הרשמה

רשמים ראשוניים מהבטא של Mortal Kombat 1!

כש-MK1 הוכרז, הוא הפך בין רגע למשחק המצופה ביותר שלי לשנה הנוכחית - האם הבטא הרגיעה את השחקן הקז'ואלי הזה או שמא יש לו ממה לחשוש?

הטוב, הרע והשנוי במחלוקת - אחרי כמה שעות עם MK1, דור יצא יותר חרד להשקה שלו ממתרגש

כש-Mortal Kombat 1 הוכרז בצורה הביזארית ביותר שראינו אי פעם, שמחתי אך היה קשה מאוד לפתח רגש להכרזה שכזו. כשטריילר המשחקיות הראשון שלו יצא בחודש יוני הוא בלי שום מתחרים (וכולם יודעים כמה מתחרים חזקים יש השנה), הפך להיות המשחק המצופה ביותר שלי לשנה הנוכחית. התחושה הזאת רק התחזקה עם כל טריילר וטריילר, כשהמשחק ממשיך להיראות חסר תקדים כמעט בכל פרמטר אפשרי. מן הסתם, נכנסתי לבטא שלו אשר התקיימה בסוף השבוע האחרון עם המון ציפיות והתרגשות מרובה - והמשחק עמד ברובן.

בין הגרפיקה המדהימה לעיצוב המעולה של כל הדמויות והמהלכים,ֲֲ ניכר שהמפתחים ידעו בדיוק איך להשתמש בקונסולות הדור הבא. הניראות של המשחק כל כך טובה שהיא כמעט ומסנוורת את העיניים לתחושה המרכזית שיצאתי ממנה מהבטא - והיא שהמשחקיות שלו במצב מאוד שנוי במחלוקת. אני נזהר שלא לקבוע עובדות עד ליציאת המשחק המלא, אך בין אם הבעיות פחות ברורות במקרים כמו בחירת הקצב של המשחק לבין ברורות כשמש כמו במכניקת ה-Kameo, אין לי ספק שבמצב הנוכחי הוא לא עומד להיות Flawless Victory.

הטוב

בשנים האחרונות כבר יצאו משחקים שנראים פשוט נהדר, אך אנשים שנדמה שזה המקצוע שלהם הצליחו למצוא פריימים או אובייקטים בהם המשחק לא נראה מי יודע מה מושלם. אני לא מגזים כשאני אומר ש-Mortal Kombat 1 עומד להיות האתגר הכי קשה שלהם עד כה. מבחינה גרפית, אני מרגיש מספיק בטוח כדי להגיד שאין לו שום מתחרה בשוק כרגע. כל פרט ופרט במפות שהוצגו, במודלים של הדמויות, בתנועות, בתאורה, באפקטים, בדם, במכות והרשימה באמת יכולה להמשיך עד סוף הכתבה ומעבר לה - היו מעל ומעבר למצב הנוכחי בתעשייה.

אני מודע לכך שכמשחק מכות קל יותר כנראה להגיע לרמה גבוהה בעיצוב המפות - אבל גם עם זה בראש שלי לא הצלחתי לעכל עד כמה העבודה כאן טובה. לזה מצטרפת עבודת הסאונד, הקצב בו המשחק עצמו רץ, המצלמה שזזה באופן טבעי לחלוטין בין קטעים מתוסרטים למשחקיות ושוב עוד רשימה ארוכה - שלא נגמרת גם כשהקרב נגמר. כצפוי, ה-Fatalities וה-Brutalities מטורללים לחלוטין, ומגיעים לשיא חדש עם כמה שהוצגו לנו כבר בטריילרים.

מהבטא מי שהפתיעו אותי לטובה הייתה ה-Fatality של ג'קס, שמופיע דמות Kameo המקבלות כל אחד Fatality משלה, ומשפט הסיום של ג'וני קייג' אחרי שמבצעים איתו Brutality. קייג' באופן כללי במשחק הזה מסתמן כאחת הדמויות המוצלחות ביותר בהסטוריה של NetherRealm, עם כמות צבע ועומק לדמות שהופכות אותו לנקודת זכות ענקית למשחק.

מה זה לעזעזל Kameo?!

שיניתי קצת את הסדר של הטוב והרע, כי כדי להבין את ה-"רע" חייבים להכיר את מכניקת ה-Kameo: בכל פעם לפני שתכנסו לקרב, תבחרו דמות עזר אותה תוכלו לזמן במהלך הקרב. מעבר ללהופיע לקטעים מגניבים במכת התפיסה או ב-Fatal Blow, הדמות משנה את המשחקיות עם שני מהלכים שהיא יכולה לבצע. בלחיצה על כפתור ה-RB וסימון אחד הצדדים הדמות תופיע למהלך של פגיעה אחת ביריב במידה והוא לא פגע בכם בזמן שהיא נכנסת ובכך ביטל את המכה. זימון הדמות משתמש בחצי ממעגל טעינה של המכות, כך שניתן להשתמש בה פעמיים בזמן קצר. אפשר לתאר את זה כמעין התפתחות מסויימת של מכניקת ה-Variations של Mortal Kombat X, אבל היא לא מגיעה לרמת ההשפעה על המשחקיות שהייתה למכניקה ההיא והיא ללא ספק הרבה פחות זורמת על השלט.

