הרשמה

Valve: רוצים משחקים במימון גיימרים

על הקמת החברה, ועל הרעיון החדש שלו איך לממן משחקים
ad banner
ad banner

מנכ"ל Valve: רוצה לאפשר לגיימרים להשקיע בעצמם במשחקים עתידיים דרך Steam, ואפילו להרוויח מזה כסף

בראיון מרתק לרשת ABC סיפר גייב ניואל, המנכ"ל של Valve, על הימים שבהם הוקמה החברה, על הרעיונות שעמדו מאחורי Half-Life, המשחק הראשון שלהם, על גישת החברה לבעיית הפיראטיות, ועוד.

בין השאר ציין ניואל שאחד הרעיונות שהכי מעניינים אותו כרגע הוא כיצד להפוך את קהילת הגיימרים לכוח המממן העיקרי מאחורי משחקי מחשב, במקום אנשי כספים וחברות הפצה שמה שאיכפת להם, בשורה התחתונה, זה כסף.

לדברי ניואל, תעשיית המשחקים כיום מעדיפה "ללכת על בטוח" ולא לחדש יותר מדי מכיוון שסכומי הכסף המעורבים בפיתוח משחקים הם עצומים. דרושים בין 10 ל- 30 מיליון דולרים על מנת שפיתוח משחק "רציני" יכול להתחיל.

תשקיעו כסף בפיתוח, ותרוויחו אם הוא יצליח

ניואל היה מעוניין ליצור מודל עסקי שבו גיימרים משקיעים בעצמם כסף בפיתוח משחק, נגיד $30, רק בגלל שהוא נשמע להם מעניין. מי שישקיע במשחק יקבל בתמורה את המשחק עצמו, כשהוא ייצא, אבל גם יוכל לקבל חזרה כסף אם המשחק יצליח.

ad banner

לדבריו ניואל, מודל שכזה יוכל לאפשר לחברות לפתח משחקים ייחודיים ומגניבים לגיימרים, והוא כרגע חושב כיצד ניתן לפתור את כל הבעיות הטכניות והמשפטיות על מנת שמודל כזה יתווסף ל- Steam.

צפו בראיון המלא (והמרתק, עבור מי שמתעניין בהיסטוריה של תעשיית המשחקים). הכתבה מתחילה בראיון עם אחד מיוצרי Team Fortress, ואז עוברת לראיון עם גייב ניואל עצמו.


ראיון עם גייב ניואל, חלק I

ad banner


ראיון עם גייב ניואל, חלק II

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:53 21.07.2009 | רועי רועי (אורח)

    רעיון משגע! אני לא יכול לחכות להשקיע במשחק.

  2. 2

    12:53 21.07.2009 | איש איש (אורח)

    רעיון יפה!

  3. 3

    12:54 21.07.2009 | Dodge1 Dodge1

    אני בהחלט הייתי משקיע בפיתוח משחק שנראה לי טוב, במיוחד עם הוא מיוצר על ידי VALVE.

  4. 4

    13:01 21.07.2009 | Stream Stream

    רעיון גאוני.
    כל מילה נוספת מיותרת.

  5. 5

    13:04 21.07.2009 | haan haan

    האמת, נשמע מבטיח במיוחד.
    זה יכול לפתח מאוד חברות משחקים קטנות, עם רעיון יצירתי.
    לזה אני אקרא מוח יצירתי. כל הכבוד.

  6. 6

    13:14 21.07.2009 | veismeister veismeister

    סוף סוף מישהו מצא רעיון שבאמת יצליח!!!!

