הרשמה

שירות הסטרימינג Crunchyroll נרכש ע"י Sony

ומקנה לסוני שליטה כמעט בלעדית על ייצוא תכני אנימה למערב

מונופול נולד?

לאחר שהודיעה על כוונתה לרכוש את השירות עוד בסוף שנת 2020, השלימה היום Sony את רכישת שירות הסטרימינג קראנצ'ירול (Crunchyroll), במקביל לקבלת אישור סופי לעסקה מידי מחלקת המשפטים של ארצות הברית. מחלקת המשפטים, ובראשה התובע הכללי של ארה"ב, אישרו בתום חקירה של 4 חודשים את העברת הבעלות של קראנצ'ירול מידי חברת האם הקודמת שלה, .Warner Bros, לידי הבעלים החדשים, סוני, בתמורה לסכום לא מבוטל של 1.175 מיליארד דולר.

קראנצ'ירול הוא שירות סטרימינג ויצירת תוכן אמריקאי, שמתמקד ביצירה, שידור והפצה של אנימה, מאנגה ודרמות יפניות. נכון לשנת 2021 החברה מספקת שירותים ללמעלה מ-4 מיליון משתמשים רשומים ומשלמים, ומהווה אחת ממפיצות התוכן הגדולות ביותר בתחום. סוני, אשר רכשה בעבר כמה מהמפיצות והיוצרים הגדולים בעולם האנימה כגון פאנימיישן (Funimation), אניפלקס (Aniplex), ואנימה לבס (Anime Labs), תהפוך החל מהשבוע הקרוב ליצואנית הגדולה ביותר של תוכן מהסוג הזה למערב, ותקבל שליטה כמעט אבסולוטית בשוק האנימה המתורגם ומדובב לאנגלית.

רכישותיה הרבות של סוני מקנות לה זכויות תרגום ושידור לכמה מהסדרות המוכרות והאהובות ביותר בז'אנר, כמו Dragon Ball, One Piece, My Hero Academia, Fairy Tail, Code Geass, Attack on Titan ורבים נוספים. מעבר לזכויות השידור, רכישת קראנצ'ירול מקנה לסוני זכויות בלעדיות גם על כל המרצ'נדייז הקשור לחברה, ועל כל המשחקים שנוצרו או עשויים להיווצר בעקבות הסדרות שהחברה יוצרת.

Jujutsu Kaisen: Season 2, the Prequel Movie, and Their Possible Connections  - Den of Geek

עוד לא ברור מה מטרת הרכישה לטווח הרחוק, אך נראה שהפנים של סוני הם לכיוון שירותי הסטרימינג, מתוך תקווה להוות תחרות עזה לשירותים כמו נטלפיקס, דיסני פלוס ואמאזון פריים, וייתכן שגם לכיוון כותרים בלעדיים לקונסולות הסוני פלייסטיישן המבוססים על הנכסים האינטלקטואלים אשר כרגע בידיה באופן מלא, וכאלו שתיצור בהמשך. נכון לרגע זה גם אין מידע על שינוי במחירי השירותים או במודל המכירות, אך כן נאמר שהחברה מעוניינת ביצירת "שירות מנויים חווייתי ומאוחד לתחום האנימה".

"עם התוספת של קראנצ'ירול לשורותינו, קיבלנו הזדמנות חסרת תקדים לשרת את צרכני עולם האנימה בצורה טובה מאי פעם ולהעביר את חווית האנימה דרך כל פלטפורמה בה הם בוחרים, בין אם מדובר בבתי הקולנוע, אירועים חיים, בידור ביתי, משחקים או טלוויזית כבלים - בכל דרך בה המשתמשים רוצים לחוות אנימה. מטרתנו היא ליצור שירות מנויים חווייתי ומאוחד לאנימה בהקדם האפשרי", אומר טוני וינסיקרה (Tony Vinciquerra) יו"ר ומנכ"ל חברת Sony Pictures Entertainment.

אנחנו פה במערכת בעיקר מחכים שמישהו בסוני יתעורר, יצטייד בכובע טמבל וידאג שהשירותים יבצעו עלייה לגאלית למדינת ישראל. אז מה אתם חושבים על הרכישה? האם מדובר במונופול זדוני על זכויות התרגום לאנימה, בבשורה מדהימה לחובבי הז'נר מסביב לעולם, או בסערה גדולה על כלום ושום דבר? מוזמנים לספר לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:18 11.08.2021 | Trump1234 Trump1234

    יום עצוב לכולנו....

  2. 2

       | פורסם ע"י