הרשמה

הכתובת הייתה על הקיר בדם: למה אף אחד לא מופתע מהכישלון של Bloodlines 2

פרדוקס נפרדת מ-37 מיליון דולר
ad banner

אחרי שנים של דחיות, החלפת מפתחים ובלגן בפיתוח, ההפסד הזה היה צפוי

אם יש משפט שמתאר את תעשיית הגיימינג בשנים האחרונות, הוא כנראה "ציפינו לגרוע מכל, ועדיין התאכזבנו". אבל במקרה של Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 שיצא באוקטובר האחרון, אפילו האכזבה כבר לא מפתיעה. חברת פרדוקס אינטראקטיב ( Pradox Interactive) הודיעה השבוע על מחיקת הון של כ-37 מיליון דולר בעקבות המכירות המאכזבות של המשחק, וקשה לנו להגיד שאנחנו מופתעים.

אם לומר בכנות אני מאוד ציפיתי למשחק הזה כי אני עדיין משחקבמשחק התפקידים של Vampire: The Masquerade ואני ממש אוהב את העולם הזה ואת המכניקות של משחק התפקידים שהם הצליחו לבנות. אבל המשחק החדש היה רחוק שנות אור ממשחק התפקידים האייקוני, ובכלל רחוק שנות אור ממשחק מחשב אפוי. לפי הדיווחים, חודש בלבד לאחר ההשקה, המנכ"ל פרדריק ווסטר (Fredrik Wester) הודה בפה מלא: "המכירות לא תואמות את התחזיות שלנו". הוא הוסיף בנימה מתנצלת ש"המשחק נמצא מחוץ לתחומי הליבה שלנו", ושהיה להם קשה לחזות את השוק. תרגום ציני לעברית: "אנחנו טובים בלצבוע מפות במשחקי אסטרטגיה, אין לנו מושג איך מנהלים משחק אקשן-תפקידים עלילתי, ואולי לא היינו צריכים לנסות".

למה אנחנו לא מופתעים? כי הכתובת הייתה מרוחה על הקיר כבר שנים. המשחק הזה עבר גיהנום פיתוח קלאסי. הוא התחיל אצל הסטודיו Hardsuit Labs, נדחה אינספור פעמים, כמעט בוטל, ולבסוף הועבר ל-The Chinese Room - סטודיו שמוכר בעיקר בזכות "סימולטורים של הליכה" ולא משחקי RPG עמוקים. התוצאה, כפי שמשתקף מהביקורות והמכירות (הערכות מדברות על כ-120 אלף עותקים בלבד בסטים), היא משחק ליניארי מדי, קצר מדי, ורחוק שנות אור מהמורכבות של המשחק המקורי מ-2004. 

ad banner

הכישלון הזה מצטרף ל-The Lamplighters League ולביטול של Life by You. נראה שפרדוקס צריכה להפסיק לנסות להיות מה שהיא לא. בינתיים, המעריצים של World of Darkness נשארים שוב עם לב שבור. האם נראה אי פעם משחק ערפדים ראוי? לפי פרדוקס, הם "יבחנו מחדש איך לפתח את המותג בעתיד".

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

ad banner
אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י