הרשמה

פשע: GTA שוב בכותרות

שלושה צעירים אמריקאים נעצרו ביום חמישי באשמת הצתה ושריפת מכוניות בעזרת בקבוקי תבערה. אחד הצעירים, כשנשאל מאיפה השיג את בקבוקי התבערה, אמר כי למד להכין אותם דרך Grand Theft Auto.

שלושה נערים, בן 15 ושני בני 16 ממילטון, ג'ורג'יה, צפויים לעמוד מול האשמות חמורות הקשורות להצתה בדרגה ראשונה ושניה, הסבת נזק והרס של רכוש ציבורי ואישי בעזרת חומרי נפץ. השלושה הציתו שלוש מכוניות בעזרת בקבוקי תבערה שהכינו בעצמם, ופיספסו שלוש נוספות. לדבריהם, הם עשו זאת "בשביל הכיף".

לטענת המשטרה, אחד מהנערים סיפר שלמד להכין את בקבוקי המולוטוב דרך המשחק GTA. המשטרה מיהרה להאשים את משחק הוידאו במעשה, ואת תעשיית המשחקים כולה, אשר יוצרת משחקים אלימים המשפיעים על צעירים וגורמים להם לבצע מעשי פשע וונדליזם.

רק לפני שבוע למדנו כי משחקי סדרת GTA הורדו ממדפי החנויות בתאילנד בשל רצח מזעזע של נהג מונית על ידי צעיר בן 18, שהאשים את המשחק. לצערנו הרב, שוב מדובר באותה תופעה מוכרת של האשמת משחקי מחשב בפשעים על בסיס חסר-שחר. כפי שיודע כל מי ששיחק ב- GTA, באף אחד ממשחקי הסדרה לא לומדים כיצד להכין בקבוקי מולוטוב, ובקושי איך משתמשים בהם.

לורנס קוטנר, מנהל משותף של המרכז לתקשורת ובריאות הנפש בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס ואוניברסית הרווארד מסר כי בניגוד לטענתה של משטרת ג'ורג'יה, אין עדויות חותכות לכך שמשחקי מחשב משפיעים באופן שכזה על אלימות נוער. "אם מסתכלים על כלל האוכלוסיה, רמת הפשע מאז שנות ה-90' ירדה משמעותית בזמן שהשימוש במשחקי מחשב בקרב צעירים ונוער נסק לשמים" אמר קוטנר. "יכול להיות שילד שנמשך לפעולות קרימינליות גם ימשך למשחקי מחשב אלימים, אבל אי אפשר להסיק שכל בן נוער שנהנה ממשחקים שכאלו הוא עבריין".

מקור: Kotaku

עד מתי ימשיכו לענות אותנו הגיימרים בשטויות האלה אודות משחקים אלימים? די, תעזבו אותנו בשקט!

עוד ב- Vgames:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:02 10.08.2008 | DarkBloOd DarkBloOd

    בGTA יש מדריך להכנת בקבוק תבערה? =\

  2. 2

    15:02 10.08.2008 | OmeRinG OmeRinG

    אני פשוט לא מאמין!

    אני ראשון!.... לא סתם
    ממיתי לומדים להכין בקבוקי תבערה בג'י טי אי!!! איזה אנשים מפגרים!!! מה הקשר למשחק בטלוויזיה... מקווה שהדברים האלא לא ימשיכו

  3. 3

    15:07 10.08.2008 | Mr. nUxX Mr. nUxX

    תגידו רגע...

    אני אישית ראיתי סרט מצליח עם ברוס ויליס והיה שם מישהו שפשוט שם דלק בתוך בקבוק ושם נייר ואז ראיתי אותו שורף את הנייר... זה אומר שלמדתי להכין מולוטוב מסרט לא?

    פואנטה:אידיוטים!

  4. 4

    15:07 10.08.2008 | WTF?!?!?!?! WTF?!?!?!?! (אורח)

    תגידו לי..

