הרשמה

שמועה חדשה מפרטת על הדור הבא של כרטיסי המסך מבית Nvidia

אנחנו מקבלים קצת יותר אור על כרטיסי המסך הבאים של Nvidia

אתר החומרה VideoCardz פרסם הדלפות לגבי הדור הבא של כרטיסי המסך של Nvidia שיהיו סדרת 40XX, אז הנה אני פה בשביל לעשות לכולכם סדר. חשוב להבין שמדובר בשמועות בלבד, אם כי מדובר במקורות הנחשבים אמינים למדיי.

לפי ההדלפות האחרונות, הדור הבא של כרטיסי המסך כבר עוצב סופית והכרטיסים של Nvidia יעוצבו לפי ארכיטקטורת Lovelave. למי שלא מכיר, חברת Nvidia נותנת שמות של מדענים מפורסמים לארכיטקטורות שלה. במקרה הזה מדובר במתמטיקאית מפורסמת מהמאה ה-19. הכרטיסים עצמם כבר סופיים, ובעצם נשאר רק הייצור שלהם, כך טוענות השמועות. לפי ההדלפות כרטיסי Nvidia יפעלו בארכיטקטורה של 5nm מבית יצרנית השבבים TSMC. שמועות נוספות טוענות שהארכיטקטורה תשמש בעיקר למכוניות אוטונומיות ולא לכרטיסי מסך לגיימינג. בכל מקרה, המפרטים כבר מוכנים ואנחנו צופים 18,432 ליבות, שזה פי 1.5 מהדור הנוכחי. לא מפתיע במיוחד, זה קצב הגידול הקבוע של Nvidia בשנים האחרונות.

https://lh4.googleusercontent.com/lrRHiyYXjyHoUS5R57NB4WPPSy9wW_nS3mdho1RSkm4GKDYGuv_BdYtkeawmKC9-ls-eiY6i3cCaLp4bupIzBMZUHMc6pH7TbAKbZFmD_GpVjImhNIrwtxxMJuwacr1LWf-tUqYy

(שימו לב שהתמונה פה לא מעודכנת מבחינת יצרנית השבבים, מדובר ב-TSMC ולא ב-Samaung)

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם "מה זה CUDA Cores?" כיוון שזה באמת המדד לעוצמת הכרטיס אני אסביר בזריזות. Compute Unified Device Architecture או בקיצור CUDA זו ארכיטקטורת מחשוב מקביל שפיתחה חברת Nvidia. ככל שיש יותר ליבות, כך יכולת העיבוד גדלה, וכמות ה-TeraFlops גדלה. סדרת 40XX מכילה בערך פי 1.7 TFLOPs יותר מהדור הקודם 30XX. כמובן שמדובר בסדרה 3090 ובסדרה המקבילה 4090. כרטיסים חלשים יותר (4080, 4070 וכו') יכילו פחות כוח עיבוד בהתאם.

מדליף נוסף ואמין גם הוא אומר כי יש ארכיטקטורה מהירה אף יותר שצפויה לעלות לפס הייצור בהתאם לתוצאות של AMD, המפתחת את ארכיטקטורת RDNA 3. הדור האחרון היה מאבק צמוד בין Nvidia ל-AMD והוא טוען שהאסטרטגיה של Nvidia מאוד תלוהי בדור החדש של AMD, אולי בגלל החשש מההצלחה של הדור האחרון של כרטיסי AMD. בכל מקרה, כולם מסכימים שההשקה של הדור החדש של כרטיסי המסך תהיה בסוף שנת 2022, שזהו הקצב הקבוע שבו Nvidia משחררת חומרה חדשה. יהיה מעניין לראות את מחירי הכרטיסים והאם ייצור השבבים יצליח לעמוד בקצב. מה אתם חושבים על השמועות החדשות? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י