הרשמה

משחקי הבלוקצ'יין מובילים את התעשייה

האם העתיד של המשחקים הוא בבלוקצ'יין?

משחקי הבלוקצ'יין ממשיכים לנפץ שיאים ואביחי מסכם לנו כמה מהחדשות והמשחקים החמים בעולם הזה!

בלוקצ'יין זה כמו הכוסברה של הגיימרים: או שאתה מת על זה או שאתה שונא את זה. תעשיית משחקי הבלוקצ'יין פועלת כבר כמה שנים אך זו הייתה שנת 2021 שהיוותה את הפריצה הגדולה יחד עם משחקים כמו Axie Infinity, NBA Top shots ו-Sandbox שהפכו את המושגים NFT ו-Play to Earn למשהו מוכר מחוץ לנישה של שחקני בלוקצ'יין.

בניגוד למה שהרבה חושבים, טכנולוגיית הבלוקצ'יין היא אולי הטכנולוגיה השקופה ביותר כיום, הכל מופיע ברשת והכל בקוד פתוח. ניתן לעקוב אחרי כל תנועה של כסף, או משתמש. במקרה של משתמשים מדובר בתנועה של ארנקים, כלומר אנחנו יכולים לדעת כמה ארנקים התחברו לכל רשת וכמה פעילים באיזו מידה. לא ניתן לדעת למי משויך הארנק, אבל זהו חלומו של כל דאטה אנליסט בחברת משחקים. המונח הזה נקרא Unique Active Wallets, או בקיצור UAW. ספירת כמות ה-UAW מאפשרת לנו למדוד כמה אנשים משתמשים באפליקציות בלוקצ'יין, NFT, מסחר קריפטו וכל מה שקשור לבלוקצ'יין. כי אין בלוקצ'יין בלי ארנק.

ֲֲ 

שני ארגונים מעניינים שעוסקים במחקר של בלוקצ'יין נקראים Blockchain Game Alliance (או בקיצור BGA) ו-DappRaddar.אחת לתקופה החברות הללו מוציאות דוחות המנתחים את תעשיית הבלוקצ'יין ובודקים את הסטטיסטיקה מאחורי כל הבאזז הזה. הדוח שיצא על שלושת החודשים הראשונים של השנה מגלה כי משחקי בלוקצ'יין מהווים היום 52% מתעשיית הבלוקצ'יין. אם נתייחס למה שהסברנו, אז 52% מארנקי הבלוקצ'יין היום מחוברים למשחקים, אם אתם רוצים לדעת כמה זה בדיוק, אז מדובר בכמיליון ומאתיים אלף ארנקים מתוך כ-2 מיליון UAW. כן, כל שחקני הבלוקצ'יין בעולם מקבילה לכמות שחקני CS:GO. אבל תודו שהם עושים הרבה יותר רעש.

רוב משחקי הבלוקצ'יין עובדים על רשתות קיימות והתחרות ביניהן מאוד עזה. רשת WAX מובילה את התחום, בעיקר בזכות משחק בשם Alien Worlds, משחק דפדפן שבו אוספים משאבים מכוכבים מרוחקים. המשחק השני המוביל גם שייך ל-Wax והוא נקרא Splinterlands משחק קלפים בסגנון של Hearthstone או Magic the Gathering.

המשחק המפורסם ביותר בקרב משחקי הבלוקצ'יין הוא Axie Infinity, משחק שמזכיר את פוקימון שהזמינו מאלי אקספרס, אבל בהחלט המשחק הפופולרי ביותר בתחום, או לפחות כך היה. בסוף חודש מרץ הייתה פריצה גדולה לשרתי החברה שהסתיימה בגניבה של כ-600 מיליון דולר במטבעות קריפטו. אמנם המטבע של החברה לא ירד בגלל הפריצה אבל הרבה שחקנים נטשו את המשחק מתוך חשש. בינתיים החברה גייסה עוד כסף כדי לפצות את השחקנים, אך בעיות מבניות במשחק עצמו הופכים אותו לפחות ופחות פופולרי כיום. המשחק ששלט ביד רמה בכל התחום ונחשב לחלוץ משחקי הבלוקצ'יין נמצא כיום במקום ה-13.

מצד אחד, משחקי בלוקצ'יין נמצאים ממש בחיתולים, וכמות השחקנים הפעילים בכל הז'אנר היא נמוכה בהרבה ממה שאנחנו מכירים במשחקים המסורתיים. מצד שני, זה משאיר הרבה מקום לתעשייה לגדול והחזון של משחקים ששייכים לשחקנים עלול לקרום עור וגידים מהר מאוד. מה דעתכם על משחקי בלוקצ'יין? NFT? ספרו לנו בתגובות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:57 01.05.2022 | siegfried siegfried

    נורא ואיום

  2. 2

       | פורסם ע"י