    מי לעזעזל נותן לשרוטים האלה בכלל לשחק בGTA ובכלל במשחקים אלימים?????!?!??! פשוט חולי נפש (שורפי הבתים) וגם כן אלה המשטרה מה הם מאשימים את תעשיית המשחקים??? טוב חוץ מזה שכותבים במשחק ל18+ וכאלה ובעלי תוכן אלים אז צריך בנוסף שיכתבו: לא לחולי נפש!!!!

  5. 5

    15:10 10.08.2008 | "נינטנדופיל" "נינטנדופיל"

    זה מטורף

  6. 6

    15:17 10.08.2008 | YoAvOn YoAvOn

    הבעיה היא שכל הכתבים בויגיימס לא אובייקטיביים

    אל תחוו דעה על הנושא הזה בגלל שאתם גיימרים שסביר מאוד להניח משחקים GTA בעצמכם. תשאירו את הקביעה האם המשחק אשם או לא למחקרים ולגורמים משפטיים. ולפי דעתי, אם למישהוא אכפת, זה די ברור והגיוני, שילדים שמשחקים מגיל צעיר במשחקים אלימים בהם הורגים אנשים ומתקדמים במשחק לפי זה (לא רק GTA, כמעט כל המשחקים) יפתחו בעיות. גם אני משחק במשחקים האלה, אבל אני לא זורק בקבוקי תבערה על אנשים, לפחות עדיין לא. אולי צריך שכולם יסכימו שמשחקים דופקים את המוח, אבל מצד שני רק ילדים שהם כבר דפוקים קצת בעצמם באמת יושפעו מהמשחק, וצריך פשוט למנוע מהם את הגישה לזה, ולא לכלל הציבור. מה שבטוח, זה שהמשחקים **כן** משפיעים לרעה, ואף אחד לא יכול לומר בהיגיון שלא.

  7. 7

    15:22 10.08.2008 | [SparcO] [SparcO]

    מה?????? הם מטורפים???

    אני לא מאמין למה שאני קורא כרגע...
    נ.ב-יש מדריך להכין בGTA בקבוקי תבערה??

  8. 8

    15:24 10.08.2008 | Ravid Ravid

    כן, אפשר ללמוד איך להכין, אבל-

    זה לא הגורם לשימוש בזה,
    אני לא מאמין גם שפשוט דוחפים סמרטוט לבקבוק ויש מולטוב, זה יידרוש קצת ניסוי וטעיה, ובזה פשוט אי אפשר להאשים את GTA.

    כל האנשים שמטילים את האשמה על משחקים פשוט מנסים לקבל עונש יותר קל.

  9. 9

    15:48 10.08.2008 | MoonKnight MoonKnight

    המחקר הזה טועה

    "ילד שנמשך לפעולות קרימינליות גם ימשך למשחקיי מחשב אלימים"

    זו טענה מאוד לא נכונה , ילדים לא נולדים קרימניליים ! זה משהו שמתפתח ומושפע ממשהו - סביבת חיים , חברים וכן , גם משחקיי וידאו (וקולנוע)

    זה שמישהו נהנה ממשחקים כאלה אומר ועוד איך שהגישה שלו כלפיי אותם נושאים קרימינליים בבמשחק , יכולה להגיע למצב שבו יבצע אותם במציאות .

    כלומר , יכול להיות מצב שילד שבכלל לא נמשך לנושאים כאלה ובטח שלא חשב שהם מהנים . ישחק במשחק GTA (למשל) והגישה שלו תשתנה ומי יודע - אולי יום אחד הוא יקלע למצב קרימינלי שאיתו הוא יזרום במציאות (בין אם משיעמום ובין אם ביגלל סיבה אחרת) .

    אני מבין שאתם מנסים להגן על המשחק אבל לא צריך לנסות להכחיש את זה .

    אלא במינימום לא לתת לילדים לשחק בזה .

