הרשמה

Fatal Frame IV - תתחילו לפחד

לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר משחקים מושקעים, לא לקז'ואל בלבד, שמפותחים באופן בלעדי לקונסולת ה-Wii של נינטנדו. בין אלה ניתן למצוא את משחק האימה החדש Fatal Frame IV, שפרטים על אודותיו שוחררו לאחרונה. 

Fatal Frame, למי שאינו יודע, היא סדרת משחקי אימה ותיקה מבית Tecmo, אשר המנוסים בה טוענים שהיא המפחידה ביותר בז'אנר. למשחק הרביעי בסדרה האפלה והמצמררת הזו אחראיים לא פחות משלושה בתי תוכנה: Nintendo, המפיקה בפועל; Tecmo, המפתחת הראשית; וצלע שלישית - Grasshopper, הידועה בזכות המשחק המצוין No More Heroes, שאחראית להגדרת השליטה של הדמויות ולאישיותן הכללית.  

סביבת המשחק, כמו ב-Resident Evil, היא אחוזה נטושה. אך בניגוד אליו, האויבים כאן הם רוחות רפאים, והם יכניסו אתכם לדריכות יותר מאשר כל הזומבים שבעולם. הנשק היחיד שלכם מולם הוא, שימו לב - מצלמה (שניתן לשדרג, כמובן).

עוד ב- Vgames: דיון: הטעויות שלנו במשחקים

מצלמים כדי לשרוד

הרעיון סביב המצלמה נסוב סביב מיתוס יפני הגורס שצילום יכול לכלוא בתמונה חלק מנשמתו של המצולם, וכך, על ידי צילום הרוחות, אנו מתמודדים איתם. לא, לא תמצאו כאן נשק חם בסגנון רובה אוטומטי או רימון. כל המשחק זה אתם, והתחביב החדש שלכם - הצילום.

כמובן, ישנה חשיבות לאיכות התמונה המצולמת על מנת לקבוע את מידת הנזק שהרוח סופגת. מרכוז של הרוח בתמונה, למשל, יגרום ליותר נזק, וגם המרחק שלה מן המצלמה יכול להשפיע: ככל שתהיה קרובה יותר, כך הסיכון שלכם גבוה יותר, ולכן תתוגמלו בהתאם. למעשה, אם תחליטו להסתכן ותצליחו לצלם אותה ממש ברגע האחרון, כשהיא ממש נושקת לכם ואפילו מצליחה לפגוע בכם מעט, הצילום יהיה קטלני עבורה. לפעמים, זו תהיה אפשרות שאולי כדאי להסתכן בה.

מתח ללא הפסקה

אחד המאפיינים של הסדרה, אשר גם הוא מבדיל אותה ממשחקי אימה אחרים, הוא באקראיות שלה. המקומות והזמנים בהם הרוחות יופיעו בפניכם יהיו אקראיים ובלתי צפויים, כשמראות הזויים ומטרידים יופיעו בפניכם במקומות שונים, ולא תהיו מוכנים לכך, אפילו אם התחלתם את המשחק מחדש. לטענתם של גיימרים שהתנסו בסדרה, זו אחת הסיבות לכך שהסדרה פשוט יותר מפחידה, כי לעולם תהיו במתח ולא תדעו למה לצפות.

המטרה במשחקים הייתה לגלות מה קרה בכל אחד מחדרי האחוזה, עד לחשיפת האמת מאחורי האחוזה כולה. למרות טיבה, סדרה זו מעולם לא נהנתה מפופולאריות רבה כפי שנהנו ממנה משחקי אימה דומים כגון Resident Evil ו-Silent Hill. הסיבה נעוצה, ככל הנראה, בגיימפליי אטי שבמרכזו רעיון המצלמה.

בית מלון מסתורי ובחורות חטופות

בינתיים שוחררו פרטים כלליים בלבד לגבי העלילה הצפויה במשחק הרביעי: הוא יתנהל באי בדיוני בשם Rougetsutou, בתוך בית מלון שחציו האחד מעוצב בסגנון מערבי, וחציו השני - בסגנון יפני, ואשר שימש בעבר כבית מרפא. באי זה, פולחנים מיסטיים נערכו מדי עשר שנים על ידי המקומיים אשר סגדו לירח בטקס מיוחד, אך מנהג זה הופסק מסיבות מסתוריות.

באופן מקרי, חמש בחורות צעירות נחטפו על האי, ומאוחר יותר הוחזרו למקום מבטחים על ידי בלש. אולם, מאחר שחמשת הקורבנות איבדו את כל זכרונן שנוגע לאירוע חטיפתן, תיק החטיפה נסגר. למעשה, סיפור המשחק מתחיל כמה שנים אחר כך, כשכל אחת משלוש הקורבנות שנותרו בחרו לחזור לאי כדי לנסות ולזכור מה אירע להן שנים רבות קודם לכן. שלוש הבחורות האלה הן הדמויות העיקריות של המשחק.

