הרשמה

דמו: East India Company

משחקים בניצול קפיטליסטי של המזרח הרחוק
ad banner
ad banner

בואו לשחק קפיטליסטים אירופאים חזיריים (וצבועים), בשחזור של ההשתלטות הקולוניאליסטית על דרום-מזרח אסיה

חושבים שרק היום התאגידים שולטים בחיינו? במאות ה- 16 ועד ה- 19, חברות המסחר הבינלאומיות היו אחד הכוחות העיקריים שהניעו את ההשתלטות הקולוניאליסטית של מדינות אירופה על ארצות רבות בעולם. למשל, החברות למסחר במזרח הודו הפעילו לחץ עצום על השלטונות באנגליה, הולנד וכו' כדי שיתנו להן כוח צבאי על מנת להשתלט על שטחי מסחר בדרום-מזרח אסיה ולייצר רווחים עצומים.

החברות התמחו בניצול התושבים המקומיים- למשל, הבריטים גידלו אופיום בהודו וייצאו אותו לדרום סין על מנת לאזן את משלוחי התה והחרסינה העצומים, ואז, כשהשלטון הסיני התקומם, הם שלחו כמה ספינות מלחמה כדי לסינים מי הבוס ולקחו מהם את הונג-קונג. חוץ מזה, החברות גם ניהלו קרבות עקובים-מדם בינן לבין עצמן על אזורי המסחר והתבלינים, כמו שרשרת האיים הקטנטנה שבה (ורק בה) גדל אגוז המוסקט.

המשחק החדש East India Company נותן לכם לטעום מהתקופה הסוערת הזו, אם כי אני לא בטוח שהוא מתעמק במיוחד בנזק שלא ניתן לכימות שהשיתו האירופאים על עמי האזור ואדמותיהם (וכן, אלו אותם אירופאים שהיום באים אלינו בטענות, הצבועים). במשחק האסטרטגיה הזה תוכלו להקים תחנות מסחר, להשתלט על שטחים, לנהל קרבות בים וביבשה וליצור אימפריית מסחר קפיטליסטית נצלנית מהמדרגה הראשונה.

הדמו של המשחק מתרחש בין השנים 1650-1660 ונותן לכם גישה לכמה נמלים וציי-אוניות, וכן כולל שני קרבות-ימיים מלאים.

ad banner

לחצו כאן להורדת הדמו של East India Company (גודל 794 מגה)

דרישות מערכת מינימליות:
Microsoft Windows 2000 / Windows XP
1.6 Ghz Intel Pentium or equivalent AMD Athlon processor
512 MB RAM
1x speed DVD-ROM drive or better
1GB of free Harddisk space
128 MB 3D accelerated video card with pixelshader 2.0 (nVidia GeForce+ or ATI Radeon+)
Dirext X 9.0c

ad banner

דרישות מערכת מומלצות:
Microsoft Windows 2000 / Windows XP
2.0 Ghz Intel Pentium or equivalent AMD Athlon processor
1 GB RAM
1x speed DVD-ROM drive or better
1GB of free Harddisk space
256 MB 3D accelerated video card with pixelshader 2.0 (nVidia GeForce+ or ATI Radeon+)
Dirext X 9.0c

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:21 02.08.2009 | andre12q andre12q

    שנייי!!!

  2. 2

    09:57 02.08.2009 | MUZIMUZI MUZIMUZI (אורח)

    מזכיר קצת את empire totalwar

  3. 3

    11:07 02.08.2009 | R-DeifY R-DeifY

    פעם ראשונה אני רואה 1x Speed DVD-ROM
    X:

  4. 4

    11:08 02.08.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    "וכן, אלו אותם אירופאים שהיום באים אלינו בטענות, הצבועים"