    וזה כולל גם אתכם , גולשים באתר הזה שהם ילדים קטנים שבטוחים שהם בוגרים מספיק .

  10. 10

    15:59 10.08.2008 | אנשים אנשים (אורח)

    איזה אנשים מפגרים

    זה שיש את זה בתוך המשחק לא אומר שצריך לעשות את זה באמיתי!
    איזה אנשים דפוקים!!
    וגם למה מאשימים את המשחק? כל ה-ע-ו-ל-ם הוא עם אלימות (ראו ערך - ערבים), אז מאשימים את המשחק באלימות?

  11. 11

    16:00 10.08.2008 | Ravid Ravid

    תגיד לי,

    יש לך תואר בפסיכולוגיה או משהו?

    אני חושב שלא.

    עד שלא תהיה פרופסור עדיף שלא תדבר.

  12. 12

    16:08 10.08.2008 | Maor Bahar Maor Bahar

    קטלניי בקרוב הם ישתמשו גם בצ'יט מכונית המעופפות במציאות וימו

  13. 13

    16:35 10.08.2008 | תומר תומר (אורח)

    לא עוד פעם.......

    GTA לא מלמד איך להכין בקבוק תבערה מה זה השטויות האלה? מאשים ישר את המשחק שוב

  14. 14

    16:39 10.08.2008 | באסה... באסה... (אורח)

    זה פשוט יום חג לג'ק תומפסון...

    השבוע הטוב בחיוו, כנראה...

  15. 15

    16:49 10.08.2008 | דוקטור אורן סמג'א דוקטור אורן סמג'א (אורח)

    מספיק להכחיש ולא להיות אובייקטיבים.

    יש סיבה שרשום 18+.
    כולנו אנשים סדיסטים וזו הסיבה שאנחנו משחקים במשחקים אלימים, אותו כיף שאתם מרגישים ממשחקי טבח והרג אולי חלש יותר, אבל דומה לאותו כיף וסיפוק אשר מרגיש רוצח סדרתי סדיסט. אתם יכולים להחכיש, אבל בני אדם אלו יצורים אלימים, וכהוכחה תספרו את מעריצי WWE וUFC שהם קצת יותר שני מיליון ואף יותר, קרבות גלדיאטורים ברומא וכו'. בכול מקרה, אני בטוח שאם אקח אנשים עם תקלות במוח, ואתן להם לשחק הרבה זמן במשחקי מכות/טבח/פעולה וכו' הם יהפכו לאלימים יותר, סדיסטים יותר, ואולי הדרדרו. ולצערנו, כולנו בעלי קצר במוח, בידיעתנו ולא ידיעתנו. זה מזכיר לי את התפוז המכני:O

  16. 16

    16:58 10.08.2008 | עידו עידו (אורח)

    איזה כיף

    היום אפשר להאשים את GTA בכל דבר! "למה רצחת את אישתך?" -"כי רציתי לחקות את GTA". "למה שדדת בנק?" -"כי ככה GTA אמר לי". "אדוני, מדוע אתה חונק אותי?" -"GTA!"

  17. 17

    17:24 10.08.2008 | -SkeleTon- -SkeleTon-

    אוי יופי...

    כן, בסוף משהוא ימציא מכונית מעופפת יפיל ביניין ויאשימו את GTA, הרי הבן אדם שיחק במישחק בצ'יטים של מכוניות מעופפות מה לא?!@?#@$!
    כן, יצר נשק, הישתמש בצ'יט לנשקים, יודעים מה...
    שכל הפסיכופטים האלה מהמשטרה ילכו לעזאזל!!!

  18. 18

    17:26 10.08.2008 | sharinox sharinox

    תמיד מאשימים את GTA! פשוט בושה!

