הרשמה

חברת EA הציעה לקנות את Codemasters עבור 1.2 מיליארד דולר

זמנים טובים ליצרנית משחקי המירוצים

עכשיו התחרות היא בין EA ל-Take Two

מפתחת משחקי המירוצים Codemasters שבידיה רפרטואר מרשים של משחקים, שביניהם נמצאים Grid, Project Cars וסדרת Dirt ( מוזמנים לקרוא את הביקורת שלי על המשחק האחרון בסדרה, Dirt 5) עלולה להרכש ע״י EA. חברת EA Games ידועה ביכולת שלה לקנות מפתחות משחקים עצמאיות מצוינות ולאחר מכן לייבש אותן ולבסוף לסגור אותן. מפתחות משחקים כמו Maxis ו-Westwood Studios שנרכשו אי שם בשנות ה-90 ע״י EA נסגרו ונעלמו מן העולם. הסטודיו האחרון שקיבל את המכה הוא Visceral Games (סדרת Dead Space)שנסגר אחרי שעבד על משחק ביקום של Star Wars.

במהלך חודש נובמבר, הציעה Take Two לרכוש את Codemasters ב-973 מיליון דולר, כ-20% פחות ממה ש-EA מציעה על החברה. ההצעה של EA עומדת על 1.2 מיליאר דולר,מה שמציב כל מניה של קודמאסטרס במחיר של 7.98 דולרים לאחת. נכון לרגעים אלו, מחיר המניה קפץ ל-642GBX (נסחר בשוק הבריטי) ששווה ערך לכ-8.46 דולרים (קפיצה של 20.31% מאתמול).

חברת EA, שסובלת בשנים האחרונות ממכירות נמוכות (ומשחקים ברמה לא מי-יודע-מה) של סדרת Need For Speed, תקבל חברה מתפקדת ששולטת בכל האספקטים של שוק משחקי המירוצים. ממשחקי קז׳ואל כמו Dirt עד למשחקי סימולציה בסגנון של Project Cars. למעשה, אם העסקה תושלם, ישארו מעט מאוד מתחרים ל-EA. המתחרים שיוותרו הם מייקרוסופט עם סדרת Forza ו-Polyphony Digital עם סדרת גראן טוריסמו. יש מי שיגיד שנינטנדו בשוק עם מאריו קארטס. אז הוא אומר...

מנציג EA נמסר כי היא יכולה להציע לקודמאסטרס את המומחיות שלה בניהול Live-services (או במלים פשוטות, להוסיף מיקרוטרנזקשנס למשחקיה). בצד החיובי, אם העסקה תושלם, מנוי EA Play יכיל גם את משחקי המירוצים של Codemasters. המנוי, שנותן ערך לא מספיק גבוה למשתמש, כלול גם ב-Xbox Game Pass Ultimate, מה שיעלה את הערך בעיקר של השירות של מייקרוסופט.

מה אומרים? עדיף לקודמאסטרס להסכים לרכישה של EA ולדעת שגורלם עלול להיות דומה לגורל שאר הסטודיואים ש-EA קנתה או דווקא לקחת את ההצעה הסולידית של Take Two?

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י