    נכון, זה לא בסדר שהאירופאים באים אלינו היום בטענות, אבל המילה "צבועים" הייתה באמת מיותרת. אין מה להשוות בין האירופיים האכזריים במידת מה בתקופה ההיא (אם כי במאה ה-19 זה כבר החל להשתפר) לבין האירופאים היום, אפילו שאלו צאצאיהם של האירופאים של אותם זמנים. אז אני מבין שהבעיה שלך היא עם האירופאים מלכתחילה, ללא כל קשר לתקופה, וזה היה תירוץ טוב והזדמנות טובה עוד יותר בשבילך להראות את זה לכולם.
    אז אני רוצה להגיד לך, שהאירופאים הם האנשים שקידמו את העולם, האירופאים הם אלו שהמציאו את מנוע הקיטור, הםם אלו שבנו את המחשבים הראשונים, הם אלו שקידמו את המהפכה התעשייתית, הם אלו שבנו את החברה המודרנית-הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה תרבותית. כך שאני חושב שיש הרבה יותר דברים חיוביים מאשר שליליים להגיד עליהם. ואם כבר אני נכנס לזה, אז אלמלא האירופאים היו מתנהגים כפי שהתנהגו באותה תקופה, הרגע היינו ממציאים את הרדיו.

    עוד טענה שיש לי אליך, זה שנראה שיש לך בעיה עם משטר קפיטליסטי. קודם כל, עם כל החסרונות שבו, הוא המשטר הטוב ביותר שהומצא ע"י האדם עד כה. אתה, כמובן, יכול להעדיף משטר אחר, אבל אין לך כל סיבה להציג את הקפיטליזם כמשהו שלילי.

  5. 5

    11:31 02.08.2009 | מפקח מפקח (אורח)

    4-חופר

  6. 6

    11:43 02.08.2009 | Pilat Pilat

    "וכן, אלו אותם אירופאים שהיום באים אלינו בטענות, הצבועים" זה לא אותם אירופאים, אלה מתו מזמן.

  7. 7

    12:20 02.08.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    ל-5

    מקנא?

  8. 8

    13:10 02.08.2009 | HellTH HellTH

    מחזק את 4

  9. 9

    13:56 02.08.2009 | נגד אירופאים נגד אירופאים (אורח)

    ל4 למה אתה כל כך אוהב את השונאי ישראל האלה אז הם המציאו כמה דברים אפשר לחשוב והם לא השתפרו מהמאה ה19 שחכתה שהנאצים הכניסו את היהודים למחנות ולקחו להם את כל הרכוש והתעשרו על חשבון היהודים אותה חרא כמו שקרה באסיה הברטים התעשרו על חשבון ההודים על הכתר של מלכת אנגליה יש יהלום הודי שהיה שייך להודים האנגלים גנבו אותו בדיוק כמו הנאצים

  10. 10

    14:16 02.08.2009 | ... ... (אורח)

    9- דיי עם החפירה שכולם אנטישמים

  11. 11

    14:22 02.08.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    ל-9

    המציאו כמה דברים? שום דבר ממה שאתה רואה סביבך לא היה קיים ללא האירופאים. לא מחשב, לא טלוויזיה, לא אנטיביוטיקה, לא מכוניות, לא חשמל ובעצם שום דבר מאותם דברים שכיום מתקבלים כמובן מאליו. זה הרבה יותר מ"אפשר לחשוב".

    עכשיו, כל עניין לגופו-הנאצים אינם מייצגים את כל אירופה. אפילו לא אחוז אחד ממנה, והם אף פעם לא יצגו יותר בעבר. מה שמייצג קבוצה הוא הרוב, לא המיעוט.

    כנ"ל בנושא של שונאי ישראל-אני לא אומר שאין כאלה, אבל הם המיעוט. לישראל גם יש נטייה לשנוא עמים אחרים, אבל מסיבה כלשהי "שכחת" לקחת את זה בחשבון כשכתבת את דעותיך על האירופאים.