הרע

נזהרתי לא לקרוא למכניקת ה-Kameo גימיק בפסקה עליה, אך לפחות מההתנסות שלי כרגע במשחק היא ללא ספק אחד כזה, ואחד שמפריע. בלי (או עם) כוונה, המכניקה מורידה את הזרימה של הקומבואים מ-MK11, שהסתמכו על Meter Burn בשביל להמשיך את המכות, במה שלדעתי היה קצב מושלם לקרב. ה-Meter Burn חוזר גם כאן, אך באופן מצומצם וברור שהכוונה הייתה לתת לדמויות ה-Kameo להיות המתניעות לקומובאים. הבעיה שלכל אחת מהן שתי מכות שונות, שלא קל להפעיל כמו את ה-Meter Burn, והשילוב של השניים עוצר את הקצב הנהדר הן של הקרב השוטף, והן של למידת המכות - שני תחומים שלדעתי ולדעת רבים NetherRealm הגיעו לשיא בהם במשחקים האחרונים.

המצב הוא שבמקום קומבואים ארוכים, נוחים לתפעול וכיפיים השחקן צריך להתאמץ בללמוד לאיזה דמות Kameo יהיה את המכה הכי אידיאלית בשביל הקמובו המסוים שהוא רוצה להתאים לדמות שלו - דבר שבוודאי יהיה מייגע מאוד בהתחלה בה נצטרך לבחור כל פעם דמות Kameo אחרת ולהתנסות איתה עם הדמות שבחרנו להתמקצע בה. לא היה לי מספיק זמן להתאים עד הסוף דמות Kameo לאחת הדמויות ויכול להיות שזה רק אני, אך ממה שהרגשתי ממשחקי האונליין המצב היה דומה גם אצל אחרים ובקושי היה שימוש בדמויות האלה.

כשמוציאים אותן הצידה המשחק נהדר, אם כי השינויים שלו עומדים להיות שנויים במחלוקת. כמו שאמרתי, גם הקומובואים כאן קצרים יותר במכה או שתיים מ-MK11, ובמקום זה כל הדמויות מקבלות חיזוק משמעותי לכוח של כל מכה. התוצאה לא משנה את זמן הקרבות - שממה ששמתי לב עדיין עומד על אותו וזמן, אך מאט את הקצב של הקרב ונותן יותר מקום לאסטרטגיה מאשר המשחק הקודם בסדרה. אם למקם את קצב הקרבות, הוא נמצא איפשהו בין Injustice 2 ל-MK11 כשהתמקצעות במכניקת ה-Kameo ללא ספק ממקמת אותו יותר קרוב לאחרון.

למרות שגם אני כמוכם ראיתי את הסרטונים בהם שחקנים מגיעים לקומבואים מטורפים עם ג'וני קייג' אני חייב להגיד שמהחוויה שלי מדמויות הבטא היו די מאוזנות, מלבד כמה בעיות בעיקר במכות אותן מתניעים ממרחק. זריקת כדורי האנרגיה של לי מיי לדוגמא נעשת בצורה מהירה מדי ובפגיעה מפסיקה את תנועת היריב כך שקל מאוד להשתלט על קרב רק בעזרת זריקת כדור. בניגוד לשאר הבעיות שציינתי אני בטוח שפאץ' עתידי יפתור את הבעיה ובנתיים זכיתי לכמה נצחונות קלים - אבל רק לבדיקת המשחק כמובן...

השורה התחתונה

MK1 נראה, רץ ונשמע כל כך מדהים שיהיה בלתי אפשרי לדעתי למצוא בו פגם בפרמטרים האלה. בניגוד מוחלט אליהם - המשחקיות שלו, ובראשה מכניקת ה-Kameo, עומדת להיות שנויה במחלוקת אצל מעריצים הדוקים שבאים ללמוד את המשחק עד הסוף. לא חוויתי מספיק כדי לקבוע עובדות על המשחק, אך כרגע בשבילי, שאוהב ללמוד משחקי מכות ולהשקיע בהם כמות זמן לא סבירה אך לא ברמת ההארדקור, היא יותר מקלה בגלגלי הקצב של הקרבות במשחק שבלעדיה כמעט בוודאות היה נוסע ב-200 קמש להיות עוד Flawless Victory ל-NetherRealm Studios. השאלה המתבקשת תהיה איך הקהל הרחב יקבל את השינויים שעשה המשחק - ועליה נוכל לענות רק עוד חודש כשהוא יגיע לפלטפורמות הדור הנוכחי, ה-Switch והמחשב האישי ב-19 בספטמבר.

שיחקתם בבטא? יש לכם דעות משלכם? אני ממש אשמח לנהל דיון כאן בתגובות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י