הרשמה

רשמים מהדמו של The Blood of Dawnwalker ב-Gamescom 2025!

זמן הוא המשאב החשוב ביותר, השתמשו בו בחוכמה

בימים עייף, בלילות עטלף

בתחילת השנה Bandai Namco חשפה משחק חדש שהיא הולכת להפיץ מבית הסטודיו Rebel Wolves. אותו משחק הוא The Blood of Dawnwalker שלוקח את כל ז׳אנר משחקי הערפדים בימי הביניים שניהיה פופלארי מאוד בשנים האחרונות ונותן לו טוויסט מעניין, במיוחד סביב מערכת היום ולילה שלו. מאז החשיפה ועד היום קיבלנו עוד סירטון באורך 20 דקות של גיימפליי ועכשיו במסגרת תערוכת גיימסקום קיבלתי את ההזדמנות לצפות בעוד שעה של משחקיות מתוך The Blood of Dawnwalker.

הדמו שהוצג רץ בזמן אמת על מחשב כשהמשחק מבוסס על בילד מוקדם מאוד כשהמשימה שהוצגה מתרחשת כמה שעות אחרי תחילתו. אם הייתי צריך לתאר את The Blood of Dawnwalker במשפט אחד זה כניראה היה ״זמן הוא משאב״. המשפט הזה מייצג את המשחק בצורה טובה שכן כל מכאניקה ודבר שקורה בעולם המשחק קשור לזמן, משימות מסוימות יעבירו את הזמן קדימה ומכאניקות אחרות קשורות באופן ישיר לזמן שבו אנחנו נמצאים. לאורך כל הזמן יהיה מד שמתקדם לפי הזמן במשחק, כך השחקן יכול לקבל פרספקטיבה טובה לגבי כמה זמן נשאר ליום או כמה מהלילה כבר עבר. החלק הזה חשוב שכן למשחק יש מכאניקה מיוחדת שבה נשחק כאדם במהלך היום אך בלילה הערפד שבתוכנו מתוערר ונשחק איתו. כל אחד משני אלה הוא בעל סיגנון משחק שונה לגמרי ולכן הזמן משחק כאן תפקיד קריטי.

המשימה שהוצגה בדמו הודגמה פעמיים, פעם אחת בלילה ולאחר מכן ביום, כך אפשר לראות בצורה ברורה מאוד את ההבדלים בין שתי גישות המשחק האלה. משימת הלילה מתחילה מיד אחרי השקיעה, הזמן המושלם בשביל ערפדים להתעורר ולצאת לשטח. כאשר נשחק בתור ערפד נקבל אפשרות להשתמש בכוחות המכושפים שלנו שיאפשרו לנו ללכת על קירות או לבצע טלפורט קצר טווח למקומות שקשה להגיע אליהם, כך נתגנב לקתדרלה בדרכים שמתאפשרות רק בעזרת יכולות אלה. למשחק יש מערכת חקר שלמה כשהעולם יתן לשחקן הרבה פרטים ומידע אם הוא יחפש ויחקור את הסביבה, כך למשל ציורים על התקרה בקתדרלה יכווינו אותנו לחרב שנצטרך למצוא מעט מאוחר יותר. מעבר לקו העלילה הראשי, יוכלו להתגלות עוד מספר משימות קטנות כשחלקן יתאפשרו רק בלילה וחלקן רק לאורך היום. 

מערכת הקרב מציגה שילוב של אקשן יחד עם RPG ותדרוש מאיתנו לבצע מהלכים מדויקים על-מנת להתמודד עם האויבים השונים, כשיש לנו את האפשרות להכות באויב מכמה כיוונים שונים וכן להתגונן ממתקפות וחסימתן על ידי הגנה לכיוון ההתקפה של האויב. אבל כאמור, כאשר נשחק בתור ערפד נקבל עוד כמה יכולות למערכת הקרב כמו האפשרות לשתות את הדם של אחד האויבים, דבר שיהרוג אותו וימלא לשחקן את החיים במעט. לאחר מכן הדמו חוזר לחקר העולם כאשר אנחנו מגיעים לסיפריה שנעולה, כמובן שזאת לא בעיה גדולה מידי עבורנו כשאפשר למצוא הרבה דרכים חלופיות לכל דבר במשחק. מהסיפריה אנחנו מוצאים עוד רמז ששולח אותנו למקום אחר בכפר ומשם אנחנו מוצאים את דרכנו למערכת מנהרות תת-קרקעית. 

