הרשמה

העונה השנייה של "ונסדיי" יכולה לעלות ב-Amazon Prime על פי דיווח חדש

חודשיים אחרי עלייתה, ונסדיי מוצאת את עצמה בתרחיש Sunset Overdrive

הרשת גועשת מהייתכנות של המעבר, אבל האם החשש מוצדק?

טוב, לזה לא ציפינו. "ונסדיי" (Wednesday) יצאה בסוף חודש נובמבר האחרון לשירות הסטרימינג Netflix והצליחה לכבוש את לב הצופים וכמה שיאי צפייה מרשימים מאוד. למרות שעל פי כל הפרמטרים עונה שנייה כבר מזמן הייתה אמורה להיות מוכרזת ובתהליכי הפקה, משהו השתבש והמצב לא כל כך ברור סביב עתידה של סדרת הענק - עד עכשיו. על פי דיווח חדש מאתר החדשות הבריטי Independent, העונה השניה עומדת בסימן שאלה כרגע בגלל בעיית הזכויות סביב הסדרה. הסדרה הופקה על ידי אולפני MGM, ששמרו גם את הזכויות על הסדרה לעצמם, עבור נטפליקס שהפיצו את הסדרה. מה הבעיה? ובכן, במרץ האחרון השלימה ענקית הטכנולוגיה אמזון (Amazon) את רכישתה של  MGM, מה שאומר שכרגע הזכויות לסדרה נמצאות בידיים של אמזון, שברשותה שירות הסטרימינג Amazon Prime המתחרה לנטפליקס. ובכן, מה הייתכנות של הדבר? יצאנו לבדוק.

ראשית, וואקום ההכרזה על העונה השניה של ונסדיי הוא ללא ספק תעלומה, שאת התשובה עליה אפשר לפחות למראית העין להסביר משתי סיבות - או שמדובר בשקט שלפני ההכרזה על שינוי ביחס לשיתוף סיסמאות שהשירות רוצה להנחיל בארצות הברית בשנה הבאה, ולהשתמש בחידוש הסדרה לעונה שנייה כטריק שיווקי מעולה לשינוי דעת הקהל. הסיבה השניה היא כמובן מה שמוזכר בדיווח, והוא שאמזון קיבלו החלטה לקחת בעלות על הסדרה, או לחילופין סתם לא להמשיך אותה. נתחיל מתרחיש הבלהות והוא מה היא רמת ההחלטה של אמזון על חידוש לעונה שניה. בשביל לדעת בוודאות האם לאמזון יש חלק נרחב בהחלטה נצטרך לדעת מה נחתם בין MGM ליוצרי הסדרה, ובדרך כלל החוזים האלה מכילים אופציה לחידוש לעונה שניה במחיר שנקבע מראש.

במצב הזה אמזון לא יוכלו להזיז את הסדרה מהשירות או להציע מחיר מופרך לזכויות לעונה שניה. הדוגמא הכי קרובה לסיטואציה הזאת היא של "סנדמן" שעלתה בנפליקס בקיץ האחרון והופקה על ידי אולפני WB שחלק כמובן משירות הסטרימינג HBO Max. הסדרה אכן חודשה לעונה שניה בסוף, אך גררה תגובה חריפה מצד המנכ"ל החדש של WB והיא הפסקת מכירת הזכויות של האחים וורנר לצדדים חיצוניים, מה שגורם לנו לשער שנטפליקס אכן מכניסים סעיף כזה בחוזים שלהם.

במידה והאופציה קיימת אצל אמזון, מה שלא מופרך מפני שמשום מה החברה שחתמה על הסכמי המרצ'נדייז של הסדרה היא דווקא MGM, נצטרך להבין מה המניעים שלה לצעד כזה, ואיך היא התייחסה לדברים כאלה בעבר. אין ספק שמעבר של סדרה באמצע העונות יכול לפגוע בפופולאריות שלה, במיוחד שמדובר בשתי המתחרות הגדולות ביותר. כשהזכויות למרצ'נדייז נמצאות אצל אמזון, רוב הסיכויים שהם יעדיפו לשמור על הפופולריות של הסדרה. ישנו רק מקרה אחד דומה למצב, כי במקרה של Vikings: Valhalla הצליחו בנטפליקס לחתום על חידוש הסדרה לשלוש עונות כשבוע לפני שהסתיימה עסקת הענק. במקרה של "סיפורה של שפחה" לדוגמה, הסדרה חודשה לעונה שישית ואחרונה בספטמבר, אחרי שאמזון כבר השיגו את הזכויות על הסדרה ולמרות שהסדרה עולה בשירות הסטרימינג Hulu.

נראה שלמרות נבואת הזעם הבריטית, יש יותר מידי סיבות להאמין שעתיד הסדרה כן מובטח. למרות זאת, ובעיקר מפני שבראש ובראשונה אנחנו אתר גיימינג, חשוב לציין את המקרה הסופר מיוחד של המשחק המוצלח Sunset Overdrive, שפותח על ידי Insomniac Games שגם שמרו על הזכויות למותג והופץ באופן אקסקלוסיבי על ידי Xbox. אחרי יציאת המשחק Insomniac נקנו על ידי Sony, המתחרה המרכזית, ובכך הבעלות על המותג עברה אליהם. מצב הזכויות הזה הוביל לכך שעתיד הסדרה נמצא בלימבו שכנראה אף פעם לא יפתר, וחבל. חושבים ש"ונסדיי" תמצא את עצמה באותו מצב? רוצים שנשמור ב-2023 על עוד כתבות מעמיקות בנושאים כאלה ואחרים? כתבו לנו בתגובות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י