  12. 12

    15:52 02.08.2009 | נגד אירופאים נגד אירופאים (אורח)

    ל11 הנאצים לא מייצגים את כל אירופה אבל כל העמים האירופאים ששטפו פעולה איתם והסגירו יהודים אותם עמים אירופאים שיכלו להיצל המוני יהודים בחרו לא להציל ולהסגיר אותם לנאצים זה לא עושה אותם שונים מנאצים

    *בענין של שונאי ישראל אני לא זוכר שהעמים האירופאים אמרו מילה אחת רעה על המלחמה הלא צודקת של ארה"ב שנלחמת בעיראק ושאנחנו נלחמים מלחמה צודקת שהיא על כיומנו על זה הארופאים אומרים להפסיק את המלחמה וגם אל תשכח שלפני כמה עשורים הערבים הטילו חרם על ישראל ונחש מי שיתף איתם פעולה כן כן הארופאים האהובים אליך

  13. 13

    17:02 02.08.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    ל-12
    אז הידע ההסטורי שלך שואף לאפס.
    הרוב המוחלט של העמים האירופאים נלחמו נגד הנאצים, ובהחלט לא שיתפו איתם פעולה. ברגע ששטח היה נכבש ע"י הנאצים, אז ברור שאנשים החלו להסגיר יהודים-על מנת להישאר בחיים.
    בכל עם בעולם, לא משנה איזה, מרבית האנשים יעדיפו להסגיר מישהו על מנת להגן על עצמם ומשפחתם מפני גזר דין מוות כמעט בטוח.
    אני בטוח שגם אתה, גם אני וגם עוד 95% מהאוכלוסייה הישראלית היו עושים כך.

    האירופאים נגד מלחמות בכלל, לא משנה אם זה בעיראק, בישראל או בקצה העולם-כמו גם אם היא צודקת או לא.

    אני לא יודע אם היה חרם או לא, אבל כיום ישראל שייכת לשוק האירופאי-וזה אומר משהו.

  14. 14

    17:05 02.08.2009 | m3rc1ful m3rc1ful

    כולכם חופרים.

    ו-11, האמריקאים המצאיו את האנטיביוטיקה, המחשב, הטלויזיה והחשמל. וגם הצילו את התחת של האירופאים שעצמו עיניים כשהנאצים התכוננו לאנוס אותם.

    ולגבי המכונית - את זה המציאו הצרפתים, אבל מתי בפעם האחרונה ראית רנו / פיג'ו / סיטרואן שלא מתחילה להתפגר אחרי 3 שנים...?

  15. 15

    17:46 02.08.2009 | kapcheR kapcheR

    פשוט נראה משחק גרוע :X

  16. 16

    18:29 02.08.2009 | Blackmore Blackmore

    השאלה היא, מעבר לכל הבלבולי המוח איך לעזאזל המשחק, טוב או לא ?

  17. 17

    19:04 02.08.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    ל-14

    מעבר לכך שמה שאמרת לא נכון (המחשב הומצא באירופה, כך גם הטלוויזיה והחשמל) וכלל לא מוציא אותך חכם, אתה פשוט מוכיח עד כמה אתה בן אדם שטחי. אני כמובן סתם זרקתי את הדברים הראשונים שעלו לי לראש, אבל גם דברים שהומצאו והתגלו בארה"ב, תלויים באופן ישיר בדברים שהתגלו והומצאו באירופה קודם לכן.
    אני אומנם לא מבין גדול במכוניות, ולא יכול להגיד לך איזו מכונית תתפרק קודם-אבל ללא אותן מכוניות ראשונות אז, לא היו קיימות המכוניות הטובות ביותר כיום.

    אתה כמו הקודם שניסה להוכיח לי עד כמה האירופאים גרועים-אתה מדבר מבלי לדעת או להבין. האירופאים נלחמו, כמו גדולים הם נלחמו-זה פשוט לא היה מספיק. האמריקאים אומנם תרמו רבות לתוצאות המלחמה, אפילו יכול להיות שהיטלר היה מנצח אלמלא הם, אבל הם בהחלט לא היו היחידים בשדה הקרב.