    שטויות! לא אכפת לי מה כולם אומרים, אני משחק במשחק הזה ולא הרגתי אף אחד בדיוק כמו כל הקהילה פה! GTA הוא משחק הפשע הגדול בכל הזמנים, לאנשים פשוט אין משחק אחר להאשים, אז הם חושבים: "בGTA אפשר לדקור, או לזרוק בקבוק תבערה? אז סבבה יש לי תרוץ טוב למשטרה אולי זה יוריד את האשמה ממני וכל האשמה תיפול על GTA!" שילכו ל**** לי כל אלא שחושבים שמשחקי מחשב זה גורם לדברים כאלא!

    פשוט בושה!

  19. 19

    17:52 10.08.2008 | Silent Dawn Silent Dawn

    למה אף פעם לא מאשימים את Zoo Tycoon??

  20. 20

    18:02 10.08.2008 | gta & m gta & m (אורח)

    אני אגיד מה

    כל משחק שלא לגיל וילד או שניים הושפעו ממנו ברמות שהגיעו למעשים כמו רצח המשטרה האזורית מאשימה את המשחק וככה זה עם הבי מטאל גם כן אותו סיפור מאשימים את להקות שעושות אפקטים או קליפים זעווטיים יש את הטמבל המושפעים וזה מגיע למשטרה מאשימים את הלהקות אבל בסרטים כמו המסור וכו' המשטרה לא מאשימה למה כי גם מבוגרים צופים בזה

  21. 21

    19:12 10.08.2008 | IDO IDO (אורח)

    חחחחח...

    זהו נגמר מעכשיו כל הצתה
    כל הריגה כל פשע
    יש לו תירוץ למדתי את זה
    ב-GTA

  22. 22

    19:21 10.08.2008 | ניר ניר (אורח)

    למדתי להכין בקבוק תבערה מהתוכנית "מצלצלים"

    למדתי להכין בקבוק תבערה מהתוכנית "מצלצלים"
    תורידו את התוכנית הזאת מהטלויזיה!

  23. 23

    19:33 10.08.2008 | wokinstorm wokinstorm

    מה הקשר המשחק

    הם די חכמים ומה קשר משחק להכין בקבוק תברה זה 2 שניות אני לא יגיד כי אסור אבל זה קל.

    וביכלל הם אמרו את זה כי הם יודעים שאם הם יעשמיו תמשחק הם יקבלו עונש יותר קל כי אז יגיד שהם לא פושעים אלה קורבנות של משחקי מחשב וזאת הבעיה

  24. 24

    20:45 10.08.2008 | YoAvOn YoAvOn

    תעשו הפרדה

    אתם צריכים להיות מסוגלים להפריד בין שני דברים - המאבק המשפטי והטענה של החשודים שהגורם הוא המשחק כדי להפחית בעונשם, שהיא אולי מגוחכת במקרים מסוימים, לבין העובדה ההגיונית כל כך שחשיפה לתכנים אלימים משפיעה ומעוררת אלימות, בין אם היא רק הטריגר, או הגורם הראשוני.

    יש פה מישהוא שחולק על הטענה, שחשיפה לתוכן אלים לטווח ארוך משפיעה? לא צריך להיות פסיכולוג בשביל לדעת את זה.

    ובקשר לבקבוקי מולוטוב, סביר להניח שהם למדו את זה במקום אחר, יש מדריכים באינטרנט, אני בעצמי יודע להכין בקבוק תבערה, סביר מאוד להניח שבמקרה הזה GTA לא אשם, אבל ילדים קטנים לדוגמא בין הגילאים 8-14 (פלוס מינוס) שמשחקים עכשיו ב GTA וישחקו במשחקי ההמשך ומשחקים דומים בעתיד, עלולים לצאת שרוטים בעוד כמה שנים.

