הרשמה

הכירו את Chrono Odyssey - משחק MMORPG חדש מנסה להביא שינוי

עם עולם פתוח ומכאניקות שהן לא בהכרח קרביות, יש כאן סיכוי למשהו חדש

לפעמים הדרך חשובה יותר מהתוצאה הסופית

לאחר שנים בהן נראה שז'אנר ה-MMORPG נתקע בנוסחאות מוכרות, מגיע Chrono Odyssey עם הבטחה לעשות שינוי. הסטודיו הדרום קוריאני Chrono Studio חשף לאחרונה פרטים על MMORPG חדש שמצליח לעניין אותי בעיקר כי הוא מביא דברים חדשים לשולחן כאשר העולם של MMORPG תקוע כבר במשך עשור. לקראת סבב הבדיקות המתוכננות בסטים בחודש יוני הקרוב, ניכר כי המפתחים שואפים להציע חוויה שונה מהמקובל, תוך התמקדות במכניקות ייחודיות ובעולם משחק שונה וייחודי מכל משחקי ה-MMORPG ששיחקתי.

אחד העקרונות המרכזיים שמנחים את פיתוח Chrono Odyssey הוא הרצון להפוך את חווית ההתקדמות במשחק למשמעותית יותר. בניגוד למשחקים רבים בז'אנר, בהם השאיפה העיקרית היא להגיע לרמה המקסימלית ולפתוח את ה-End Gme Content. המפיק הראשי, סנגטה יון, מדגיש כי המטרה היא שהשחקנים ייהנו מכל שלב במסע. גישה זו מתבטאת, בין היתר, בעיצוב עולם פתוח ורציף, כמעט ללא מסכי טעינה (למעט כניסה למבוכים ספציפיים), המעודד חקר חופשי. בנוסף, פעילויות שאינן קרביות, כמו כריתת עצים, דיג ויצירה, מקבלות משקל משמעותי בתהליך התקדמות הדמות, ואף מאפשרות להגיע לרמה המרבית דרכן. אישית תמיד נהנתי מהעלייה בדרגות יותר מאשר הגריינד של End Game של משחקים ולכן אני שמח על הגישה הזו.

 

בנוסף, המשחק מבקש לצמצם את הליניאריות המאפיינת קווי עלילה רבים בז'אנר. במקום זאת, הדגש הוא על יצירת נרטיבים אישיים באמצעות חקר עצמאי והחלטות השחקנים בעולם המשחק. החופש לפעול ולחקור צפוי להיות מרכיב מרכזי בחוויה. Chrono Odyssey מתרחש בממלכה בשם Setara שבה יש קונפליקט בין אלים, בני אנוש וישויות על-טבעיות, עם התנגשות בין עבר ועתיד. המפתחים מתארים את האווירה כמושפעת מאימה קוסמית בסגנון "פרומתאוס" ומהאיום המתמיד של הזרג מ"סטארקרפט".

אחת המכניקות המרכזיות והמסקרנות ביותר ב-Chrono Odyssey היא מערכת "הכרונוטקטור", המאפשרת לשחקנים לתמרן את הזמן והמרחב. המפיק סנגטה יון ציין כי ההשראה למערכת זו הגיעה ממשחקים כמו Chrono Trigger, בהם נעשה שימוש בזמן כדי לשנות אירועים. האתגר בפיתוח היה לשלב רעיון זה באופן אינטגרלי לתוך משחקיות MMORPG. הכרונוטקטור צפוי לאפשר לשחקנים לאתר שרידים מהעבר, להציץ לעתיד ואף לשנות את זרימת הזמן כדי לחשוף נתיבים נסתרים או לשחזר רגעים מהעבר. למכניקה זו יש פוטנציאל להשפיע באופן משמעותי על פתרון פאזלים, התקדמות במשימות ואינטראקציה דינמית יותר עם העולם הסובב.

מערכת הקרב מתמקדת בהחלפה אסטרטגית בין שני כלי נשק בזמן אמת, במקום Skill Chaining. לפי המפתחים כל כלי נשק מציע סגנון משחק שונה, והמעבר ביניהם מעניק לשחקנים גם באפים פאסיביים מה שמוסיף עומק טקטי לקרבות. בנוסף, המשחק שואף להתנתק מהחלוקה הנוקשה לתפקידי טנק-DPS-הילר ("השילוש הקדוש") כשהוצגו דוגמאות לקלאסים היברידיים כמו Assassin ו-Ranger, המעידות על גמישות רבה יותר בבחירת תפקיד הדמות. מכניקות כמו פארי (Parry) והתחמקות (Dodge) יהיו זמינות ונראה שיהיו גם אלמנטים של סולסלייק, תאהבו או תשנאו זה המצב.

בגדול, Chrono Odyssey מנסה לפנות לקבוצות קטנות יותר של שחקנים. כלומר, למרות העולם של MMORPG, רוב התוכן יהיה אפשרי לשחקן יחיד לחבורה של עד חמישה שחקנים. אין קרבות PvP המוניים או בוסים שמצריכים 200 איש. והאמת שהגיע הזמן להפטר מזה, זה סתם היה תוכן משעמם שלא הוסיף מעולם כלום למשחקים. נראה שהמשחק מכוון יותר לחווית סולו ומשחקים קבוצתיים יותר מאשר ההגדרה המסורתית של MMORPG ואני אוהב את הכיוון.

סבבי בדיקות הבטא של Chrono Odyssey יתחילו ביוני כשההרשמה פתוחה כבר עכשיו.
מה דעתכם על המשחק? האם תנסו להיכנס לבטא? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י