    מי הם בעצם האמריקאים? אינדיאנים. אבל הם לא תרמו הרבה לארה"ב-היו אלו האירופאים שבנו ופיתחו אותה. וכל אותם אמריקאים מודרנים הם אירופאים שהיגרו ליבשת רק במאות האחרונות. (עובדה זו לא קשורה ישירות לדיון-אלא רק מהווה עוד הוכחה לתרומתם של האירופאים)

  18. 18

    22:21 02.08.2009 | GDI GDI

    מסכים עם דודידו בכל מילה (אני אף פעם לא חשבתי שאומר את זה O_O)

    אך המשחק מציג את חלק מההשפעות השליליות שלה.ויש כאלו.אני לא אומר כמו שאר ה(אני לא הולך לקרוא בשמות גנאי) שאירופה היא מקום רע.ההפך,הם השפיעו רבות על האנושות לטובה.הדברים המשפיעים ביותר בהיסטוריה לרוב בוצעו ע"י עמים אירופאים (ארה"ב,מהפכה תעשייתית,מועצת המדינות הראשונות [הייתה בצרפת,נכשלה לגרום ליפן ליצור אימפריה ובכך עודדה את הנאצים להתחיל במלחמה.טוב זה לא משהו טוב],התקשורת המודרנית,הדמוקרטיה,הקומוניזם,ובקרוב גם מאיץ חלקיקים ענקי שאם הוא יצליח האנושות תזכה בכוח וידע רב)

  19. 19

    12:54 03.08.2009 | ITAYBRON ITAYBRON

    11 רוב הדברים שאמרת המציאו ארצות הברית

  20. 20

    17:52 03.08.2009 | הנגד ארופאים הנגד ארופאים (אורח)

    ל13(דודידו) אם הידע ההסטורי שלי שואף לאפס אז איך אתה לא יודע שהיה חרם על ישראל והארופאים שאתה כל כך אוהב יותר מהעם שלך לא מכרו כלום לישראל בגלל שהערבים איימו שלא ימכרו להם נפט אתה ממש מתנהג כמו איזה שמאלני מגעיל אתה מדבר על הישראלים שהם אוהבים לשנוא אחרים אבל אתה ישראלי ששונא את העם שלו ובענין של הנאצים עוד הפעם

    מדינות ששטפו פעולה עם הנאצים שלא רצו להציל יהודים:גרמניה כמובן שוויץ. אטליה. רוסיה בהתחלה. אוסטריה. ועוד כמה זה המון עמים ארופאים ואם הם לא היו משתפים פעולה אולי היו נצלים איזה 2 מליון פחות או יותר אבל הם היו אנטישמים כמוך והיו חייבים להסגיר אותם וחוץ מזה לא הייתה שום סכנת חיים בשביל האירופאים רק אם הם נתנו מחסה ליהודים אבל הקטע הוא שהם יכלו לשבת בשקט אם הם ראו יהודים אבל לא הם היו חייבים להסגיר אותו כמו נאצים יש אירופאים טובים לא אמרתי שאין אבל במספר מצומצם

    ורק בגלל שהם המציאו כמה המצאות אתה לא חייב ללקק להם בגלל אנשים כמוך העם ישראלי לא מאוחד

  21. 21

    15:10 04.08.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    ל-19

    תקרא את תגובה 17, יש שם תשובה בשבילך.

    ל-20
    אחרי התגובה הזו הבנתי שאתה פשוט בן אדם צר אופקים, ואני לא מבין למה אני מנסה לדבר איתך אפילו. כן, וגם תרבות דיבור לא תזיק.

    בכ"מ, צריך לסיים את מה שהתחלתי:
    אתה מתנהג כמו אחד ששונא את כולם. במיוחד את האירופאים. אתה אמנם לא מייצג את העם הישראלי כולו, אבל בהחלט קיימים רבים כמוך, דבר המוכיח את טענתי.

    שוב, כיום ישראל נכללת בשוק האירופאי, כך ששום חרם שהתקיים לפני X שנים לא באמת משפיע על הכלכלה הישראלית הקשורה באופן כלשהו עם אירופה כיום.