כאן החלק של הלילה נגמר והדמו עבר להצגה של אותה משימה ביום. כפי שכבר אמרתי, סגנון המשחק שונה לגמרי וביום אנחנו משחקים בתור אדם חסר כוחות כישוף. לכל משימה יהיה אפשר לגשת בדרכים שונות כך למשל ביום אנחנו יכולים להסתובב בכפר (שניראה מעולה גרפית אבל מרגיש קצת שומם) ופשוט להיכנס לקתדרלה ולדבר עם הכומר. זאת גם הזדמנות מעולה לקבל טעימה ממערכת הדיאלוגים הפשוטה של המשחק כאשר לכל בחירה יש תוצאות והשלכות שונות שישפיעו על המשך המשימה. למשל, טובה שנעשה לעוזר של הכומר תקנה לנו כניסה לסיפריה שתאפשר לנו למצוא את הרמז הבא. בין ביצוע המשימות השונות קיבלנו טעימה קטנה ממערכת ה-Inventory של המשחק שתאפשר לנו להחליף פריטים על בסיס הנתונים שלהם כמו בכל משחק RPG כשהיא משלבת גם מערכת משקל שתגביל את כמות הדברים ששחקן יוכל לסחוב עליו בכל זמן. בהקשרי פיתוח דמות ישנו עץ כישורים שמתחלק לארבע קטגוריות שונות כדי להתאים את הדמות שלכם כפי שתרצו.

הדמו נגמר אחרי קרב בוס שנותן לנו עוד זמן לחוות את מערכת הקרב כמו גם את האויבים השונים שנוכל לפגוש במשחק ובניהם כאמור, בוסים חזקים ומאתגרים. אחרי שניצחנו את הבוס הוצגה לנו אחת היכולות שיהיו זמינות עברונו כאשר נשחק כבן אדם ותאפשר לנו לדבר גם גופות ולתשאל אותן על מה שקרה באותו מקום. לעיתים תצטרכו לשחד את הגופה כדי לקבל עוד מידע עם פריט מכושף כלשהו שתוכלו למצוא בעולם. כך תשאול של גופה ביום יכול לתת רמז או להפנות לאירוע שקורה בכלל בלילה כאשר אתם משחקים כערפד.

מבחינה גרפית The Blood of Dawnwalker b ניראה טוב מאוד, הוא לוקח אותנו למאה ה-14 שלמרות המגפה הקשה שפוקדת אותה עדיין מצליחה להיראות יפה. יש הרבה מאוד תאורה דינאמית ומעברים בין אור לחושך, המודלים של האנשים השונים ניראים טובים ומפורטים וכשתתחילו קרב מערכת הקרבות תראה את כל ה-Gore והדם שהיא יודעת להוציא כולל קטיעת איברים אחרי הנפת חרב מוצלחת. צוות הפיתוח הציג גם שתי אפשרויות למיקום המצלמה (קרוב או רחוק) בהתאם לפידבק שהם קיבלו משחקנים כאשר אפשר להחליט שהמצלמה תיהיה קרובה בזמן לחימה ורחוקה כשאתם חוקרים את העולם. לצד זה ישנה גם מערכת סריקה קלאסית שתגלה לנו דברים חבויים בסביבה ותאפשר לנו למצוא רמזים יותר בקלות.

בהזדמנות זאת, אני רוצה להגיד תודה ל-Bandai Namco שהזמינו אותי לנסות את הדמו של The Blood of Dawnwalker לפני ההשקה שלו במהלך השנה הבאה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י