וגם: איך החברה ניצלה מפשיטת רגל?
אחת הבדיחות הכי נפוצות ברשת היא אישור כלשהו על קיומו של Half-Life 3, ששחקנים רבים מתפללים אליו אפילו גם היום. ישנה בדיחה נוספת על כך ש-Valve לא יודעת לספור עד 3, כשמותגים נוספים שלהם כמו Left 4 Dead, Portal ו-Team Fortress לא זכו למשחק המשך שלישי. השבוע לרגל חגיגות 20 השנה למשחק Half-Life 2, דוקמנטרי חדש חושף, בין היתר, את הסיבה שבגללה מעולם לא קיבלנו את הפרק השלישי של Half-Life 2
ע"פ הדוקומנטרי בו מתראיינים מפתחים ב-Valve בעבר ובהווה, הפילוסופיה שעל פיה הם עבדו הם "לעשות יותר עם פחות" ולכן בפרק הראשון אליקס עקב אחריך לאורך המשחק כמעין סוג של שותף ובפרק השני השחקנים פגשו בציידים. בשלב זה טכנולוגיה שיחקה תפקיד מרכזי מאוד בפרקים והפרק השלישי היה אמור להיות שאפתני ביותר מבחינת הפיצ'רים שהיו אמורים להיות בו. מפתחים שהתראיינו סיפרו על כך שכעבור חצי שנת פיתוח הייתה סקיצה לפרק השלישי והאחרון אשר יתרחש בסביבה ארקטית ולרשות השחקנים יעמוד רובה קרח חדש שיאפשר להם ליצור צורות כמו קירות מקרח עם קצוות שיהיה ניתן להיתלות מהם אך פירוש הדבר היה שהפרק לא יהיה מוכן לשחרור אלא רק בעוד כמה שנים בגלל כמות הפיצ'רים שהוא היה אמור להכיל.
בנקודה זו העבודה על Left 4 Dead שפותח במקביל קיבלה עדיפות ו-Valve ביטלה את העבודה על הפרק השלישי של Half-Life 2 על מנת להתמקד בפיתוח של Left 4 Dead, אבל כשהפיתוח שלו הושלם הצוות חשב שכבר "מאוחר מדי לחזור אחורה". דיוויד ספייר (David Spayer), מהנדס אצל המפתחת, העיד כי: "זה היה טרגי וכמעט קומי שזה לקח כל כך הרבה זמן עד שכשהם שקלו לחזור לפרק 3, הטיעון 'נו, פספסנו, כבר מאוחר מדי' כבר היה באוויר". בנוסף היו שיחות על כך שיהיה צורך במנוע חדש לפרק השלישי ולמרות שספייר אמר שבמבט לאחור זה היה "טעות כל כך גדולה", מייסד Valve, גייב ניוול (Gabe Newell) אמר שלא מספיק רק שהעלילה תתקדם.
דיוויד הוסיף: "כן, ברור שהם אוהבים את הסיפור, הם אוהבים אותו בהרבה מובנים, אבל להגיד שהסיבה שלך לעשות משהו היא מפני שאנשים רוצים לדעת מה יקרה הלאה...יכולנו להוציא אותו, זה לא היה כזה קשה. הכישלון האישי שלי היה רשמי, לא יכולתי להבין למה העבודה על פרק 3 דחפה משהו קדימה". בנוסף צוות הפיתוח הקטן היה מעוניין בטכנולוגיות אחרות מה שהוביל בסוף למשחק Half-Life: Alyx, שיצא ל-VR כפריקוול.
נקודות נוספות שעלו מהדוקמנטרי הם:
- המשחק היה אמור להיות הרבה יותר חשוך מבחינה ויז'ואלית, במיוחד בשלב הקונספט ארט
- הצוות ניסה להתרחק משורשיו של המשחק כמשחק אימה מה שהוביל ליצירת השלב Ravenholm
- סירת האוויר ב-Half-Life 2 הייתה סביבה נהדרת להיות בה אבל השחקנים שעשו בטא טסטינג למשחק לא רצו להישאר עליה אז המפתחת הייתה צריכה ליצור תגמול ומשימות כדי להכיר באותם שחקנים
- Valve כמעט פשטה רגל אפילו לפני שהמשחק יצא הודות לתביעה שקיבלה מחברת Vivendi שהתמקדה בהפצה, אולם מתמחה שידע קוריאנית הצליח לאחר קריאה של מסמכים מסוימים ולגלות ש-Vivendi עסקה בהתנהלות לא חוקית מה שהוביל אותה לעצור את התביעה.
אז אחרי החשיפה של "למה", צריך להגיע תורו של "האם" וכאן אתם נכנסים בתגובות ומספרים לנו האם אתה חושבים שאי פעם נראה פרק נוסף בסדרה או שנגזר עלינו להסתפק במה שקיבלנו (במקרה של החבר'ה עם VR שקיבלו קצת יותר) והאם אתה חושבים שיש סיכוי שאולי נראה משהו נוסף בסדרה, אולי איזה רימייק קטן?
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
ארז אבני - כתב תוכן
משחק על: PS5, Xbox Series X, Switch, N2DSXL, PS Vita, PC, Steam Deck
בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: אף אחד, תמיד יש מישהו טוב יותר
המשחק שהגדיר לי את הילדות: פוקימון על שלל הגירסאות
כשאני לא משחק אני: צופה באנימה, סרטי קולנוע, קורא ובעיקר מחפש את התחביב הבא
מסר לעולם: זקן סיני חכם פעם אמר
תגובות
1
17:36 21.11.2024 | meathook
לא מבין את Valve, זה כסף שמונח על הרצפה... ולא חסר להם כסף/מפתחים/כותבים מוכשרים.
רק שזה לא יהיה מקרה של Duke Nuke Forever מספר 2...
2
11:20 25.11.2024 | Spride
לזה שמתחתיי..
שתעעעק
3
| פורסם ע"י