  7. 7

    13:16 21.07.2009 | Itaibigplanet Itaibigplanet

    good idea
    i will like to invest in a game that i think will be good
    hayav lihtov banglit :(

  8. 8

    13:17 21.07.2009 | קטלני! קטלני! (אורח)

    ואי באמת רעיון טוב אני יהיה הראשון שישילם 100 שקל על רעיון

  9. 9

    13:34 21.07.2009 | שיסתמו כבר תפה! שיסתמו כבר תפה! (אורח)

    אולי במקרה יעלה להם לראש מתישהו להוציא את HL 2 EP3? נו! שיפסיקו לקשקש ויוציאו אותו כבר ואז שיביאו רעיונות

  10. 10

    13:50 21.07.2009 | NitrousSoup NitrousSoup

    אני מתאר לעצמי שEA תהיה בין החברות שהגיימרים הכי פחות משקיעים בה

  11. 11

    14:26 21.07.2009 | לוגאן לוגאן (אורח)

    אם כן, יש לי כמה רעיונות מעניינים למשחקים
    השאלה היא כמה כסף ההשקעה (במידה נורמלית, כמו 900 $ או 100,000$ )

  12. 12

    14:38 21.07.2009 | zivbu9 zivbu9 (אורח)

    אני ישלם משהו כמו 100-150 ש"ח

  13. 13

    14:51 21.07.2009 | רעיון נחמד אבל בעייתי רעיון נחמד אבל בעייתי (אורח)

    הרעיון נחמד ויכול לעבוד אבל כמובן שהכסף הגדול עדיין יגיע מחברות ההפצה ובגלל שעלות הפרוייקט כולו (פיתוח המשחק והפצתו) ביחס להשקעה של הגיימר היא עצומה (יחס של 30 מיליון דולר למשל לעומת 30 דולר ) קשה לי לראות מה יוכל להיות הרווח של הגיימר
    כמובן שבמודל כזה בשביל שלגיימר תהיה יכולת להרוויח משהו הוא יצטרך להשקיע סכומים גדולים יותר

    המודל הזה דומה מאוד לבורסה ששם אתה קונה מניות רק שפה במקום לקנות מניות ולהשיג "אחוזים" מהחברה כולה פה אתה קונה מניות רק למשחק אחד של החברה

  14. 14

    14:55 21.07.2009 | menas menas

    אם יהיה כזה דבר אז נקנה אחוזים מהרווח גישה לפורום לפיתוח ושיפור המשחק שבו ישאלו את המעריצים מה יהיה במשחק ואיך לשפר אותו

  15. 15

    15:05 21.07.2009 | Silent Dawn Silent Dawn

    ל-11, כתוב לך, בסביבות 30$.
    אבל אני משער שהם יקימו מעין בורסה למניות של משחקים בפיתוח. סוג של קרן הון סיכון :)

    כלומר שאתה קונה יחידות השתתפות מתוך מס' קבוע של יחידות וככל שהציפיות עולות והמשחק מתקרב לסיום - עולה המחיר ליחידה.

    מה שכן, למס הכנסה עומד להיות כאב ראש רציני עם העניין הזה.
    כמובן שצריך לקחת בחשבון את המקרה ההפוך, לדוגמא שהשקת במשחק Duke nukem forever. אולי נתחיל לראות גיימרים בני 13 קופצים מגגות D:

  16. 16

    15:07 21.07.2009 | אורר אורר (אורח)

    באמת נשמע מגניב - אבל לא נראה לי מציאותי. אם שחקנים ישקיעו פחות כסף ממה שהמשחק אמור לעלות, החברה תפסיד מכך כסף(כי בעצם, כולם 'ישקיעו' במשחק במקום לקנות אותו). אם הם ישקיעו יותר כסף, השחקנים כנראה יפסידו כסף... בעצם, במקום שחברה תלווה כסף מבנק, היא מלווה אותו משחקנים.

  17. 17

    15:17 21.07.2009 | עידן עידן (אורח)

    נראה לי רעיון טוב..
    רק לא בטוח כה גיימרים באמת יעשו את זה..
    נגיד לא הרבה ישקיעו, התקציבים יהיו נמוכים, המשחק לא יצליח
    וכולם יפסידו..

