הרשמה

משחקים > DVD

נתונים מעודכנים של ה- Entertainment Merchant Association, ארגון העל של יצרני הבידור הביתי בארה"ב, מראים שתעשיית הקולנוע עדיין מכניסה הרבה יותר כסף מאשר תעשיית המשחקים. זאת, למרות הצמיחה העצומה בשנתיים האחרונות של מכירות משחקים בארה"ב והירידה המתמשכת בהכנסות מכרטיסי קולנוע ומכירות סרטי DVD.

על פי נתוני חברת סקר השווקים NPD, תעשיית משחקי המחשב מכרה ב- 2007 ברחבי ארה"ב מוצרים בסכום קרוב ל- 19 מיליארד דולרים, שנחלקים בערך חצי-חצי בין תוכנה (המשחקים עצמם) לבין חומרה ייעודית (מכשירי משחק וקונסולות).

במקביל, מכירות כרטיסי קולנוע הכניסו 9.7 מיליארד דולרים, מכירות סרטי DVD הגיעו ל- 16 מיליארד, והשכרות סרטי DVD הוסיפו כ- 7 מיליארד נוספים - ובסך הכל הכניסה תעשיית הקולנוע 33 מיליארד דולרים בארה"ב לבדה, לא כולל מרצ'נדייס, שידור סרטים בערוצי פרימיום בטלוויזיה ומקורות הכנסה נוספים.

יש לציין, עם זאת, שהנתונים אודות מכירות משחקים הרבה פחות מסודרים ומאורגנים מאלו של הקולנוע בשל ההתקדמויות המהירות בטכנולוגיה. למשל, הם לא כוללים הכנסות ממכירות דיגיטליות של תוכנה, משירותים של מנוי בתשלום (ולכן מפספסים את מיליארד הדולרים השנתיים של WoW ואת Xbox Live), ומקורות הכנסה נוספים.

אז מי יותר גדול? כנראה שהקולנוע, אבל זה לא ממש משנה. מה שחשוב, מבחינתי, הוא שהנתונים הללו מבהירים שהיחס של התקשורת המיינסטרימית למשחקי מחשב הוא כאין וכאפס לעומת החשיבות התרבותית והכלכלית שלהם. עד מתי ימשיכו להתייחס לגיימרים כאל תת-תרבות מחתרתית?

עוד ב- Vgames:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    05:38 05.07.2008 | MoonKnight MoonKnight (אורח)

    זה כי אנשים מורידים משחקים

    כל אדם שני בערך מוריד משחקים (אני כמובן לא) חוץ מזה תוסיפו בחשבון את כמות האנשים שקונים צרובים (שזה גם מקור הכנסות ענק) .

    וכמובן שיש את אותה בעיה כם בקולנוע אבל ההבדל הוא שקולנוע עוד איכשהו מעדיפים לראות באולם או להשכיר דיוידי ולראות בטלוויזיה ולא לראות על צד מחשב בחלקים או עם בעיות ...

  2. 2

    10:33 06.07.2008 | mike100000 mike100000

    2 דברים

    לאחד אנשים גם מורידים סרטים ואני מאמין שהרבה יותר ממשחקים
    ושנית הם שככו גם ת הsteam

  3. 3

       | פורסם ע"י