הרשמה

אחרי הערה מזלזלת של מפתח, Dead By Daylight יקבל תמיכה לעיוורי צבעים

אמרה פוגענית מאחד המפתחים הובילה לשרשרת של אירועים

מוגבלויות זה לא נושא לזלזול, כך למדה היום המפתחת של Dead By Daylight

המפתחת Behaviour Interactive הכריזה כי Dead By Daylight, כותר המולטיפלייר האסימטרי ששם אותנו בנעליהם של שלל רוצחים סדרתיים, צפוי לקבל תמיכה במצב תצוגה לעיוורי צבעים, זאת לאחר שאחד ממפתחי החברה יצא בהצהרה כי דיונים על נגישות במשחקי ווידאו הם "משעממים".

בלייב סטרים שביצע ב-Twitch, אית'ן לארסון (Ethan Larson), מפתח בכיר בחברה, צילם את עצמו משחק ב-Dead By Daylight וענה על שאלות הצופים. אחד הצופים שאל את אית'ן מה התוכניות של החברה לגבי תמיכה בקהל הגיימרים הסובל מעיוורון צבעים, והתגובה שהגיעה הייתה שנויה במחלוקת...בלשון המעטה: "זה נהיה מאוד משעמם לשמוע שחקנים מקשקשים על מצב לעיוורי צבעים, שמענו את זה כבר מיליון פעמים, אנחנו יודעים, להמשיך להציק לנו לגבי זה לא ישנה כלום", לארסון אמר, והוסיף כי "אם זה אי פעם יקרה, אנחנו נעשה את זה כשיהיה לנו זמן לזה, או אם מישהו יחליט שזה משהו שצריך לקרות. אנחנו יודעים שהרבה שחקנים רוצים את זה, אנחנו יודעים שלא מדובר במספר קטן."

התגובה הזו תועדה ועלתה לרשת, ואספה תגובות מהרבה מעריצים, ביניהם גם ארגון הצדקה Able Gamers אשר פועל עבור גיימרים בעלי מוגבלויות. אחד ממנהלי הצדקה, סטיבן ספון (Steven Spohn), הגיב לקליפ שפורסם ואמר בהתייחסות לסטודיו - "אם נמאס לכם שאנשים מציקים לכם לגבי מצב לעיוורי צבעים, תארו לעצמכם לכמה אנשים נמאס שהם לא יכולים לשחק במשחק שלכם כי הוא לא נגיש עבורם."

אחרי מספר שעות, Behaviour Interactive הגיבה לציוץ של סטיבן והתנצלה על כל מה שנאמר. "לא ככה רצינו לחשוף את זה, אבל אנחנו מרגישים שעכשיו זה זמן טוב...אנחנו עובדים על מצב תמיכה לעיוורי צבעים כבר זמן מה ואנחנו מתכננים לשחרר אותו בזמן הקרוב". באותה נשימה, הסטודיו שיתף סרטון שמדגים את העבודה שנעשתה עד כה.

בסרטון מופיעה אחת המפתחות של המשחק ומספרת כי זו העבודה שנעשתה עד כה. "מדובר במשהו שהרבה אנשים ביקשו אותו כבר הרבה זמן, אנחנו מקווים שזה הצעד הראשון בלהפוך את המשחק שלנו לנגיש עבור קבוצה גדולה יותר של שחקנים, ואנחנו מקווים לשחרר את המצב החדש בעדכון הבא של המשחק." התגובה להכרזה התקבלה באור חיובי מאוד, אך באותו זמן קבוצה גדולה של שחקנים טוענים שהסטודיו בסך הכל מכבה שריפה שפרצה, ולא מתכנן להתייחס לאמרה של אית'ן ברצינות. אפשר להגיד שהוא לא היה מודע ללוח הזמנים של תוכניות השיווק של המשחק או שהוא ידע על כך שתמיכה לעיוורי צבעים נמצאת בפיתוח אך לא יכל להגיד שום דבר, אבל הדרך בה בחר להגיד את הדברים בהחלט פגעה בהרבה אנשים, שעכשיו מבקשים שיפוטר מתפקידו בחברה או שיועבר למחלקה אחרת, הרחק מהמשחק שהם כל כך אוהבים. האם זה יקרה? זה נתון לשיקול דעתה של Behaviour Interactive, שעכשיו למדה בדרך הקשה שמעריצים ש-״מציקים״ באמת יכולים להביא לשינוי.

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י