  18. 18

    15:20 21.07.2009 | GDI GDI

    16 די צודק.Valve היא חברה טובה עם כוונות טובות,אך הרעיון הזה לא נשמע מציאותי.המשחקים שלהם בעלי קהל יעד שנשאר מעודכן במשחק וברעיונות נוספים,מה שאומרת שכמעט כל קהל היעד ישקיע במשחק.מה שכרגע טוב,רק שהנה באה הבעייה הכלכלית.החברה תיהיה חייבת עותק של המשחק או כסף לכמעט כל מי שרוצה אותו.כך שנשארת כמות קטנה של שחקנים שבאמת יקנו אותו וישלמו את המשכורת לעובדים.כבר עלה בעבר הרעיון הזה בכתבה באתר לא ממזמן.ואז היו די הרבה היתנגדויות.כנראה בגלל שמדובר בValve זה נמע פתאום ידידותי כל כך.אך רעיון כזה לא באמת יכול להתממש.

  19. 19

    15:33 21.07.2009 | Some1Pr0 Some1Pr0 (אורח)

    אני גיימר ומנסה לפתח משחקים אבל צריך תקציב לזה - חבל שאין משהו הפוך - שגיימרים ישקיעו במשחקים של אנשים פרטיים (שאין להם מימון) ולא בתאגידים (שלא חסר להם כסף), אחרת ההשקעה היא כדי להרוויח כסף ולא כדי לשפר את תעשיית המשחקים -_-;

  20. 20

    15:56 21.07.2009 | DJFMBEN DJFMBEN

    יש צד טיפשי לרעיון,הוא אמר שנשים 30$ והמשקיעים יקבלו תמשחק ועוד אם הוא יצליח תכסף בחזרה -> הפסד ענק לחברה כל בנאדם ישקיע 30$ ויקבל משחק שכשהוא יוצא עולה 50-60$ מה יוצר להם מזה?..

  21. 21

    16:11 21.07.2009 | Sliv Sliv

    רעיון מעולה
    תחשבו שכל מי שמשקיע יקנה את המשחק ולא יוריד וישכנע כל מי שהוא מכיר לקנות ולא להוריד XD
    פשוט טוב.

  22. 22

    16:37 21.07.2009 | lidor323 lidor323 (אורח)

    ל18.. התקציב מתבזבז בעיקר על משכורות לעובדים.. valve בתור חברה שכבר פיתחה כמה משחקים יש לה את כל התוכנות שצריך לפחות לשניo הקרובות.. לכן הבעיה היחידה שתהיה לה היא שלגורמים הגדולים בה לא יהיו רווחים.. רק מספיק תקציב כדי לייצר את המשחק ולא יותר..כמובן שזה אומר שגם לא יהיו לה הפסדים..

  23. 23

    16:39 21.07.2009 | Volgez Volgez

    רעיון פצצה

  24. 24

    16:42 21.07.2009 | אורן אורן (אורח)

    תודה, ראיון בהחלט מצויין!

    Gabe Newell הוא גאון אין ספק בכלל, ו VALVE חברה מצויינת, ניואל אומר שם דברים מאוד נכונים וחכמים, כן ירבו כמוהו, ואני מחכה בקוצר רוח ל HALF LIFE 3.

  25. 25

    17:15 21.07.2009 | Dodge1 Dodge1

    לכל המתנגדים:חשבתם על העובדה שהמשחק יכול להמכר במחיר זול יותר ממה שהמשקיעים משקיעים בו(לדוגמא, 20 דולר)?
    כך שהמשקיעים כן יצתרכו לקחת סיכון מסוים ולא סתם יעשו PREORDER במחיר נמוך יותר.

  26. 26

    17:50 21.07.2009 | סבמבה סבמבה (אורח)

    26 צודק,
    משחקים מעולים כמו TF2 לא תמיד חייבים לעלות הרבה.
    רעיון גאוני לפי דעתי, אתה משקיע- ומקבל א תהמשחק , גאוני!.
    והיו הצלחות לא קטנות לדעתי.
    יש אנשים עם מוח יצירתי שפשוט אין להם את ההזדמנות להשתתף בפיתוח\תמיכה עזרה או כל דבר שקשור למשחק. וחבל.

