הרשמה

ה-AI החדש של גוגל יכול לשחק איתכם משחקים

אל תתנו לשם SIMA לבלבל אתכם

הבינה המלאכותית SIMA תעזור לכם לא להכשל במשחקים

עוד יום, עוד חדשות על בינה מלאכותית. גוגל הכריזה על SIMA, בינה מלאכותית שאומנה לשחק משחקי מחשב ביחד עם שחקנים אחרים. רובנו מכירים AI של משחקים, מדובר בדרך כלל באותה מפלצת ואותה התנהגות שיש לה פשוט עם יותר כוח ככל שהשלבים נהיים קשים יותר. אבל תמיד מדובר באותה מפלצת ובאותה התנהגות ללא קשר לרמת הקושי של השחקן.

אך כל זה הולך להשתנות עכשיו. SIMA, שהיא בעצם Scalable, Instructable, Multiworld Agent יכולה להיות החבר המושלם למשחקי מחשב. SIMA אינה מאומנת לנצח משחקים אלא לעשות מה שמבקשים ממנה. SIMA היא בינה מלאכותית שפותחה כדי לתת לשחקנים דמויות לשחק איתם שיוכלו לאפשר לשחקן להינות כמה שיותר באמצעות דמויות משנה שיודעות לבצע פעולות בעולם פתוח שמסייעות לשחקן לעשות מה שהוא רוצה.

המערכת SIMA אומנה על ידי גוגל בשמונה משחקים שונים של עולם פתוח, בינהים ניתן למצוא את Goat Simulator, Valheim, No Man's Sky, ועוד. ההתמקדות של SIMA היתה במשחקי עולם פתוח יותר מאשר משחקים מבוססים נרטיב, זאת על מנת להיות לעזר לשחקנים במשחקים מרובי משתתפים. הרעיון מאחורי הבינה המלאכותית הזו הוא נהדר. שחקנים רבים רוצים רוצים ליהנות מחווית מולטיפלייר מבלי להצטרך לחפש שחקנים נוספים. מצד שני, הרבה חוויות מולטיפלייר שוברות את הראש כיצד לאפשר לשחקנים לשחק לבד כדי לפנות לקהל רחב יותר. הפתרון של SIMA יכול להיות בדיוק מה שצריך - לשמור על משחק בחוויית ריבוי משתתפים אבל תוך כדי ששחקנים יכולים לעשות זאת לבד עם סוכנים של בינה מלאכותית.

לתוכנת SIMA יש היום כ-600 כישורים בסיסיים, החל מללכת, לפנות, פתיחת תפריט ושימוש במפה. עם הזמן, SIMA צפויה ללמוד עוד כישורים של משחקים ואולי תצליח לפגוע ביריבים יותר טוב מ-Stormtroopers. ככל שהזמן מתקדם, SIMA נהיית טובה יותר ויותר, מה שמעלה תהיות לגבי שימוש בבינה מלאכותית במשחקים. כיום, בינה מלאכותית כבר מנצחת משחקים כמו DOTA ו-LOL. כמה רחוק היום שבינה מלאכותית תנצח ב-Fortnite ו-PUBG?

כיום אפשר לזהות AI מקילומטרים במשחקי באטל רויאל, אבל מה יקרה כאשר הם יהיו טובים כמו שחקנים רגילים? מה יקרה כשבוטים ישתלטו על פורטנייט וקול אוף דיוטי? ואם זה נשמע לכם כמו מדע בידיוני, אז רק לפני שבוע וחצי, חברת משחקים בשם Skillz תבעה חברת משחקים ישראלית בשם Papaya על שימוש בבוטים במשחקים שניצחו את השחקנים במשחקים על כסף אמיתי.העתיד של בינה מלאכותית למשחקים הוא מעניין ועמוק מאי פעם, אבל הוא טומן בחובו הרבה שאלות ובעיות, בעיקר במשחקי PvP. יהיה מעניין לראות איפה נהיה בעוד כמה שנים מהיום. מה אתם חושבים?

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י