  25. 25

    21:30 10.08.2008 | Michaeld Michaeld

    תקראו

    אפשר גם ללמוד מYOUTUBE איך להבין בקבוק תבערה אז הם יתבעו את YOUTUBE?
    ואולי ההורים אשמים קצת מה ילדים בני 15 ושש עשה עושים עם משחק מגיל 18+ איפו ההשגחה...אני לא בטוח אבל נראה לי שאם בעתיד ההיתי רואה את הבן שלי (לא אין לי ילדים) משחק במשחק שהוא לא אמור לשחק בוא ואז מסתתר בחדר ועושה משהו ההיתי בודק.

    YoaAvOn
    נכון הכתבים פה נוקטים עמדה אבל לדעתי הדעה הזאת מוצדקת אני משחק מגיל 6 + בסדרת GTA לסירוגין ולמשחקי אלימות אחרים ואין לי ואני מכיר עוד הרבה אנשים כמוני ואני לא זרקתי על אף אחד בקבוק תבערה ולא דקרתי שום בן אדם ובשלוש שנים האחרונות בכלל לא ההיתי מעורב בתקריות אלימות למיניהם למרות שאני משחק בGTA ומשחקים מהסוג הזה תסביר לי?
    ואל תגיד שרק אני ככה אני יכול לעשות לך רשימה של אנשים.

    מסכים איתך משחקים באמת משפיעים על אנשים אבל רק כאלו שדפוקים מהתחלה בראש ואז צריך למנוע להם ת'גישה לתכנים מהסוג הזה ושמה יש גם סרטים וסדרות שדופקים לא פחות את הראש אז למה לא תובעים אותם? כי פשוט יותר קל לתבוע משחק ושהילד ישחק אותה הקורבן מה הלאה ?!

    שוטר יעצור בן אדם שנהג ב200 קמ"ש הבן אדם יגיד אל תדאג בGTA זה בסדר

  26. 26

    21:44 10.08.2008 | YoAvOn YoAvOn

    Michaeld

    אמרת שמשחקים משפיעים רק על אילו שדפוקים מראש וצריך למנוע מהם את הגישה... אותו דבר זה נשק חם. רוב האנשים לא יעשו בו שום שימוש לרעה, אבל עדיין הוא לא נגיש לרוב האוכלוסיה בגלל הסיכוי הנמוך שמישהוא כן יעשה שימוש כזה.

    כמובן שאי אפשר לחסום את הגישה של האוכלוסיה למשחקים כמו GTA, אז מה שלדעתי צריך לעשות, הוא דבר ראשון להכיר ולהפסיק להיאבק בעובדה (המוכחת) שמשחקים כן משפיעים לרעה על לפחות חלק מהאוכלוסיה, ולהגיבר את הפיקוח. לא מספיק שכתוב גיל 18+ על העטיפה. אני מוריד איזה משחק שבא לי ולהורים שלי אין מושג. צריך דרך לאכוף את זה. אין לי דוגמא להצעה האחרונה כרגע, אבל יש אנשים שזה התפקיד שלהם, ובמקום לחסות לעצמם את התחת ולהגיד "אבל כתוב על העטיפה 18+ !" שיעשו משהוא. כמו אלכוהול וסיגריות שלא אמורים להימכר לקטינים.. (כשאני חושב על הדוגמא הזאת, המצב באמת גרוע, צריך לשנות גם את העניין הזה.. המוכרים מוכרים מה שבא למי שבא בלי לחשוב פעמיים)

  27. 27

    22:00 10.08.2008 | Raver Raver

    בGTA לא לומדים איך להכין בקבוקי תבערה

    :|
    רק לומדים שנחמד לזרוק אותם על אנשים תמימים D:

  28. 28

    22:21 10.08.2008 | orr orr

    אף אחד לא מספר על הבנאדם שייסד תחנת משטרה

    רק בגלל שGTA הוכיח לו שצריכים כאלה בארץ.

  29. 29

    22:34 10.08.2008 | M4OR M4OR

    יכול להיות שאני חי בסרט, אבל...

    נראה לי שיש אנשים ששולחים את הילדים האלה לעשות כל מיני שטויות.
    והם אמרו להם שכשישאלו מאיפה הם למדו לעשות ת'דברים האלה - האשמה תיפול על GTA.

