הרשמה

עדכון חדש ל-PS5 יאפשר להרחיב את מקום האחסון על הקונסולה

קל להגיד - מאוד קשה לעשות

העדכון גם מכיל עוד כמה שיפורים נחוצים ומעניינים לקונסולה שלכם

אם במקרה יש לכם חשבון פלייסטיישן אמריקאי ונרשמתם לגרסת הבטא, ייתכן שבפעם הבאה שתפתחו את ה- PS5 שלכם תגלו שיש לכם גישה לגרסה הראשונה של אחד העדכונים המצופים ביותר לקונסולה - העדכון שמאפשר, בין השאר, את הרחבת נפח האיחסון של הקונסולה.

רבות נאמר על נפח האיחסון הקטן של הקונסולה החדשה של סוני - מדובר בכונן SSD בגודל 825 ג'יגה בייט, כאשר 120 מהם מוקצים אוטומטית למערכת ההפעלה ותיקיות קריטיות, דבר המותיר את המשתמשים עם 667 ג'יגה בייט לאחסון בלבד. גם עם אלגוריתם הכיווץ החדש של הקונסולה, בעולם בו כל משחק שוקל בין 70 ל-100 ג'יגה, זה פשוט לא מספיק, וגיימרים רבים (וביניהם עבדכם הנאמן), נאלצים לבצע ניהול אקטיבי של האחסון ומחיקות תכופות בכל פעם בה הם מעוניינים לשחק במשחק חדש.

אם כן, מדובר בפיצ'ר מצופה מאוד, אך נראה שלא כל הנוצץ זהב הוא - מעבר לעובדה שסוני פרסמו דרישות ספיציפיות מאוד המגדירות בדיוק אילו כוננים נתמכים, נראה שתהליך ההרכבה שלהם הוא סיוט גדול בפני עצמו. הכוננים יכולים לנוע בין 250 ג'יגה ל - 4 טרה, חייבים להגיע במהירות קריאה של 5500 מגה-בייט לשנייה לפחות, הדגם צריך להיות באחד מ-5 המימדים הבאים: 30 מ"מ, 42 מ"מ, 60 מ"מ, 80 מ"מ, 110 מ"מ ו-22 מ"מ, חייבים לתמוך בממשק מסוג "PCIe Gen4 x4 M.2 NVMe SSD", ועוד כהנה וכהנה דרישות, כאשר את הרשימה המלאה תוכלו למצוא כאן. אחד הכוננים שסוני כבר אישרה שנתמך באופן מלא הוא ה-SN850 הנהדר של Western Digital שרועי הרעיף עליו לא מעט שבחים אצלנו.

עוד ב-Vgames:

מבחינת ההרכבה, כונן האיחסון החדש שלכם חייב להיות מצויד בציוד קירור, בין אם מובנה ובין אם כזה אותו אתם מחברים בעצמכם, ויש צורך לפרק את הפאנלים של הקונסולה וכמה הברגות כדי לפנות לו מקום ולהכניס אותו לתוך הקונסולה. סוני אף ממליצה לשמור על מרחק של לפחות 2 ס"מ בין הכונן לדפנות בעת ההרכבה מחדש.

מעל לכל, חשוב לציין שעוד לא ברור האם את ההרכבה הנוספת ניאלץ לבצע מחדש כשהעדכון ייצא משלב הבטא, לכן גם לחובבי הטכנולוגיה והפרוק כדאי לשקול האם זה הזמן המתאים לעשות זאת.

על אף כל האמור, העידכון מביא איתו עדכונים ושיפורים נוספים שנוגעים בנקודות תורפה אחרות בממשק הפלייסטיישן. כעת, ניתן יהיה לשנות את סדר האייקונים המופיעים כאשר נלחץ על סמל הפלייסטיישן בשלט, ולהתאים אותם בהתאם לנוחיותנו, כך שאם נרצה לדוגמה שאפשרות כיבוי הקונסולה תופיע ראשונה - נוכל לעשות זאת. מעבר לכך, ניתן יהיה לעדכן את השלטים באופן ידני מהמסך הראשי ולא רק אחרי ריסטארט של הקונסולה, ופיצ'ר חדש בשם "עוקב הגביעים" יאפשר הצגת 5 גביעים לבחירתנו בכל משחק, שיופיעו במרכז הבקרה כך שניתן יהיה לעקוב אחריהם ביתר קלות.

העדכון גם יציג הפרדה משמעותית יותר בין ספריית כותרי ה-PS4 לספריית כותרי ה-PS5 על הקונסולה, הפרדה שאמורה למנוע בלבול במקרה בו יש 2 גרסאות לאותו המשחק, ומיפוי של האקוסטיקה בחדר באמצעות המיקרופון הקבוע בשלט הדואלסנס (DuelSense) יאפשר למערכת להפיק סאונד היקפי ותלת מימדי גם כאשר אין בידינו ציוד שמע מעבר לרמקולים של הטלוויזיה עצמם.

השורה התחתונה היא שלפחות למראית עין סוני אכן מקשיבה לפידבק מהצרכנים שלה ועושה ככל יכולתה כדי למטב את חוויית המשתמש בקונסולה, וגם אם ייקח זמן עד שהיכולות הללו יגיעו לכלל ציבור המשתמשים, עצם זה שנעשתה עליהם עבודה מעיד בעיניי על מאמצים ממוקדי מטרה וראויים להערכה מצד הענקית היפנית.

אז מה אתם חושבים על העידכון? מתכננים לרוץ לחנות החומרה הקרובה ולרכוש כונן SSD חדש, או שבשלב הנוכחי זה פשוט לא מצדיק את הטרחה? ספרו לנו מה דעתכם בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י