    אני לא מתכוון להציג כאן את דעותי הפוליטיות בנוגע לשמאלנים וימנים, אבל אני בהחלט לא שמאלני. אני רואה דברים כמו שהם, ואתה פשוט מעוור את עצמך בשטויות.

    אני גם לא אמרתי שאני שונא את ישראל, אתה זה שהמציא את זה היכנשהו מהאוויר, אני פשוט לא רואה כל סיבה מוצדקת לשנוא את האירופאים, זה הכול.

    על הפסקא השנייה אני לא רואה כל צורך לענות, כי כבר עניתי עליה בתגובות הקודמות. יהודים הוסגרו מתוך פחד, לא מתוך רצון. אם אתה רוצה הרחבה בנושא, תעלה כמה תגובות למעלה.

    רק בגלל שהם המציאו כמה המצאות אתה לא צריך לחיות בבקתה מעץ ולעבוד כל היום בשדות בשביל להביא קצת לחם הביתה. ושוב, שמור בבקשה על תרבות דיבור.

    לפי מה שאתה אומר, בשביל שעם ישראל יהיה מאוחד, אנחנו צריכים לשנוא את כולם? מה שאתה אומר בהחלט עצוב. אני דווקא מאמין שאנשים כמוך תורמים לכך אף יותר. בעצם, אני אפילו לא רואה במה עם ישראל לא מאוחד. למה, כי יש חילוקי דעות? חילוקי דעות יהיו תמיד, אנחנו בני אדם, כמו כולם.

  22. 22

    04:27 05.08.2009 | Destie Destie

    לדודידו, צודק מאוד.
    אם כבר צריכים לשנוא מישהו, זה אותנו.
    אנחנו אומנם בני אדם כמו שדודידו אמר, אך ההתנהגות שלנו ברברית בלשון המעטה.
    אין סיבה לשנוא את האירופאים על מעשי העבר, כמו שאותנו לא שופטים על כיבוש רוב כנען כמעט 2000 שנה לפני הספירה

  23. 23

    17:49 06.08.2009 | הנגד אירופאים הנגד אירופאים (אורח)

    רואה דודידו למה גרמתה עכשיו גם 22 נהיה שמאלני אתה פשוט יותר מדי אוהב עמים אחרים שכחתה לכתוב את כל ההמצאות שישראל המציאה כמו כל הכלי נשק שלה והטכנולוגיה שלה המון דברים שאין לאירופאים בגלל דיבורים על אהבה לעמים אחרים אנשים נוטים לשכוח מה העם שלו עשה.
    בכל ההסטוריה של מדינת ישראל ושל היהודים תמיד הם חוטפים על הראש מארופאים בית המקדש נהרס בגלל חבורה של אירופאים גירוש ספרד סולקו יהודים מספרד רק בגלל שהם יהודים השואה 6 מליון יהודים נרצחו רק בגלל שהם יהודים כיבוש הארץ הברטים מנסים לסלק את היהודים רק בגלל שהם יהודים בלי מדינה החרם על ישראל חרם לא למכור נשק לישראל בגגל שהערבים מאיימים שיפסיקו את הפסקת הנפט לאירופה

    רוב הפעמים שיהודים נפגעו זה תמיד היה בגלל אירופאים אלה שהמציאו את החוקים להגנת אזרחים זכויות האדם והם הפרו את כל מה שהם עצמם כתבו

    ל22אולי אנחנו ברברים אבל פעם שמעתה שיהודים רצחו משהו בלי סיבה??? התשובה היא לאאא כיהודים הם לא עם פנטי כמו רוב האירופאים שסתם רצחו אנשים בלי סיבה אני וכל מי שכמוני אנחנו שונאים את האחרים אבל אנחנו לא פוגעים בהם

  24. 24

    22:58 07.08.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    אני רואה שאתה לא מבין כראוי את המונח שמאלני.
    אני לא הולך לגלוש לנושא הזה, אבל אם הפנמת לפחות קצת ממה שכתבתי מקודם, ולא סתם כתבת את הכל מהאוויר, אז תראה שאני כלל לא שמאלני, ובטח שאני לא אוהב יותר מדי עמים אחרים-אני גם לא זוכר מתי אמרתי משהו רע על ישראל.