  27. 27

    18:30 21.07.2009 | WRONG WRONG (אורח)

    ל-16 ו-18, אתם טועים. בשביל שהמצב הבעייתי אותו אתם מתארים יתרחש, צריכים להתקיים מספר תנאים הכרחיים(וממש לא מציאותיים):
    1. *כל* מי שבתאוריה אמור להשיג את המשחק בצורה כלשהי, חייב לעשות זאת דרך השקעה. להזכירכם, כיום משחקים מצליחים מוכרים כמאות אלפי, ואף כמיליוני עותקים בכל רחבי העולם. לחשוב שכל אדם ואדם מאותם לקוחות היה באמת לוקח את הזמן והסיכון להשקיע בכל משחק שהוא מתכוון להשיג בעתיד עוד אפילו לפני שהוא יצא, זה מגוחך לגמרי.
    2. אסור שתהיה מכסה מסויימת של מספר משקיעים וסכומי השקעה. כאשר מגבילים את מספר ה"מניות" שניתן לקנות למשחק מסוים לנגיד 100,000, לשאר האנשים שמתכוונים להשיג את המשחק לא נשארות עוד מניות לקנות, ובכך הם מאולצים לקנות את המשחק כאשר הוא יצא במחיר מלא.

    גם אם כל המצבים המופרכים הללו יתממשו באורח פלא, החברה עדיין לא תפסיד. למה? כי ההפסד הוא מרווח. זאת מכיוון שתקציבים למשחקים כוללים כבר בתוכם את כל ההוצאות הסובבות את פיתוח המשחק - כולל משכורתיהם של העובדים. מכך, העובדים יקבלו את שכרם, המשחק יצא במצלוא הדרו, המשקיעים יקבלו אותו ב"חינם"(ולא יקבלו החזר על ההשקעה) והחברה שפיתחה אותו תרוויח 0$, אך גם תפסיד 0$. בעקרון, היא תפסיד את כל הרווח שלה מהמשחק, אך עדיין תוכל לשלם על כל הוצאותיה עליו, כי הן נכללו בתקציבו. לדעתי? מצב מושלם. למה? כי הקונים ישלמו מחיר נמוך מאוד, העובדים יקבלו את משכורתם כרגיל והחברה לעולם לא תפשוט רגל, כי כל הוצאותיה משולמות כבר מראש ע"י המשקיעים. הבעייתיות?(או שלא?) דבר ראשון, גם משכורותיהם של בעלי החברות צריכות להיכלל מראש בתוך תקציבי המשחקים, מה שישאיר אותם עם משכורת קבועה ונורמלית, בניגוד למצב כיום בו הם מקבלים אחוז מסוים מ"מה שנותר"(שלרוב עומר על מיליוני דולרים) אחרי תשלום הוצאות החברה. דבר שני, החברות לא יוכלו להתפתח. בעקרון, הן יוכלו להוסיף עוד עובדים לצוותי הפיתוח - הן פשוט יכללו את משכורותיהם החדשות בתקציבי המשחקים שאותם צוותים עובדים עליהם, אך הן לא יוכלו לעבור למשרדים חדשים או להקים צוותי פיתוח חדשים, הרי המשקיעים משלמים רק על פיתוח המשחקים ולא על פיתוח החברה. דבר שלישי, אותם משקיעים לא יקבלו אפילו אגורה אחת בחזרה, כי הרווח מפיתוח המשחק יעמוד על 0$. מה שכן, הם ירוויחו את המשחק עצמו במחיר נמוך מאוד. בכל מקרה, כדי שכל מה שרשום בפסקה הזו יתרחש, צריך שאותם מצבים שציינתי למעלה יתקיימו, והם לעולם לא יתקיימו. די לפנטז.

