הרשמה

האם פטנט חדש מבשר על GTA VI?

בינה מלאכותית משופרת - יאי או נאי?

הגיע תורם של הנהגים לקבל אישיות משל עצמם

חברת Take Two רשמה בשמה של Rockstar Games פטנט חדש. הפטנט מדבר על ״מערכת ניווט וירטואלית בסביבת משחקים״. הפטנט נרשם כבר באוקטובר, אך נחשף בפוסט ברדיט לפני כשלושה ימים. את הפטנט עצמו אפשר לראות באתר הפטנטים האמריקאי.

בקצרה, הפטנט מדבר על הפיכת הבינה המלאכותית של ה-NPC (דמויות שנשלטות על ידי מחשב, כמו אנשי העיר שמסתובבים בה ולא שודדים אתכם) ליותר חכמה ואורגנית. ה-NPC ב-GTA V למשל, משחק בן כ-8 שנים, מרגישים כבר לא אמינים. לא שהם היו לגמרי אמינים ב-2013...

הפטנט החדש מדבר על כך שהמשאבים לכתיבת AI של ה-NPC מוגבלת במיוחד. ישנה כמות מוגבלת של סקריפטים (קוד שמתאר את הולכי הרגל) שיכולים להפעיל את הדמויות הללו. חשבו על הולכי רגל, רוכבי אופנועים ונהגי רכב ב-GTA - כולם הולכים באותה המהירות, נוסעים באותה המהירות, עם אותו סגנון הליכה והם עושים את אותו הדבר. זה בגלל כמות הסקריפטים המוגבלת שיכולים לרוץ בו זמנית.

המערכת המוצעת בפטנט תדרוש פחות משאבים מהמערכת הקיימת וכך היא תוכל להשתמש בכח שהתפנה על מנת לשפר את הסקריפטים הנכתבים. כך למשל, המערכת תוכל להתחשב גם נתונים נוספים כמו ה״אישיות״ של כל הנהג. יש נהגים שיעדיפו לקחת דרכים צדדיות כדי להתחמק מפקקים. נהגים ללא ביטחון ינהגו לאט יותר בלילה למשל ונהגים עם יותר ביטחון יסעו מהר ומסוכן יותר. או בקיצור, יתנו לעיר קצת יותר תוכן ואישיות והנהגים לא ירגישו כמו בובות שנמצאות שם רק כדי שנעיף אותם באוויר.

נכון, לא כתוב בפטנט דבר על GTA חדש, אך כן מוזכרים פרטים כמו ״מרדף מכוניות״ ולכן, ככל הנראה, הפטנט לא נרשם בשביל Red Dead Redemption 2. מצד שני, מי שחתומים על הפטנט הם שני חבר׳ה מ-Rockstar North, דייויד היינד ראש צוות טכנולוגיה וסימן פאר מוביל צוות AI.

אנחנו כבר שמענו הרבה שמועות על GTA חדש, אבל לא משהו רישמי שרוקסטאר אמרו. וכמה אפשר כבר להסתמך על הכנסות של GTA Online, משחק בן 8? המשחק האחרון שראינו מרוקסטאר הוא Red Dead Redemption 2 שהאמנם גרף הצלחה עצומה בגרסת הקמפיין, אך המולטיפלייר שלו נשאר ריק (רק לאחר הוצאת מצב אונליין עצמאי, Red Dead Online) ומירב המאמץ הוחזר לאונליין של GTA.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י