    שוב, כל מה שהמציאו בישראל, ארה"ב וברוב העולם מבוסס באופן ישיר על דברים שהומצאו והתגלו באירופה לפני כן. אתה יכול לנסות ולהתפתל כמה שתרצה, אבל זו עובדה. כך שגם אם אתה לא אוהב אותם, אתה לא יכול לשנות את זה.

    אתה שוב חוזר אחורה. לא עברנו את השלב הזה כבר? אני בכלל לא רואה איך הצלחת להכניס לכאן את האינקוויזיציה הספרדית (שהם סילקו כל מי שכפר בנצרות-ולא היה להם שום דבר מיוחד נגד יהודים. סולקו גם עמים אחרים, ואף ספרדים מסויימים) וחורבן בית המקדש (שאגב, הושמד בשביל לרסן את היהודים שמרדו-וכלל לא בשביל הכיף)... אלו זמנים שונים ואנשים מכל הבחינות. מה שהיה נהוג אז, השתנה והתהפך עשרות פעמים עד היום.

    תקשיב, הדיון הזה לא מתקדם לשום מקום. על רוב מה שהצגת עניתי בתגובות קודמות, ואני לא מתכוון להמשיך ולענות על זה פעם אחרי פעם. אם יש לך משהו חדש-דבר. אם לא, אז הרגת את הדיון.

    למרות שהפעם הייתה לך נקודה חשובה אחת-השורה בה כתבת על כך שהאירופאים המציאו חוקים ושברו אותם.
    אז קודם כל, הם המציאו אותם-וכל העולם משתמש בחוקים שהם המציאו. כן, גם ישראל.
    הם הפרו אותם? כן, במאה ה-19, ולא בגבולות אירופה. מחוץ לאירופה-טוב, זה כבר סיפור אחר. אבל סמוך עלי שזה לא היה סתם כי היה להם משעמם.

  25. 25

    13:17 09.08.2009 | הנגד אירופאים הנגד אירופאים (אורח)

    האירופאים המציאו גם את זכויות האדם ואחת הזכויות הם שכל אדם רשאי לחיות בלי שיפגעו בו ועוד זכות הא שכל אדם חייב לקבל משפט הוגן ובימים של מלחמת העולם השניה אני דיי בטוח שזכויות אלו היו כימות בגרמניה אבל הם הפרו בכך שהרגו יהודים בלי סיבה

    וכל ההמצאות האלה תידע שאפשר ליצור משהו רק שיש לך תנאים טובים שזה אומר כסף ומאיפה בא הכסף הזה כן כן מיסים שהארופאים שלך הטילו על עמים שנכבשו ללא סיבה רק בגלל שהם היו חלשים וגנבת המחצבים של אותו עם בלי כל העמים האחרים שנכבשו עלידי הארופאים כל ההמצאות האלה לא היו כימות והארופאים התעשרו על חשבונם לא היה תנאים טובים(כסף) ליצור את ההמצאות האלה אתה צריך מעבדה בית כלים חומרי בניה וכל זה הממשלה יכולה לממן מאיזה כסף של המנוצלים האסיתים והאפרקאים וכל מי שנכבש

  26. 26

    15:24 10.08.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    על הפסקא הראשונה אני לא רואה כל צורך לענות. אם אתה בכל זאת רוצה תשובה-תגלגל למעלה לתגובות קודמות.

