הרשמה

חדשות רעות: Pokemon Sleep היא סכנה מיידית לבריאות שלכם

באמת, אל תנסו את זה בבית

קרינה מוגברת וסכנה מיידית לחיים שלכם - אלה הבעיות של האפליקציה החדשה של המותג שכולנו אוהבים

אחרי לא מעט ציפייה והמתנה, בשבוע שעבר הושקה סוף כל סוף אפליקציית "Pokemon Sleep" - אפליקציה חדשה של מותג הענק המסוגלת לנטר ולנתח את הרגלי השינה שלנו (הפעם הראשונה ששמענו עליה הייתה אי שם בעידן הטרום-קורונה של שנת 2019). האפליקציה כוללת בתוכה טוויסט מרכזי ודי מגניב: במהלך הלילה ותוך כדי שנישן יתגלו אלינו פוקימונים אותם נוכל להאכיל ולטפח כשנקום בבוקר - פייר, זה נשמע לי סופר מדליק בפעם הראשונה ששמעתי על האפליקציה הזאת. כבר מרגע השקתה בשבוע שעבר כמות הפידבקים והשיח שנוצר סביבה ברחבי העולם לא הפסיק לגדול (רובו אגב חיובי), אך לצד כל הקונספט המגניב והמעטפת הצבעונית עומדת בעיה אחת מדאיגה במיוחד והיא הדרך שבה האפליקציה מנתרת את הרגלי השינה שלנו, דרך שמסכנת באופן ישיר אותנו ואת הבריאות שלנו ולא, זה ממש לא קליקבייט.

בואו נדבר על התכל'ס - איך בעצם Pokemon Sleep מסוגלת להבין מתי אנחנו ישנים? אז בגדול, טכנולוגיות ניטור שינה הן ממש לא דבר חדש והיום אפשר לגשת ולהשתמש בהן בקלות שיא באמצעות שעונים חכמים או מנטרי שינה ייעודיים. אותם מוצרים משתמשים בחיישנים המסוגלים לזהות את רמות השינה השונות שאנחנו עוברים במהלך הלילה ואפילו לזהות את הנחירות שלנו כדי להבין וספק לנו תובנות על איכות השינה שלנו. אז איך אפליקציה חינמית כמו Pokemon Sleep עושה את זה אתם ודאי שואלים - על ידי מיקום של הסמארטפון שלנו ליד הכרית במהלך הלילה בצורה שתאפשר לו "לשמוע" איך אנחנו ישנים.

מיותר כמובן לציין שמדובר באחד הדברים המסוכנים ביותר שאתם מסוגלים לעשות לעצמכם במהלך הלילה, ואני אפילו לא מדבר על כמויות הקרינה המוגברות שהטלפון שלכם יפלוט במרחק מילימטרים ספורים מהראש שלכם - בשביל שהאפליקציה תעבוד הסמארטפון שלכם חייב להישאר פתוח כשהאפליקצייה עצמה דולקת, מה שסביר להניח יביא לכך שתצטרכו לחבר את הטלפון שלכם למטען כדי שלא ייכבה במהלך הלילה - מכאן ועד למקרים המצערים בהם סוללת טלפון התנפחה והתפוצצה בלי שום התראה מראש המרחק מאוד קצר. בארצות הברית כבר הגדילו להקדים תרופה למכה עם מספר פרסומים שהציגו כיצד האפליקציה סותרת באופן ישיר הנחיות ופרוטוקולי בטיחות למניעת שריפות של משרד הכבאות בניו-יורק - כן, זה עד כדי כך מסוכן.

מה שבעיקר מרתיח כאן זו הקלילות והחינניות שחברת ענק כמו The Pokemon Company משרה על כל הדבר הזה: בדף האפליקציה הרשמי של Pokemon Sleep בחנות האפליקציות של גוגל כתוב בתיאור המוצר "פשוט שימו את הטלפון שלכם ליד הכרית (אבל לא מתחתיה או מתחת לשמיכה מחשש להתחממות יתר) על מנת לנתח את הרגלי השינה שלכם!" - התחממות יתר מילא אבל שום מילה על הקרינה כמובן. זה נראה שהחברה מודעת לחלוטין לסכנות העצומות הכרוכות בשימוש באפליקציה והיא פשוט מחליטה להתעלם מהן.

ראוי לציין שיש דרך בטוחה בהרבה (לפחות עד שיוכח אחרת) בה ניתן להשתמש ב-Pokemon Sleep מבלי לחשוף את עצמכם לסכנה ממשית והיא על ידי השימוש באביזר בשם "Pokemon Go Plus Plus" - מעיין טמגוצ'י הכולל בתוכו פיקאצ'ו דיגיטלי שניתן לחבר לאפליקציה על מנת שישמש כחיישן הניטור במקום הסמארטפון. האביזר הזה הושק במקור כתוסף נלווה למשחק Pokemon Go וכיום ניתן למצוא אותו גם בישראל. המחיר שלו אגב לא הכי אטרקטיבי בעולם - 299 שקלים.

מה דעתכם על Pokemon Sleep ועל כל הסכנות האפשריות שהוא מביא איתו? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי האן - כתב תוכן

רועי האן - כתב תוכן

משחק על: Meta Quest 2, Nintendo Switch, PS5, 3DS, PC, Steam Deck

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב קוויקסקופ במפה Rust של MW2 המקורי

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Metal Gear Solid 3

כשאני לא משחק אני: מרכיב איזה מחשב כנראה

מסר לעולם: אל תנענע אותי, אני לא מטרונום

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    07:14 26.07.2023 | רמי רמי (אורח)

    יותר טוב שיחזירו את אש ופיאקצו במקום להתעק השטויות האלו
    שיחזירו לנו את פוקימון הישן כמו בעונות הראשונות.

  2. 2

       | פורסם ע"י