  30. 30

    23:13 10.08.2008 | עומר עומר (אורח)

    איזה מטומטםמים

    איזה מטומטםמים מי. ידעש gta משפיעה על אנשים

  31. 31

    23:29 10.08.2008 | spahYa spahYa

    מגניב

  32. 32

    23:52 10.08.2008 | lidor323 lidor323

    אני מסכים עם moon knight

    אבל אני חושב שכשיש לאנשים גבולות ברורים וידועים מראש שבאו מתוך למידה מהסביבת חיים שבה הם מתחנכים אז הם לא יגיעו למצבים כאלה...
    ולכן המשחק אשם ונתן את חלקו שלו אבל הגורם המכריע בסופו של דבר הוא החינוך של אותם ילדים,שלא יודעים מתי זה משחק ומתי זה מציאות.
    בסה"כ משחקי מחשב אפילו יכולים לשפר מצבים כאלו כשהם משהו להוציא עליו את העצבים או כדי להתרוקן מהרצון לאלימות מציאותית ולכן יש בהם גם צד של משהו טוב כמו בכל דבר כמעט.. יש חלקים רעים וחלקים טובים השאלה איך מסתכלים על אותו דבר ואיך משתמשים בו.

    וזה חלק מהקטע של ההגבלת גיל שהיא בעצם באה להפנות את המשחקים לכאלו שלפי ההשערה - כן יוכלו להתמודד עם הגבולות שצריך להבין כשמשחקים במשחקים אלימים. שיש כאלו קטנים שיש להם את הידע הזה ויש כאלו גם מבוגרים שמשום מה אין להם אותם.

  33. 33

    00:37 11.08.2008 | Michaeld Michaeld

    YoAvOn

    להשוות את נשק חם לGYA לדעתי זה לא ממש צעד הגיוני...
    תראה בתור מישהו שהאבא שלו ואחיו הגדול מחזיקים באקדח ובתור מישהו שבעתיד גם יקבל רשיון אני מודע לאילו תהליכים צריכים לעבור ואני שמח שזה ככה ולא כמו באהר"ב שמקבלים אקדח בקנייה מעל 100 דולר...
    בגלל זה מישהו שדפוק בראש שירצה לקבל רשיון לאקדח ישימו לב שהוא דפוק ולא יביאו לו אקדח זה משהו שבלתי אפשרי לעשות עם משחקי מחשב לכן זאת האחריות של ההורים שאמורים לדעת מה מצבו הפסיכולוגי של הילדים שלהם ולמנוע ממנו להחשף לתכנים מהסוג הזה.

    לדעתי זה מספיק שכתוב 18+ אולי להוסיף שההשלכות שעלולות להגרם כתוצאה מהמשחק הם על אחריות קונה המשחק ולא המפתחת או המפיצה כמו במשחקי NEED FOR SPEED UNDERGROUND 1\2
    וזה שלהורים אין מושג מה אתה עושה על המחשב יכול לפגוע בך שמע אני לא מדבר כאדם בוגר אחרי הכל אני בן 16

    בקיצור תראה את המקרה הזה קבוצה של נערים בני 15\16 הכינו בקבוקי תבערה ע"פ מדריך שלא קיים בGTA שקנו את המשחק שלא לפי החוק אז למה המפיצה עשיתה או המשחק? שיאשימו את הילדים או את החנות שמכרה להם לדוגמא אתה בן 12 וקונה סיגריות אז יתבעו את המכולות ולא את MARLBARO

  34. 34

    01:07 11.08.2008 | NeXSuS NeXSuS

    אם בגלל כמה משוגעים המשחק ירד מהמדפים יהיה אכזבה גדולה

  35. 35

    03:40 11.08.2008 | ShoXeRr ShoXeRr

    אלה ילדים מפגרים שאין להם לב אין להם טיפת שכל!! שיחשבו לרגע

  36. 36

    04:00 11.08.2008 | Mr. nUxX Mr. nUxX

    בואו נאשים את האמריקאים! :P

  37. 37

    04:21 11.08.2008 | free45 free45

    בקטנה

  38. 38

    04:25 11.08.2008 | Miki The Cool Miki The Cool

    לקרוא!!!