    קודם כל-המחקרים וההמצאות של לפני 100 שנה עלו גם פי כמה וכמה פחות מאלו היום, ולכן אפילו אדם ממוצע כלכלית היה יכול להגיע לפריצת דרך משמעותית. תומאס אדיסון, למשל, רשם כמעט 1100 פטנטים, ביניהם גם כאלו ששינו את העולם, כמו הנורה החשמלית. רובם, ואולי אף כולם, לוו בתקציב צנוע ביותר.
    בכ"מ, זו כבר סטייה מהנושא. כן, הם התעשרו על חשבונם בעת החדשה, אך חושב לציין שפיתוח טכנולוגי התקיים גם קודם לכן. אבל זה בכ"ז לא משנה מאיפה הם השיגו את הכסף, כי כך או כך, בלי ההמצאות האלו לא היית יושב עכשיו מול המחשב, לא היית צופה בטלוויזיה והיית קורא בלילה ספר לאור נרות, שלא לדבר על תחבורה, מזון, רפואה וכ"ו. היית מקריב את כל זה? אני מאמין שלא.
    האירופאים קידמו את העולם, אני אפילו לא רואה כאן וויכוח.

    אני רוצה לציין גם שכיום כל העולם (ובמיוחד ארה"ב, שהבנתי שאתה מאוד אוהב) מנצל את סין, הודו ומדינות עולם שלישי אחרות. היום זה שונה, כי העולם שונה, אך הרעיון הוא אותו רעיוןן-לנצל את העמים ה"חלשים"

  27. 27

    16:02 10.08.2009 | הנגד ארופאים הנגד ארופאים (אורח)

    קודם כל היום זה לא ניצול הסינים וההודים הם כוח עבודה שמוכן לעבוד בזול הם יכולים להעלות את מחרי המוצרים שהם מכנים אבל הם לא רוצים בגלל שהם רוצים שארה"ב ושאר המדינות בעולם ימשיכו לקנות מהם את המוצרים ולא ממדינות אחרות

    בקשר להמצאות תומס אדיסוןן לא היה יכול להמציא את ההמצאות אם היה גר בבית מקש כמו באפריקה נכון הוא היה עסוק בלשרוד מאשר להמציא פטנטים

    בימים של העת החדשה הממשלה בנתה מקומות מחקר מעבדות וספריות שהם אמרות להסכיל את האוכלוסיה אבל כל מבנה כזה עולה כסף והכסף הזה בא מהעמים המנוצלים את הייתה מעדיף שהבריטים היו לוקחים לך מיסים ובכסף הזה הם היו ממנים מחקר כלשהו ואז שהמחקר היה מוכיח משהו שמצליח הם היו לוקחים את כל הקרדיט לעצם ומוכרים את המוצר שהם יצרו ומתעשרים ולך רק לוקחים כסף בלי סיבה רק בגלל שנכבשתה עלידי עם זר שמתעשר על חשבונך זה ניצול ואני בטוח שכל המצאה שהייתה לארופאים (לא כולם) הייתה ממונת בעזרת הכסף של העמים המנוצלים

  28. 28

    21:50 12.08.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    תתפלא-אבל הסינים ומדינות העולם השלישי מנוצלות. הם עובדים בזול כי אין להם שום ברירה אחרת.

    אתה נטפלת אל ההערה השולית שלי, שבקושי קשורה לנושא-והזכרתי זאת.
    מתי לעזאזל אמרתי שהם לא ניצלו את העמים החלשים יותר? אתה פשוט מסיט את השיחה לכיוון אחר. האירופאים ניצלו עמים אחרים, אך אלמלא זאת, אנשים היו מתחממים היום ממדורות. ההשפעות של כך על הוהווה רחוקות מלהיות שליליות.

    אם כך, מה הבעיה שלך נגד אירופאים כיום. מכך החל הדיון, לא?

  29. 29

    23:16 13.08.2009 | הנגד ארופאים הנגד ארופאים (אורח)

    סין הם מעצמה הם יכולים לנצל את ארה"ב מאשר שינצלו אותה החברות פשוט חושבות בהגיון יש לי מוצר אני רוצה ליצר המון יחידות אנ ילך לחברה אירופאית שלוקחת מחיר מסוים או לחברה סינית שעושה את אותו העבודה בחצי מהמחיר הסינים הם אלה שרוצים להכין את המוצרים תמורת פחות כסף

