הרשמה

מיקרוסופט מאשרים כי תהיה תמיכה למקלדות עבור משחקי Xbox One

תמיכה לעכבר "כנראה לא תעבוד", לפחות בשלב הזה

התמיכה במקלדת ועכבר תהיה תלוייה במפתחי המשחקים

מיקרוסופט מאשרת את חרדת שחקני הקונסולות - חיבור מקלדת ועכבר יתאפשרו במשחקי Xbox One. כל זה נאמר בכנס "State of play: Modern game development" של מיקרוסופט. למרות האישור על העניין, מיקרוסופט לא חושפת מתי יצא העדכון המיוחל אלא רק שזה יקרה "בקרוב". יש להזכיר כי דובר על כך כבר לפני כשנה ע"י פיל ספנסר (Phil Spencer), ראש מותג Xbox.

מנהל בכיר בתוכנית למפתחי משחקים, אנדרו פרסונס (Andrew Parsons): "דיברתי בשבוע שעבר עם שתי מפתחות משחקים שהראו התעניינות בהטמעת התמיכה במקלדת על הקונסולה", ההצדקה למקלדת מגיעה דרך מפתחי המשחקים "יש להם משחקים שהם פרסמו על המחשב (Windows) והם רוצים לפרסם אותם גם על הקונסולה, אבל המשחקים הללו צריכים צ'אט ואת האפשרות להקליד טקסט". הוא גם דן באפשרות של קונטרולר מתקדם: "היינו יכולים להוסיף מקשים לשלט, אבל זו לא החוויה שהם (המפתחים) רוצים, הם מרגישים שזה יהרוס את חווית המשחק".

הכוונה היא למשחקים שמפותחים אך ורק דרך Universal Windows Platform (או UWP) ובה המשחקים נכתבים בשפה אחת עבור Windows ו-Xbox One בו זמנית, מה שמקצר את תהליכי כתיבת הקוד לשתי הפלטפורמות וניתן להחליף ביניהן באופן "חלק". מבין המשחקים הבולטים ניתן למצוא את Halo Wars 2 ו-4 Gears of War. מי שמחפש לחבר עכשיו סט מקלדת ועכבר ולכסח את החברים שלו ב-GOW 4 ובכך לנצל את יכולותיו המשופרות תצופה אכזבה - לא תהיה תמיכה מלאה לעכברים כרגע.

למרות זאת, מוקדם יותר החודש טען פרסונס כי "בתחילה, רק מעט דגמי עכברים יתמכו ע"י הקונסולה. מיקרוסופט מקווה בהמשך לתמוך בכל סוגי העכברים" אך עם זאת הוא מזהיר מפתחי אפליקציות שלא להסתמך על חיבור עכבר לקונסולה כרגע, שכן לא בהכרח המשתמש יוכל להשתמש בו בשלב הראשוני.

לאחר שיצא העדכון, מפתחי המשחקים יצטרכו עדיין לתכנת את המשחק כך שיתמוך במקלדת ועכבר, דבר שיכול להקשות מאוד על משחקים שמותאמים יותר לקונסולות.

ההבדל בין קונסולה למחשב מטושטש מאוד. מחד הקונסולות מנסות להיות יותר דומות למחשב ומאמצות מקלדת ועכבר ואת האפשרות להריץ עליהן עוד דברים חוץ ממשחקים בזמן שמושקים קונטרולרים מיוחדים ומערכות PC סלוניות למשחקים (אני מסתכל עליך, Steam Machines). בשבילי השאלה הגדולה שעלתה בנוגע לשילוב של מקלדת ועכבר בקונסולה היא: מה יקרה לשחקנים שישארו לשחק עם גיימפאד? האם תהיה הפרדה נוספת, לאחר הפרדה בין קונסולות, להפרדה בין אביזרי קלט או האם מי שמשתמש במקלדת ועכבר יזכה ליתרון על השאר?

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:05 22.05.2017 | עזרא עזרא (אורח)

    אין שום סיבה שלא תהיה תמיכה במקלדת ועכבר. אם כשמחברים למחשב שלט אז הוא מזהה אוטומטית את השלט אז גם כשמשתמשים במקלדת ועכבר זה צריך להיות כהה

  2. 2

       | פורסם ע"י