  28. 28

    20:25 21.07.2009 | TereXes TereXes

    :O
    בכל סרבר אני מקלל מעצבים , עכשיו אני מבין שזה היה סיכון גדול חחחח
    כל וואלו משחקים כל היום ( מזל לפחות שהם בסרברים של 220 PING)

  29. 29

    21:03 21.07.2009 | Garry Garry

    רעיון גאוני@ אני בהחלט השקיע!

  30. 30

    21:33 21.07.2009 | BlackxFreeze BlackxFreeze

    אני חושב שאני אשקיע בCOD: MW2

  31. 31

    22:29 21.07.2009 | Silent Dawn Silent Dawn

    אבל רגע, אם זה יתקיים אז תיאורתית אפשר לגייס סכום כסף אדיר ע"י שחרור תמונות וסרטונים מפוברקים ואז להגיד שהמשחק נכשל, או להוציא משחק הרבה פחות טוב ממה שהציגו, ולקחת את כל הכסף. המשקיעים לא יקבלו את הכסף בחזרה כי המפתחים יטענו שהוא שימש לתשלום על תוכנות עריכה ורשיונות שימוש במנועים גרפיים.העניין המשפטי והטכני הוא מסובך מאוד ואני בספק אם הם יצליחו להוציא את זה לפועל.
    אבל בכל מקרה, רעיון נחמד :)

  32. 32

    01:25 22.07.2009 | kakikwaski kakikwaski

    זה כמו לקנות מניות של משחק...
    לא יותר בטוח והגיוני פשוט לקנות אותוו?

  33. 33

    08:29 22.07.2009 | EYEZOR EYEZOR (אורח)

    הגיע הזמן להשקיע בE.Y.E
    http://www.moddb.com/games/eye

  34. 34

    09:07 22.07.2009 | עופר ש עופר ש (אורח)

    זה רעיון נחמד אבל צריך להשקיע המון בשיווק הרעיוןן אחרת הכסף ילך לפח.
    הבעייתיות הגדולה בזה שנניח רק 10 אלף משקיעים , כי אחרים לא מוכנים להסתכן, אז בעצם נשארנו רק עם 500 אלף דולר אולי אפילו פחות.
    ולהזכיר לכם משחק טוב צריך לפחות 10 מליון אם לא 20 מליון דולר
    ככה שזה רעיון נחמד על הנייר אבל בתכלס לא בטוח שהוא יצליח

  35. 35

    16:01 22.07.2009 | Stream Stream

    אף אחד לא אמר שכל המימון של המשחק יגיע משם, אתה יודע...

  36. 36

    18:36 22.07.2009 | Quantex Quantex

    חחח גי

  37. 37

    20:04 22.07.2009 | tomiko4 tomiko4

    זה יכול להיות מגניב אבל אם באמת רוצים להיות ראליסטים אז אני במקומם הייתי נותן עד למספר מסוים של אנשים כמו 1000 איש להשקיע סכום מסוים במשחק כי אם המשחק אכן יצליח ויצטרכו להביא עותק ואת הכסף חזרה לכל משקיע יהיה רווח אפסי לחברה עצמה...

  38. 38

    21:24 22.07.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    רעיון הכי טוב לכל גיימר ושחקן רגיל

  39. 39

    15:38 23.07.2009 | הכלב שחירבן הכלב שחירבן (אורח)

    אחלה רעיון!!! הייתצי משקיע מלא כסף בblack mesa:sorce כי זה נראה לי אחד המשחקים השווים!!! חוץ מזה לא הייתי מתנגד לכך שvalve יוציאו מלא משחקים

    רעיון מצוין

  40. 40

    20:29 23.07.2009 | roei roei (אורח)

    אבא שלי אמר לי שהוא מוכן להשקיע 10 אלף שקל

  41. 41

    18:44 24.07.2009 | §gOOg§ §gOOg§

    רעיון אוכל בתחת

  42. 42

    17:22 25.07.2009 | HotSnow HotSnow

    זה פשוט מניות

  43. 43

    14:36 29.07.2009 | ReXoR` ReXoR`

    nice

  44. 44

       | פורסם ע"י