הרשמה

בלעדי: פיצ'ר מסוים במשחק Red Dead Online נחסם לשימוש בישראל

רוצים לשחק פוקר עם חברים במערב הפרוע? אז לא.

הפיצ'ר נחסם בעוד מקומות בעולם שמגבילים את הנושא של הימורים ברשת

פוסט מסקרן בקבוצת הפייסבוק הפופולרית "Working Gamers" הסב את תשומת ליבנו לאירוע יחסית חריג שהתרחש במשחק הפעולה Red Dead Online. המשחק מאפשר לכם לשחק עם חבריכם כקבוצה הנודדת ברחבי המערב הפרוע, כשאתם תוכלו להשתתף בקרבות מול חבורות אחרות ובעוד אירועים אחרים ברחבי העולם של Red Dead Redemption 2. העדכון האחרון של המשחק שיצא לפני כמה שעות הוסיף למשחק כמה משימות סיפור חדשות, פריטי לבוש חדשים, אקדח חדש וגם את האופציה להיכנס למסבאות השונות במשחק ולשחק פוקר נגד שחקנים אחרים... זאת אומרת, כל עוד אתם לא גרים בישראל.

לפי כותב הפוסט, הפיצ'ר הזה ספציפית חסום לשימוש לשחקנים ישראלים, כשהסיבה אולי נעוצה בעובדה שהחוק הישראלי אוסר הפצה ושיווק של פלטפורמות הימורים ברשת (הסעיף המלא בתמונה כאן למעלה). כמובן שהלכנו ושאלנו את רוקסטאר לגבי האירוע בשביל לקבל מהם תשובה רשמית, ואכן הם אישרו את העניין. פדריקו קלונפרו, ראש מחלקת השיווק של רוקסטאר העולמית, אישר לנו את החסימה של הפיצ'ר בהודעה רשמית: "כן, אני יכול לאשר את הדיווח הזה: יש כמה מדינות בהן יש מגבלות על הנושא של הימורים ברשת וישראל היא אחת מהן. באותן המדינות ביטלנו את האופציה לשחק פוקר עם אנשים אחרים".

האירוע מעניין שכן, כמו שכותב הפוסט ציין, לא מדובר בהימורים על כסף אמיתי. בכל מקרה החוק הוא החוק, כך שאם אתם נתקלים בזה בזמן המשחק שלכם זהו לא באג, אלא אירוע מכוון. נשמח לשמוע את דעתכם על הנושא! 

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:01 15.05.2019 | angeldying333 angeldying333

    אני חושב שצריך לחתוך למי שחוקק את החוק המביש הזה את הידיים והרגליים ולשרוף את שאר חלקי גופו באש

  2. 2

    12:20 16.05.2019 | SystemSecurity SystemSecurity

    באמת שאני לא רואה את הסיבה מאחורי זה, זה כזאת שטות אני לא מבין מה הערך של מהלך כזה? ממתי לחברות אמריקניות אכפת בכלל מהשטות הזאת ? ZYNGA POKER מישהו??
    אם זה ישאר במחשב ככה אני אתבאס מאוד, מקווה שזה כולה BETA והם יבינו שזה שטות

  3. 3

    02:08 18.05.2019 | gilmeiri1 gilmeiri1

    לא שיחקתי בחיים בRDR2 כי אני רק על המחשב אבל ננסה לנתח:
    עיקר הבעיה טמון בהגדרה ל"משחק אסור" לפי ס' 224 לחוק העונשין.

    כסף אמיתי - ברור שלא המצב כאן.

    שווה כסף - השאלה אם יש Micro Transaction שמאפשר לקנות את ה"כסף" של המשחק בכסף אמיתי. אם אפשר אז יש פתח לטענה מסוימת שמדובר ב"שווה כסף" לפי הגדרת החוק (ההיגיון בטענה זה שאנשים לא יתמכרו למשחק ויחליפו כסף אמיתי ב"כסף" של המשחק בשביל להמר עליו). הטענה רחוקה מאוד מלהיות מושלמת כי אי אפשר להמיר חזרה את הכסף לכסף אמיתי. אם אי אפשר בכלל לקנות "כסף" של המשחק בכסף אמיתי אז הכסף של המשחק הוא לא "שווה כסף".

    טובות הנאה - מדובר במושג שנתון לפרשנות. תאורתית גם לעשות "אבן נייר מספריים" בביה"ס בשביל לקבוע איזה קבוצה תתחיל זה משחק אסור אם מפרשים טובת הנאה בצורה רחבה. הצורה ההגיונית לפרש טובת הונאה זה משהו יותר מוחשי כמו מינוי לתפקיד מסוים לדוגמא.

    אם צריך לשים שורה תחתונה - לפי דעתי זה חוקי ולא היה צריך לחסום את האופציה.

  4. 4

       | פורסם ע"י