    *המון סיבות למה צריכה להיות לך בעיה עם הארופאים

    האירופאים הם גזענים הם הפיצו בעולה את תורת הגזע הם אלו שהתחילו את השנאה בין לבנים לשחורים או לבנים לבין כל עם שהוא לא לבן האירופאים ניצלו את האנדינים הם מכרו להם זכוכיות תמורת זהב הם ניצלו את ההודים בכך שגנבו להם את האוצרות הם כובשים אדמות ללא סיבה הם רוצחים בדם קר כל התנגדות הם אלו שהרגו יהודים הם אלו שבנו המצאות שנועדו רק להרוס הם אלו שנלחמים מלחמות של אחרים ומחשיבים את עצם לגיבורים הם אלו שעשו חרם על ישראל הם אלו שהיו אמורים להיות פרו יהודים ונהיו פרו ערבים הם אלו שאומרים שנעשה הפסקת אש עם הערבים שהיא הפסקת אש שבה רק צד אחד אמור לקיים הם אלו שמכחישים את השואה הם אלו שאמרו שאנחנו עשינו שואה לערבים שבכלל לא הייתה קרובה לשואה הם אלו שמחאו כפיים לאחמדנג'ד שהוא הכחיש את הושאה ביום השואה הם אלו שמטיפים לנו מה לעשות ואיך להתנהג שהם עשו דברים הרבה יותר גרועים

    אם אין לך בעיה איתם אז כדי מאוד שיהיה לך
    אם נחבב אנשים כאלה ונקשיב לכל מה שהם אומרים אנחנו נגמור בקבר מהר מאוד

  30. 30

    14:47 14.08.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    אתה מבין את זה הפוך ממה שזה.
    הם עושים את זה זול, כדי שיקנו מהם-עד כאן אתה צודק.
    אבל אם הם יעלו את המחירים-כפי שאמרת, לא יקנו מהם. ועכשיו, *כפי שלא אמרת*, הכלכלה הסינית תתמוטט ומשם הדרך לאבדון קצרה.
    כך שתיאורטית הם יכולים להעלות את המחירים, אבל פרקטית, הם לא יעשו את זה מהסיבה שהזכרתי קודם לכן. מכאן נובע שאין להם ברירה.
    ובמדינות עולם שלישי זה עוד יותר גרוע מאשר בסין.

    קודם כל, לא כל מה שאמרת ב"פסקת השנאה" שלך נכון.
    מעבר לכך, אתה חוזר לאותן נקודות. אני לא מתכוון לענות על מה שכבר עניתי עליו, יש לי חיים. גלגל למעלה.

    "ונקשיב לכל מה שהם אומרים"

    אני לא מבין מאיפה הבאת את המשפט הזה. לא הזכרתי שום דבר שיכול אפילו לרמוז לכך.

  31. 31

    21:39 17.08.2009 | הנגד ארופאים הנגד ארופאים (אורח)

    קודם כל יכול להיות שאתה צודק בענין של הסינים אבל הכלכלה שלהם לא תתמוטט הם כבר עשירים מכל העבודות האלה

    2 לפי איך שאתה ממשיך להגן עליהם שאני תוקף אותם זה אומר שאתה מחבב אותם ותאמין לי יש עוד אנשים כמוך ואנשים שאתה מחבב אתה בדרך כלל מקשיב להם ושומע להם זה לא דבר טוב שמדובר שהאנשים שאתה מחבב הם חבורה של מטיפים שאפשר להשפיע אליהם בתשדיר טלוויזיה עם כמה ילדים פצועים מעזה אנשים כאלה שאומרים שעשינו שועה לערבים כמו שעשו לנו

    לא מגנים על אנשים כאלה

    אולי אנחנו היינו אומרים שאנחנו מפסיקים את הסחר שלנו עם ספרד רק בגלל שהם כמעט הכחדו את האנדינים

    זה נקרא שנאת חינם שהם שונאים אותנו אנחנו לא אמורים להחזיר להם באהבה אלא באותו דבר(שנאה)

  32. 32

       | פורסם ע"י