מחקר: עלויות הפיתוח לקונסולות HD שילשו את עצמן, עומדות על 23 מיליון דולרים בממוצע
קבוצת המחקר M2 Research, שפירסמה אתמול את תוצאות הבדיקה שערכה לגבי פיטוריהם של 11,500 איש במהלך 2009 מתעשיית המשחקים, בדקה גם את תקציבי הפיתוח של משחקי מולטי-פלטפורם לדור החדש של הקונסולות.
התוצאה: אם אתם רוצים לפתח משחק לדור ה- HD של קונסולות, עליכם לשריין מראש תקציב של בין 18 ל- 28 מיליון דולרים. משחקים מובילים ובולטים כמו Modern Warfare 2 או Assassin's Creed 2 דורשים תקציב שחורג מ- 40 מיליון דולרים. הפיתוח של גראן טוריסמו 5, למשל, עלה עד כה 60 מיליון דולרים.
לדברי מפתחים, מדובר בעליה של פי שתיים עד פי שלוש לעומת עלויות הפיתוח לקונסולות הדור הקודם, כך שהעליה במכירות משחקים ובהכנסות ממש לא מספיקה כדי לפצות על הקפיצה בעלויות.
המסקנה, כמו במקרה של המחקר הקודם, ברורה- פחות ופחות משחקים מושקעים ו"גדולים" ויותר משחקים לפייסבוק, סלולר ואייפון שעלויות הפיתוח שלהם קטנות בכמה סדרי גודל.
תגובות
1
13:05 13.01.2010 | left4dead
ראשון!
2
13:10 13.01.2010 | אייל (אורח)
שני
3
13:16 13.01.2010 | ר (אורח)
ראשון!
4
13:51 13.01.2010 | dinsurya
הקמפיין פרסום זה בד"כ מה שעולה הכי הרבה כסף.
לדוגמא, הפיתוח של MW2 אכן עלה 40 מליון דולר אבל הקמפיין פרסום שלו עלה 160 מליון דולר. סה"כ 200 מליון דולר.
לצערי הרב, זה ה 160 מליון דולר האלה היו ההשקעה הכי טובה ש Activition עשו בעשור הזה.
5
14:18 13.01.2010 | eyal222222
בסוף הפייסבוק ינצח את הגיימריות זה יהיה כזה מפגר
6
14:18 13.01.2010 | maxy16 (אורח)
כמה עולים משחקי מחשב? אם הם יותר זולים אז אולי שווה לעשות יותר אותם (אפילו שההכנסות שלהם כנראה לא מכסות את הפיתוח)?
7
15:14 13.01.2010 | D (אורח)
FUCK FACEBOOK
8
16:19 13.01.2010 | swym
אותה קבוצת מחקר, אותן שטויות בלי נתנוים שמגבים אותן כנראה.
9
17:24 13.01.2010 | Alex_IW
ידוע.
בדיוק מאותה סיבה, "הדור הבא" של הקונסולות לא יבוא בשנים הקרובות לשוק. לא בגלל מגבלות טכנולוגיות, אלא פשוט כי לא יהיה רווחי לחברות לפתח משחקים אליהם (מבלי להעלות את מחיר המשחקים, כמובן).
10
19:12 13.01.2010 | fucking facebook (אורח)
לא לרכוש גירסאות מלאות של משחקי פייסבוק או אייפון. ולפרסם הורדות בכל מקום שניתן לפלטפורמות האלו.
אני חושב אולי ככה יבינו שאין בזה רוחים
11
21:11 13.01.2010 | וזה לא ברור למה ? (אורח)
כיאלו, זה לא ברור למה העלויות שילשו את עצמם מהעלויות לקונסולות הקודמות ?
כי פעם לא היו משחקים סופר-מושקעים ברמות כמו עכשיו /=
בזמנו הדבר הכי חם היה טקן...
ומזתומרת פחות משחקים מושקעים ? יש לי תאוריה שדווקא לא: אם יותר פחות ופחות חברות ישקיעו במשחקים כבדים וכו', אז ישארו יותר פחות חברות שמפתחות משחקים כאלה, זתומרת פחות תחרות ופחות חברות מתחרות, פחות חיקויים ופחות גניבת רעיונות...
בנוסף אם שלושת רבע ממשחקי העתיד יהיו רק של חברה אחת, כל ההכנסות על רוב המשחקים יגיעו אליה ! ככה שהיא תקבל יותר כסף מאשר אם יהיו הרבה חברות והרבה מפתחים ! לא טוב לכלכלה אולי, אבל לנו כן.
12
23:14 13.01.2010 | jables
ל11 לא בטוח שטוב לנו כי יצאו פחות ופחות משחקים כמו שצריך ויותר ויותר משחקים לASSBOOK ולאייפון ובסוף המשחקים היחידים שנוכל לשחק בהם יהיו החוות בפייסבוק ובובספוג וחברים
13
02:39 14.01.2010 | Silent Dawn
"דובר בעליה של פי שתיים עד פי שלוש לעומת עלויות הפיתוח לקונסולות הדור הקודם, כך שהעליה במכירות משחקים ובהכנסות ממש לא מספיקה כדי לפצות על הקפיצה בעלויות"
המסקנה הזאת בהחלט מפתיעה,במיוחד לאור העובדה שהמשחק יצר רווחים בסך כ-500M$. עם אחוז תשואה על ההשקעה של 1000% בשנתיים, אני לא רואה על מה המפתחים מתלוננים בדיוק.
14
08:15 14.01.2010 | יובל בירב
ל- 13: אתה מדבר על MW2 ? זה משחק אחד... זה כמו להגיד: "אוואטר של קמרון עשה מיליארדים, אני לא מבין למה הוליווד טוענת שיש ירידה מתמשכת בהכנסות מסרטים".
יש כמה להיטים שעושים הרבה כסף, אבל יש הרבה יותר משחקים שנכשלים.
15
15:06 14.01.2010 | דניאל (אורח)
מה שיפה 10 זה שאיכשהו בישראל הפתרון תמיד מסתכם בפיראטיות, ולפחות אם אתה הולך להיות פושע תהיה מגניב ANF KNOCK A FUCKING 7 11 OR SOMETHING.
16
| פורסם ע"י