    זה לא שהם באמת למדו זה סתם תרוץ

  39. 39

    07:00 11.08.2008 | zlukie zlukie (אורח)

    אוסמה בין לאדן משחק בgta

  40. 40

    08:29 11.08.2008 | הילד מפגר הילד מפגר (אורח)

    דעה

    ראיתי סרט שמספר על מפיונאר
    ו2-3 דקות מהסרט יש מלחמה
    אם בקבוקי תבערהץ וככה לומדים
    להכין בקבוקי תבערה?

  41. 41

    10:23 11.08.2008 | Typix Typix

    WTF ?!

    ב GTA לא לומדים להכין בקבוקי תבערה - זה אחד.
    דבר שני, הם ילדים מושפעים, אני לא מאמין שמישהו מסוגל לעשות את זה..

  42. 42

    10:52 11.08.2008 | ChaosPower ChaosPower (אורח)

    מחפשים שעיר לעזאזל.

    GTA מפורסם בכמה שהוא אלים, לכן נוח מאוד להאשים אותו. זה נותן תירוץ למשטרה לסיים את החקירה מהר, עם מסקנה שGTA הורס מוחות של ילדים וככה גם פחות מאשימים את הילד. מGTA אפשר ללמוד איך להכין בקבוק תבערה באותה מידה כמו שאפשר ללמוד כשרואים בנאדם זורק כזה בחדשות.

  43. 43

    11:15 11.08.2008 | go1981 go1981 (אורח)

    אני בספק אם הם באמת אמרו את זה

    חוש הריח שלי חודש שמדובר בעוד קונספירציה בנאלית, נגד...

    ...
    ..
    GTA

  44. 44

    12:08 11.08.2008 | זה בטח אפרו אמריקאים זה בטח אפרו אמריקאים (אורח)

    זה בטח אפרו אמריקאים

    אני לא רוצה להישמע גיזען כי הם משתמים באלימות מסוג כזה.
    כגון שליטה באזורים מסוימים.

  45. 45

    12:40 11.08.2008 | PoweRup PoweRup

    המשפט האחרון נכון

    אני שיחקתי GTA ולא הושפעתי מזה לרעה... יש אנשים מושפעים בחיים

  46. 46

    12:43 11.08.2008 | apache apache

    ל-44

    44 הוא דוגמה מעולה למושפע מGTA, אתה בכלל קראת את הכתבה? לא היה שום איזכור לקנופיות, אלא סתם ילדים... תאמין לי שאם היה מדבר על כנופיות היו אומרים את זה דבר ראשון ואז היו מתעלמים מהעובדה שזה "GTA אשם"

  47. 47

    15:26 11.08.2008 | hujlkgut hujlkgut (אורח)

    ygkgk

  48. 48

    18:35 11.08.2008 | "KloNe" "KloNe"

    Awesome

    חח אולי אני יפתח מדריך בקהילת GTA וניראה מה היה

    אולי גם פה יתחילו חחח
    זה מה שקורה כשילדיים רפיי שכל משחקים במשחקי מחשב

  49. 49

    18:07 12.08.2008 | מישאו מוכוכב אחר מישאו מוכוכב אחר

    כנסו תרביחו מילין.....לא רוצה לו צריך הפשד שלך

    צריך להפשיק ליצר אותו
    הו גורם לעלימות כמו זו........
    אלים מידיי ומושך ילדים(כמוני חחח) לפשה

  50. 50

    13:21 13.08.2008 | ואסיה ואסיה (אורח)