אגב, הסיבה לחלוקה של בית המלון לשני סגנונות שונים, מערבי ויפני, היא בגלל פשרה שהיו צריכים לעשות. בעיצוב היפני, בניגוד למערבי, החפצים היומיומיים מונחים נמוך, קרוב לרצפה, וזה פחות פרקטי למשחק בגוף שלישי אשר יש בו חשיבות לחפצים אשר יופיעו בקו ראייה של הדמות הראשית. לכן חלק הארי של המשחק מתרחש בעיצוב המערבי.

ישתמש ביכולות של שלט ה- Wii

כדי לאפשר לנו "לשקוע" לתוך המשחק, Tecmo דאגה לנצל את כל האפשרויות ששלט הווי-מוט החדשני של ה-Wii מציע: כדי לכוון את הפנס מנקודה אחת לשנייה, אנו עושים זאת על ידי הנעה של הווי-מוט בהתאם. לאחר מספר ניסיונות המפתחת החליטה שזה לא ייעשה באמצעות המצביע של השלט, אלא על ידי החיישנים בלבד. כך, לטענתה, מושגת תחושה יותר נכונה של שליטה בפנס של המשחק, והיא אף שחררה סרטון אשר ממחיש זאת בדיוק. גם הרטט של השלט והמיקרופון שבו אינם מקופחים, כי נעשה בהם שימוש בדרכים שונות ומגוונות כדי להכניס אותנו יותר לעולם המשחק.  

המפתחים מבטיחים את המשחק הכי טוב ומפחיד בסדרה עד כה. הפעם הם נקטו בכמה גישות שונות על מנת לתקן את מה שלא היה פופולארי במשחקים הקודמים, כגון קצביות הגיימפליי, אווירה מפחידה יותר, אורך-חיים רב יותר ומידת הנאה כללית טובה יותר. לאור הבטחות אלה, האם הסדרה הזו תוכל להיות מוצבת, סוף סוף, בשורה אחת עם משחקי אימה פופולאריים אחרים? 

לת'רד המשחק בפורום נינטנדו, בו מעדכנים בפרטים חדשים על המשחק, הקליקו כאן. המשחק יוצא מחר, ה- 31 ביולי, ביפן.

עוד ב- Vgames:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:04 30.07.2008 | JinxTZ JinxTZ

    נראה נחמד אבל זה לא הטעם שלי

  2. 2

    16:28 30.07.2008 | Kazura Kazura

    Day 1

    כתבה מצוינת, שוב. ממש נהנתי לקרוא.
    התפלאתי לקרוא שגראסהופר אחראים רק על עיצוב הדמויות והשליטה, אבל נו, שיהיה. אני עדיין אשחק במשחק הזה ביום שיצא באירופה

  3. 3

    20:27 30.07.2008 | (אורח)

    היה לי את זה לPS2 אם אינני טועה

    היה די מפחיד, בסוף וויתרתי :P

  4. 4

    23:41 30.07.2008 | איתי איתי (אורח)

    שמעתי על המשחק השני שיצא בסדרה

    FATAL frame 2 נראה ממש מצמרר! מעניין איך זה יהיה!

  5. 5

    00:42 31.07.2008 | Ben!TA Ben!TA

    ........

    יש לי את זה גם לPS2!

  6. 6

    01:55 31.07.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    פמיטסו כבר העניקה לו ביקורת

    9/9/8/8

    מעולה.

  7. 7

    09:57 31.07.2008 | attenaz attenaz

    בונא שילשלתי טוטים בטריילרים פאק!

  8. 8

    14:29 31.07.2008 | MisterFF MisterFF

    הפעם דווקא...

    לא יודע, הפעם דווקא נהנתי מהטריילר, ופחות פחדתי.. גם הכל היה דיי צפוי לא?

  9. 9

    07:06 01.08.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    IGN העלתה כתבת רשמים חדשה

    כולל כמה סרטונים איכותיים (אחד מהם הצליח להקפיץ אותי).

    הם מספרים הוא מפחיד בצורה יעילה, וגם הם קפצו כמה פעמים מכיסאותיהם כבר בתחילת המשחק.

    את יתר הרשמים, תוכלו לקרוא בת'רד המשחק.

    רונן.

  10. 10

    17:40 01.08.2008 | אבירן אבירן (אורח)

    שמעתם על המשחק אבוללה 7?

    אחלה משחק ומפחיד באמת!

  11. 11

       | פורסם ע"י