחרותיים (QUAKE, UT) דווקא מאוד כיפיים אם אתה יודע לשחק.

  11. 11

    18:24 25.02.2010 | undertaker97 undertaker97

    אני לא משועמם מהז'אנר אבל הייתי שמח אם היו עושים משהו חדש

    בתחום ^^

  12. 12

    18:30 25.02.2010 | DareDevil DareDevil

    תודה אודי, עכשיו הכל מובן.

    ולגבי הדיון, אני אישית עייפתי ממשחקי FPS שמציעים מולטי עשיר ו 4-5 שעות של סינגל, שזה מעט מאוד לדעתי. עכשיו אני משחק בכותר סטאלקר האחרון שיצא והייתי מוותר על כל כותר COD באשר הוא לטובת סידרת סטאלקר.

    על כל הבאגים שיש במשחקי הסידרה, המנוע הגראפי הכבד וגליצ'ים נוספים, אלו משחקים מרתקים, שנמשכים לא פחות מ 15 שעות כל אחד. מגיעים ללא מולטי, אבל מציעים כפול 10 יותר תוכן.

    ואגב, סיגנון המשחקיות של סידרת סטאלקר איטי עוד יותר מכל המשחקים שהוזכרו בכתבה, עם אלמנטים של משחק תפקידים. בקיצור, לדעתי יש מספיק משחקים בז'אנר הזה שכל אחד מהם לוקח למקום אחר וגם מתאים לקהל קצת שונה.

  13. 13

    18:50 25.02.2010 | אלאק קודמסטרס אלאק קודמסטרס (אורח)

    Codemasters האלה הוציאו השנה משחק FPS כזה גרוע שאף אחד לא קנה וקוראים לו פלאשפוינט.מי הם ביכלל שידברו על משחקי יריות מגוף ראשון? אוכלים את הלב עם הצלחות כמו בטלפילד וקול אוף דיוטי

    שימשיכו לעשות משחקי מירוצים כי את זה הם יודעים לעשות

  14. 14

    19:19 25.02.2010 | ער ער (אורח)

    FPS משעממים?? לא! הז'אנר הכי טוב, מאתגר ומעניין! משחקי FPS תמיד ישארו הכי טובים

  15. 15

    20:21 25.02.2010 | alon116 alon116

    משחקי הFPS באמת משעממים, כולם אותו הדבר וזה לא משתנה.

  16. 16

    20:31 25.02.2010 | =] =] (אורח)

    MW?
    הוא לגמרי Run and Gun
    אולי נכנסים מאחורי איזה אוטו פעם ב-

    אבל, חחח?

    וגירס ממש ממש כיף ואם אתה אוהב סגנון איטי
    אז אתה תהנה ממנו.

  17. 17

    21:22 25.02.2010 | בהנ בהנ (אורח)

    אולי משחקי RPG חופריםפ הם משעממים
    ובאמת עדיף פחות טקטי. אני אוהב משחקים מהירים

  18. 18

    22:05 25.02.2010 | nota nota (אורח)

    ל-10, כן, הם מאוד ארקיידים. לא ארקיידים במובן של משחקים כמו Crimson Land, אלא ארקיידים במובן שהם לא מציאותים בשיט והמשחקיות שלהם היא מאוד Straightforward.

  19. 19

    22:10 25.02.2010 | אור אור (אורח)

    לא משעמם.. אבל תלוי מה.
    MW או BC לא משעממים ועושים את העבודה טוב, רוב המשחקים שיש להם שם מספקים את הסחורה טוב מאוד.... אני אבל מעדיף קצת יותר גוף שלישי מאשר גוף ראשון.

  20. 20

    22:24 25.02.2010 | AAA AAA (אורח)

    15 ואסטרטגיה משנה? ובתר ושסף משנה משהו? FPS לנצח.

  21. 21

    23:28 25.02.2010 | jables jables

    מישהו יכול להגיד לי משהו אחד??? איך מחשיבים את GEARS OF WAR לFPS???
    GEARS OF WAR זה TPS (THIRD PERSON SHOOTER) ובמשחקי TPS לדעתי חובה מערכת תפיסת מחסה אם לא יש במשחק יותר מדי אלמנטים של FPS ויותר קשה להשתלט על השחקן בלי מערכת כזאת ובחלק מהמשחקים המערכת רק מוסיפה בחלק היא הורסת לדעתי במשחקים ארקדיים לא צריכה להיות מערכת כזו ובמשחקים כאלה איטיים צריכה להיות מערכת כזאת תלוי בסגנון המשחק שהחברה התכוונה לעשות

  22. 22

    01:18 26.02.2010 | swym swym

    בלאק היה אחד מהFPSים היותר משעממים שזכורים לי על הXBOX בזמנו. אבל הוא נראה מצויין לאותה התקופה...

  23. 23

    07:47 26.02.2010 | evya evya

    למה להשוות את OF:DR למשחקים כמו MW2 או BC2 לעזעזל?! זה לא משחק FPS מאלו שהוא תיאר, היחידי שאפשר להשוות אליו[מלבד כמה מודים] זה לARMA2. זה משחק FPS מציאותי, יותר מכל השטויות האלו שיש במשחקים אחרים, ולכן הוא גם איטי בהרבה, משהו שלא מתאים לכולם.

  24. 24

    09:22 26.02.2010 | shonshrinks shonshrinks

    לא נורא יש תמיד משחקי FPS אדירים כמו BIOSHOCK TF2

  25. 25

    20:06 26.02.2010 | וויט וויט (אורח)

    עזבו את כל השטויות... שיביאו יותר משחקי FPS RPG איכותיים בסגנון של FO3

  26. 26

    22:47 26.02.2010 | lidor1995 lidor1995 (אורח)

    אני אישית אוהב את הכיוון הטקטי שהמשחקים מקבלים הדוגמא הכי טובה לכיוון הזה הוא swat 4 שדרש מהשחקן לחשוה לפני שהוא פועל ותוך כדי שהוא פועל

  27. 27

    03:02 28.02.2010 | דניאל דניאל (אורח)

    מסכים:
    שוטר מודרני: לחית עבר ימני, ירי צרור,PAUSE, עוד צרור, UNZOOM.
    שוטר ישן: JUMP JUMP EVADE ROCKET SHOCK RIFLE COMBO!

    שוטר מודרני: אוי לא ירו בי אני אתחבא ואתרפא מייד.
    שוטר ישן: היית צריך להלחם על פיקאפס כי בריאות זה משאב.

    שוטר מודרני: למשחק שלנו יקראו MODERN WARFARE אבל הוא יהיה אוסף של סרסורים עם שוטגנים כפולים ובלי FALL DAMAGE
    שוטר ישן: למשחק שלנו יקראו RAINBOW SIX והוא יהיה משחק שבו אתה אשכרה מנהיג צוות ומתכנן מבצע ול שוטר מגוף שלישי שנראה כמו סרט של מייקל ביי.

    שוטר מודרני: קונסולות
    שוטר ישן: yeah like you cn play an fps on a frigging console

  28. 28

    20:51 12.06.2010 | נועם סלובודסקי נועם סלובודסקי (אורח)

    זה סוג המשחקים האהוב עליי ואני ממש לא מבין אותו.
    יש בזה המון אקשן וחוכמה.

  29. 29

    17:01 25.06.2010 | יסמין המלכה יסמין המלכה (אורח)

    משחק משעמם מאוד?

  30. 30

       | פורסם ע"י