הרשמה

תכינו את השלט: Futurama חוזרת שוב (שוב)!

חדשות טובות כולם! סדרת הקאלט לא איבדה מהקסם שלה

פיוצ'רמה חוזרת בעונה ה-11 עם פרק על בינג', סדרות ושירותי סטרימינג

אחרי שעבר יותר מעשור של היעדרות, סדרת המד"ב הקומית- Futurama חוזרת למסכים בתזמון מדהים. הפרק הראשון של העונה החדשה מתעסק בסדרות שחוזרות מהמתים (מעניין מה הייתה ההשראה) כדי לספק אינספור שעות צפייה בפלטפורמות הסטרימינג. חלק מעלילת הפרק עוסקת בנזקים של עודף תוכן, לצופים, אבל גם ליוצרים. מעניין שהפרק עולה באמצע שביתת התסריטאים (שהפכה לאחרונה גם לשביתת השחקנים), כאילו מדובר בהברקה נבואית של האחות הגדולה וחוזת העתידות הידועה, The Simpsons.

לי אישית הסדרה נוגעת בנקודה רגישה - כמו שחיכיתי בסבלנות אי שם בתחילת שנות התשעים עד שיועילו לשדר בערוץ 1 את The Simpsons, הסדרה הקודמת של הגאון הקומי מט גרייניג (Matt Groening), כך נאלצתי להמתין עד שהגעתי לניו יורק של בתחילת שנות האלפיים, כדי לצפות ב-DVD של הסדרה. עוד לפני שנגמר הפרק הראשון הבנתי שמצאתי אהבה חדשה והרגשתי בדיוק כמו פריי - מבקר בניו יורק שמנסה להבין מה לעשות עם חייו בעולם שונה לגמרי ממה שהכיר. למרות העליות והירידות לאורך השנים והחידושים, תמיד אהבתי את ההומור הגיקי שכמעט אף פעם לא גלש לניהליזם טהור כמו בסדרות אחרות. קחו לדוגמה את הפרק בו בנדר הפך לסוג של אל, שיכול היה בקלות להפוך להתנגחות אכזרית במוסדות הדת, ולמרות העוקצנות החשובה, היה משל על טוב לב ואמונה במין האנושי והרובוטי, ובעיני לאחד מרגעי השיא של הטלוויזיה אי פעם. לגבי האיכות של העונה החדשה של סדרת הסטרימינג, שכמובן חזרה מהמתים בעצמה, אפשר לצטט את פרופסור פארנסוות': חדשות טובות כולם! 

מדובר בהמשך ראוי לגמרי למורשת הסדרה. והחידוש. והחידוש של החידוש. Futurama ממשיכה עם אותו קו שהתחילה איתו בסוף המילניום הקודם, וישירות אחרי סוף העונה הקודמת, שהסתיימה בפרק עוצר נשימה וזמן. החזרה למציאות גוררת את פריי לעשות את הבינג' האולטימטיבי - לראות את כל פרקי סדרות הטלוויזיה ששודרו אי פעם. כדי לעזור לפריי לממש את חלומו, בנדר ולילה הופכים למפיקים בשירות סטרימינג שמזכיר שירות אחר שאמנם לא קיים בארץ, אבל כולם יבינו על מה מדובר. בעשרים וקצת הדקות של הפרק נפגוש הרבה מהדמויות האהובות ולא מעט מהאלמנטים האהובים של פיוצ'רמה - משחקי מילים, בדיחות מדעיות ומטא טקסטואליות, עקיצות על חברת האם ועל הסדרה עצמה והמון חוכמה והומור משובח. הדבר היחיד שחסר זה קצת יותר פריי, למרות שיש עוד כמה פרקים בדרך, אז אין מה לדאוג.

נכון שמאז שעלתה לאוויר לפני יותר מעשרים שנה נעשו סדרות יותר עוקצניות, יותר מטא והרבה יותר מופרעות מבחינת העלילות המד"ביות, אבל לפיוצ'רמה יש את הערך המוסף - המון חן ולב עצום. בזמנים כאלה נראה שזה בדיוק מה שצריך. לא סתם שם הפרק הוא מחווה לשיר The Impossible Dream, שיר שכולו תקווה ורצון להרבות טוב בעולם. עד שבוע הבא אני ממליץ בחום על הפרק של בנדר ואלוהים (עונה 4, פרק 8), אתם תודו למט גריינינג וחבריו.
מה דעתכם על החזרה של Futurama? מתרגשים כמוני? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי ברגר - כתב תוכן

רועי ברגר - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5, Switch, Mobile

בחיים לא תנצחו אותי ב: King's Quest 1 :-)

המשחקים שהגדירו לי את הילדות: כל מה ש-Sierra ו-LucasArts הוציאו בעבר, וטטריס על הגיימבוי

כשאני לא משחק אני: כותב, יוצר, מפיק, מתרגל ומלמד יוגה ומגדל שני יצורי אנוש

מסר לעולם: פראפרזה על דברי המורה שלי ליוגה: אף פעם אל תנסו להוכיח כלום

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י