    יהיה רצח המוני

    אם בגלל כמה אדיוטים אמריקאים שרצחו נהג מונית או זרקו בקבוקי תבערה המשחק ירד יתחיל גל פשע חדש שבו כל האנשים שחיכו לGTA יתחילו לרצוח אמריקאים

  51. 51

    18:08 13.08.2008 | SaHaR14 SaHaR14

    לא ידעתי שבgta לומדים להכין מולוטב

  52. 52

    23:41 14.08.2008 | XVRNAV XVRNAV (אורח)

    סעמק כבר חלאס נמאס עוד פעם? כנראה GTA5 הבא יהיה איך שותים תה

    יאלה GTA5 יהיה איך להתנהג בנימוס כול דבר מאשימים תמשחק רוסטאר יפחדו ותחילו להוציאו משחקים של איך לנהוג בזהירות אסור שתיית תה

    מטומטמים נמאס

  53. 53

    11:07 15.08.2008 | the eranster the eranster

    ל38

    ואללה!?!?!?!?

    :|

  54. 54

    07:58 16.08.2008 | -Materna- -Materna-

    פחפחפחפחפח

    מזה החרא הזה?
    אני במקום הילד הזה הייתי ממציא משהו יותר טוב מ"למדתי מGTA" חח איזה דביל..

  55. 55

    23:43 16.08.2008 | פסיכופת פסיכופת (אורח)

    אני מניח שיש קשר בין אלימות לבין משחקי מחשב

    לבין משחקי מחשב אלימים, אבל מן הסתם המשחקים האלה רק מעוררים משהו שיש אצל הבנאדם הזה.

  56. 56

    05:56 17.08.2008 | erezblabla erezblabla

    מה? איפה בGTA יש דבר כזה?!

    אף פעם לא ראיתי מדריך בGTA איך להכין בקבוקי תבערה, ובכללי הם בני 16 ו15 אז מה כולם מאשימים את החברה? הרי המשחק מוגבל לגיל17, אז הם לא היו אמורים לשחק בזה בכלל.

  57. 57

    08:44 17.08.2008 | NikeShox NikeShox

    נראה לי שב GTA3 מכינים בקבוקי תבערה

    אני לא בטוח אבל נראה לי שיש סרטון שאומר לשחקן איך לעשות את זה אבל מה הנערים סטומים?!?!?!?

    משחק זה משחק ומציאות זה מציאות

  58. 58

    21:09 25.06.2009 | blackStar blackStar (אורח)

    נו באמת איזה טמטום
    כמה ילדים הושפעו מGTA לרעה? 5? מתוך כמה עשרות מיליונים של שחקנים.
    מכל ה5 האלה, כמה מהם היו דפוקים? כולם!
    זה פשוט תירוץ אדיוטי! אם עכשיו למדתי להכין בקבוק תבערה מGTA...אז? אני לא עומד להכין כאלה ולהתחיל לזרוק אותם על כלבלבים ומכוניות.
    זה כמו שיאשימו את ניד פור ספיד על זה שמישהו נסע על 110 קמ"ש.
    -למה נסעת ביותר ממאה קמ"ש?
    -כי ניד פור ספיד גם עושה את זה ואני רוצה להיות ניד פור ספיד!
    או אפילו:
    -אוי אהובי, למה אתה בגדת בי עם אישה אחרת?
    -כי בGTA גם עושים את זה! ואני אוהב לרצוח כלבלבים מסכנים עם בקבוקי תבערה! זה כיף!
    -אבל אהובי אי אפשר להתחתן בGTA...
    -אל תתעסקי בקטנות...

  59. 59

    14:39 25.10.2009 | papmap papmap

    פשות בושה אני חולה על gta ויש לי הרבה משחקים ואין שום סיכוי שילמדו להכין בקבוקי תבערה המשטרה בימיינו דבילית לאלה רוקסטאר המסכנה

  60. 60

       | פורסם ע"י