הרשמה

רשמים מההצגה של Cosmo Tales ב-Gamescom 2025!

זה אולי המשחק החמוד ביותר של גיימסקום 2025
ad banner

כולנו אבודים בחלל

ad banner

כמה שבועות לפני תערוכת Gamescom קיבלתי מייל מ-Bohemia Interactive שמזמין אותי לראות הצגה של משחק חדש שעדיין לא הוכרז. באופן טבעי מיד חשבתי שמדובר על הצגה ראשונית של Arma 4 אבל להפתעתי המוחלטת קיבלתי הצגה של משחק חדש וחמוד שהחברה מפיצה בשם Cosmo Tales. אולי דווקא בזכות ההפתעה, Cosmo Tales הצליח להתברג דיי גבוה ברשימת המשחקים הטובים שראיתי השנה בגיימסקום ואני אשמח שהוא לא היה ארמא 4.

Cosmo Tales הוא לא מסוג המשחקים שאנחנו רגילים לראות ולכתוב עליהם באתר כשהוא פונה לקהל שחקנים צעיר מאוד. יחד עם זאת, יש כאן הרבה דברים שתפסו לי את העין והראשון הוא כמובן הסגנון הגרפי הצבעוני והמקסים של המשחק. ב-Cosmo Tales אנחנו נשחק בתור מכונית שטסה בחלל תוך כדי שהיא יוצאת למשימות קצרות שנעות בין 5 ל-10 דקות. הרעיון במשימות הקצרות הוא לעודד משחקים חוזרים של כל שלב כדי לקבל ציון גבוה וטוב יותר שגם יעניק שיפורים לרכב. בזמן שנשוטט בחלל נקבל משימות שידרשו מאיתנו להתחמק מאסטרואידים, לחסל חלליות אחרות או אפילו להילחם עם חלליות ענקיות שהן למעשה הבוסים השונים במשחק ויכללו פייזים שונים ונקודות רגישות כפי שאפשר לצפות מבוסים.

ad banner

כדי לגבור על האתגרים השונים נוכל להשתמש ״בכוח העל״ של המכונית שלנו שהוא מעבר בין שלושה מימדים שונים כאשר בכל מימד נקבל כוחות שונים. למשל, מימד אחד יאפשר לנו לבצע טלפורט בעוד אחר יעניק לנו את היכולת לירות טילים שיעקבו אחרי אויבים. אהבתי מאוד את הרעיון הזה ואני חושב שהוא יכול לפתוח לא מעט דרכי משחק שונות ומעניינות. לכל מימד יש את הסגנון הגרפי הייחודי לו ואת סט החוקים שחל עליו. לאורך המשחק גם נדרש לעיתים לבצע ״קומבו״ של מעבר בין מימדים בו נצטרך לעבור בין מימדים מהר כדי לשלב בין היכולות שלהם. בעוד שהמשימות עצמן קצרות, יש לא מעט סודות ודברים לחקור בסביבה שגם ניתנת להריסה ויכול להיות שהיא מחביאה שיפורים ושידרוגים בתוך אסטרואידים שצריך להרוס.

הסיפור של Cosmo Tales מועבר כולו על ידי ספרי קומיקס חמודים מאוד ששואבים השראה מהרפתקאות טינטין ואפשר יהיה לקרוא במוסך בין משימות כשהסטודיו אמר שהוא מתכוון להנגיש את כל הקומיקסים להורדה באופן חופשי. צוות הפיתוח אמר שהם עובדים יחד עם ילדים כדי לפתח את המשחק והדמו שהוצג לי מבוסס על פידבק שהגיע ישר מהם. עוד דבר שהגיע על בסיס פידבק הוא מבנה המשחק שיחולק ל-7 סקטורים (למעשה שבעה ספרוני קומיקס) שכל אחד מהם יכלול בין 10 ל-15 משימות ויקח באיזור השעתיים. באופן אישי המשחק קסם לי מאוד וכששאלתי על פלטפורמות נאמר כי ״המשחק מופתח ל-Steam עם עבודות אופטמיזציה ל-Steam Deck אבל ה-Switch ללא ספק מעניינת״.

ad banner

בהזדמנות זאת, אני רוצה להגיד תודה ל-Bohemia Interactive שהזמינו אותי לצפות בהצגה של Cosmo Tales לפני המוקדמת שלו בשנה הבאה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י