"אנחנו ממש שמחים מהתגובות על המשחק עד כה, אף אחד מאיתנו לא ציפה להתלהבות כזו" - כתבה מובילת הפרויקט
פוסט קטן בקבוצת הפייסבוק GameIS הסב את תשומת לבי לפרויקט ממש חמוד ומסקרן: ארבעה סטודנטים הלומדים במכללת IAC (המכללה הישראלית לאנימציה ועיצוב), החליטו במסגרת פרויקט בלימודים ליצור רימייק תלת-ממדי לאחד ממשחקי הילדות המוכרים ביותר לילדי שנות ה-90: Captain Claw. הרימייק שמתמקד באלמנט הפלטפורמה ופחות בקרבות, עם עיצוב הסביבה של השלבים במשחק ואפילו דיבוב של עידו רון - פרילנסר בתחום הדיבוב. חשוב לציין שהפרויקט עוד לא גמור ומכיל אזורים ספורים ובסיסיים למדי, אבל מה שיש כאן בהחלט מרשים, בעיקר בהתחשב בעובדה שמדובר בארבעה אנשים בלימודים.
בראיון קצר שקיימתי עם הבחורה שהעלתה את הפוסט, תמר אייזנברג, תהליך יצירת הרימייק לקח בערך שלושה חודשים כשהראשון מתוכם התמקד "בעיקר באפיון המשחק, עיצוב השלב ויצירת המכניקות הבסיסיות שיספקו את התחושה והכיוון שהמשחק ילך אליו". אייזנברג גם סיפרה קצת על הצוות שהיא הובילה: "אנחנו בסה"כ ארבעה אנשים. שני גיים דיזיינרס, מפתח וארטיסטית, עם עידו רון הפרילנסר שהתנדב לדובב את הדמות. תמיר קורן אחראי על עיצוב השלב המעולה, עיצוב הנרטיב, תאורה, סאונד ועוד אינספור אספקטים של עיצוב משחק. גיא אררייך, המפתח שאחראי פחות או יותר על כל מכניקה במשחק, הטמעת אנימציות ויצירת שיידרים. שיר עדן, התלתיסטית שאחראית בין היתר על המודל של הקפטן ועוד אינספור אובייקטים שיצרה מאפס או חידשה, ואני שהייתי אחראית על הובלת הפרויקט, אפיון המשחק, עיצוב הסביבה, יצירת הסצנות ועוד".
כששאלתי אותה למה הם דווקא בחרו ב-Captain Claw, אייזנברג כתבה: "יצרנו את המשחק בעקבות מטלה שקיבלנו לסמסטר במכללת IAC - למצוא משחק נוסטלגי משנות ה-80', 90', 00', ולייצר רימייק עם ספין משלנו. Captain Claw הוא משחק ילדות של רובנו וברגע שחשבנו עליו הרגשנו שזו הבחירה הנכונה. האתגר של להפוך משחק פלטפורמר דו מימדי לתלת ממדי מאוד משך אותנו ובטח שגם עיצוב הסביבה שהייתה כל כך ויברנטית במשחק המקורי." אייזנברג גם לא פוסלת אופציה להמשיך ולפתח את המשחק בהמשך למרות שבינתיים "כל אחד ממשיך לענייניו: פרויקטים חדשים בלימודים, עבודות חדשות וכו'".
התגובות לפוסט ולרימייק עצמו היו מאוד חיוביות: "אנחנו ממש שמחים מהתגובות על המשחק עד כה, אף אחד מאיתנו לא ציפה להתלהבות כזו.", כתבה לי אייזנברג. אתם יותר ממוזמנים לנסות את הרימייק מהאתר שהצוות הרים כאן בקישור ולספר לי מה אתם חשבתם עליו!
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)
משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2
בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.
המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.
כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.
מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.
תגובות
1
18:59 16.01.2023 | בן (אורח)
זה יפה שאתה מפרגן לחברים שלך,
אבל לא יפה לטמוע ציפייה כזאת אצל קוראים ואז להוריד משחק שהוא כמעט בלתי שחיק ללא שום יכולת מלבד הליכה קצרה.
יוזמה מבורכת, הביצוע פחות. המפתחים לא אכזבו אותי, כי הם כולה ביצעו מטלת לימודים. אתה אכזבת - כי רשמת כתבה מנופחת ודי מטעה על משהו שהוא סך הכל שום דבר.
2
19:04 16.01.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)
אין לי מושג מי אלה בן אדם, אלה ארבעה אנשים שיצרו רימייק שחיק, חמוד ומרשים למשחק שכולנו גדלנו עליו.
אם בא לי להרים ליוצרים ישראליים בתחילת דרכם שהצליחו לקחת פרויקט מהלימודים וליצור ממנו משהו ממש מעניין וחמוד להתנסות, זה כבר אצלי. מוזמן להתאכזב כמה שתרצה :)
3
19:07 16.01.2023 | בן (אורח)
רוצה להוסיף שאולי קצת הגזמתי - נתקעתי בהתחלה ממש מחוץ לתא מבלי יכולת להמשיך את השלב. אולי הטעות היא אצלי ויש שלב שמתפתח.
כל הכבוד למפתחים ואנסה שוב להתקדם בשלב.
4
19:09 16.01.2023 | אורח (אורח)
איך זה כתבה מפוצצת אם כתוב בה כמה פעמים שזה לא גמור ומאוד בסיסי?
5
19:33 16.01.2023 | רונן עוזיאל (אורח)
וואו וואו וואו איזו נוסטלגיה כיף גדול אפילו הראתי לבני (8) והוא אהב. כל הכבוד (ותודה) ליוצרים, אין ספק שיגיעו לגדולות
6
20:03 16.01.2023 | המאסטר (אורח)
למה לתקוף אותו במקום לקרוא כמו שצריך מה כתוב? שמואל נותן במה למפתחים ישראלים כבר שנים וזה לא שהוא כתב שזה רימייק מלא הוא אמר שזה פרויקט חלקי. זה סתם להרוס את היום לו ולמי שעבד על המשחק
7
22:57 16.01.2023 | מסע נוסטלגי (אורח)
כל הכבוד לפירגון ליצורים הישראליפ
שאלה לשמואל: האם מותר או ייתנו לנם לפרסם את הריימיק באופן רשמי ?
8
| פורסם ע"י