הרשמה

תביעה ייצוגית הוגשה נגד Sony בעקבות בעיות בשלט ה-Dualsense

גל התביעות בעולם הגיימינג נמשך

ים של תביעות בשתי עיניי

משרד עורכי דין בארה"ב החליט להגיש תביעה ייצוגית כנגד חברת Sony בטענה כי שלטי ה-DualSense החדש של החברה שמגיע עם קונסולת ה-PS5 הנחשקת מבצעים דריפט. דריפט הוא מצב שגורם לכך שהדמות או המצלמה זזים על המסך ללא פעולה אקטיבית של המשתמש המתפעל את השלט, ובכך פוגם בחווית המשחק. הרשתות החברתיות התמלאו לאחרונה בטענות בדבר הפגם בשלט החדש של הסוני, ואף נטען כי מדובר בבעיה מוכרת מהדור הקודם של השלט ה-DualShock של קונסולת הדור הקודם, שכן המרכיבים ששומשו להרכבת הג'ויסטיק כמעט זהים. 

זוהי אינה התביעה הראשונה של המשרד בנוגע לטענת הדריפטינג, שכן הם מנהלים תביעה ייצוגית מזה שנתיים מול חברת Nintendo בטענות דומות על שלטי ה-Joycon של קונסולת ה-Switch. במקרה הזה, השופט הפנה את הצדדים לגישור, אך לא דחה את התביעה וההליך נמצא בימים אלה בשלבי גישור. גם חברת Microsoft עומדת בפניי תביעה דומה לאחר תלונות על שלטי ה-Xbox One שלה.

התביעה הוגשה בשם למארק טרנר אשר טען כי השלט שהגיע עם הקונסולה שנקנתה באותו היום סבל מהתופעה. משיחה עם שירות התמיכה של סוני הוצע לו לבצע איתחול לקונסולה, וכשהפתרון הזה לא צלח, טרנר נאלץ לרכוש שלט חדש במחיר מלא. עורכי הדין יעדיפו שלא לפנות לגישור בסכסוך מול Sony אלא למשפט בו הם יבקשו מביהמ"ש לקבוע פיצויים נזקיים וסנקציות משפטיות על החברה.

הטענות העיקריות נגד חברות הקונסולה היא שהן מודעות לטיב הבעיה, אך לא פותרות אותה וממשיכות לייצר את השלטים הפגומים. חברת iFixit פירסמה בערוץ היוטיוב שלה בדיקה בנוגע לאורך החיים של ה-DualSense ועל פי רישומים רשמיים מטעם סוני, והעריכו כי מדובר בכ-417 שעות לפני שחלקי הג'ויסטיק בשלט יתחילו לעשות בעיות. בתרגום מהיר, אם שחקן ישתמש בשלט שעתייים ביום, הוא יוכל לפגום את יכולת השלט תוך כ-7 חודשים של משחק.

סוני לא הגיבו על התביעה, אך נראה כי סאגת בית המשפט הולכת להימשך בכל הנוגע לשלטים הפגומים של הקונסולות המובילות בשוק. מי יודע, אולי ייצא מזה Court Simulator.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שיר כהן - כתבת תוכן

שיר כהן - כתבת תוכן

משחקת על: PS4

בחיים לא תנצחו אותי ב: Icy Tower

המשחק שהגדיר לי את הילדות: ג'אז הארנב

כשאני לא משחקת אני: סטודנטית עייפה

מסר לעולם: עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י