הרשמה

Mafia III - כל מה שאתם צריכים לדעת

אייל לנצמן מסכם לנו את כל מה שאנחנו צריכים לדעת לקראת משחק העולם הפתוח החדש של 2K

האם Mafia III יצליח לעמוד בסטנדרטים שהציבה Rockstar?

עשור וחצי כבר חלפו מאז שיצא The City of Lost Heaven, אחד ממשחקי הפעולה המרשימים ביותר של שנת 2002. המפתחים, שישבו בסניף הצ'כי של סטודיו 2K, עמלו עבור המשחק על יצירתה של עיר דיגיטלית בדיונית ששואבת השראה מסן פרנסיסקו ומשיקגו של שנות השלושים.

הם אמנם הצליחו לשחזר את הנופים העירוניים בדיוק רב, אבל גם הם ידעו שהעיר לא בדיוק שוקקת חיים, ושבחזית "העולם הפתוח" הם כנראה הפסידו לרוקסטאר ולכותר האחרון שלהם, GTA 3. בכל זאת, מבחינתם זה היה בסדר, כי Lost Heaven היה בעצמותיו משחק אחר לחלוטין. מכניקות המשחק היו דומות, אך "מאפיה" התיימר להיות משחק פשע סינמטי, שנשען בכבדות על התסריט שלו. במשחק אמנם כיכבו דמויות מאפיונרים טיפוסיות-משהו, כולל הפרוטגוניסט, יחד עם תסריט  מפולפל, סבוך ואפל, ממש כמו הסרטים הקלאסיים שעליהם התבסס בחופשיות, ועל כן זכה בשבחים כמעט אוניברסליים (פרט למשימת המירוץ הידועה לשמצה - התרחקו כמו מאש). 

בדיוק שמונה שנים אחר כך נחתו על המדפים עותקי משחק ההמשך. אלא שהרבה מים זרמו בנהר מאז Lost Heaven. קודם כל, ה"מדפים" של 2010 כבר היו וירטואליים ברובם. אבל חשוב מכך, הטכנולוגיה צעדה קדימה. משחקי "ארגז חול" כמו של רוקסטאר, שזרקו את השחקן לעולם ואמרו לו "תתפרע", היו עניין שבשגרה, וחלק ניכר מהשחקנים כבר החל להישחק מהנוסחה הלעוסה של משחקים מתוסרטים וליניארים. לכן, ברגע שהאשליות שנידבה 2K על עולם משחק חי ונושם נופצו, הרבה אנשים הבינו שאין להם הרבה מה לחפש ב"מאפיה 2", במיוחד אחרי שהשלימו את המשימות העלילתיות.

אישית, חיבבתי מאוד את משחק ההמשך, אבל הוא גם הבהיר לי מעל לכל ספק שאם 2K תרצה לפתח משחק נוסף בסדרה בשנים הבאות ולגרוף עליו שבחים, הוא יצטרך להיות גרנדיוזי באמת.

הכירו את ניו בורדו

אז מה בתכנית עבור "מאפיה 3"? ובכן, המשחק החדש מפותח בימים אלה על ידי סניף חדש לחלוטין של 2K, שנקרא Hangar 13 ויושב בקליפורניה, כשהסטודיו הצ'כי, שהיה אחראי לשני המשחקים הקודמים, מסייע בפיתוחו ממרחק של אוקיינוס.

המשחק יתרחש ב"ניו בורדו", גם היא עיר בדיונית, המתרחשת בארצות הברית של סוף שנות השישים, שעיצובה שואב השראה מניו אורלינס של אותם ימים. המפתחים התבססו בעיקר על תצלומים וסרטים ישנים כדי לשחזר מגוון של מוקדי תיירות, אבל מיקומם במשחק יהיה שונה ממקביליהם במציאות, והם אמורים להשתלב עם החלקים הבדיוניים של העיר באופן אורגני.

ניו בורדו תחולק לעשרה מחוזות, שנמצאים בשליטתן של משפחות פשע שונות. המחוזות נבדלים אחד מהשני בעיקר בנופיהם, למשל המראות האורבניים של הרובע הצרפתי המפורסם לעומת אסופת האגמים לצד נהר המיסיסיפי. לצערנו, עדיין קשה להעריך האם ניו בורדו אכן תשופע מאטרקציות של ממש, ולא תעוטר רק בטקסטורות מזמינות של דלתות סגורות לבתי עסק ולמקומות בילוי.

אויבים קטלניים

התרחשויות העלילה ינועו על פני ציר זמן של תשעה חודשים בשנת 1968. להזכירכם, הסיפורים הארוכים של המשחקים הקודמים התפרשו לעתים על פני מספר עשורים. הפעם נכנס לנעליו של לינקולן קליי, הגיבור כהה העור הראשון בסדרה.

קליי היתום מצא משפחה בקרב חבריו ליחידה כשלחם במלחמת וייטנאם. הוא שרד, השתחרר ושב הביתה, ואז הצטרף לסניף המקומי של "המאפיה השחורה", ארגון הפשע שהיקף פעילותו גאה באותה התקופה והגיע לשיא באמצע שנות השבעים. הארגון נקלע ליריבות מרה עם המאפיה האיטלקית, שבאחד הימים הוציאה לפועל תכנית התנקשות בגיבורנו ובחבריו החדשים. מבין חברי הארגון חסרי המזל, קליי הוא היחיד ששרד, ומאותו הרגע הציב לעצמו מטרה אחת ברורה - נקמה.

שלל דמויות חדשות וקשוחות

המשחק אמור להיות גדוש בדמויות צבעוניות. לפי המפתחים, נוכל לגייס מאפיונרים ולשלוח אותם למשימות חבלה אלימות שונות. אחד מהם הוא ויטו סקלטה, גיבור המלחמה בו שלטנו במשחק הקודם, שהספיק להזדקן קצת.

גיוס של חברים חדשים למטרה, יפתח בפני קליי יכולות משודרגות. נתפלל שמכניקת המשחק הזו תיושם כהלכה, ולא כמו במשחקי פשע אחרים, דוגמת "הסנדק 2", שבו מנגנון השליטה על חברי הכנופיה האחרים הרגיש כמו נטל. 

יש סיבה להיות אופטימיים. ב-Hangar מבטיחים שה"חיילים" שייבחרו לעמוד לצדנו לא יהיו דמויות שטוחות, אלא בעלי רצונות ואינטרסים משלה;, לכן נצטרך להתמקח עמם על מנת חלקם בארגון החדש שלנו, או להחליט האם לקדם אותם במעלה סולם הדרגות של הארגון המתגבש שלנו. לדיאלוגים מול המגויסים יהיו השלכות הרות גורל על העלילה, שתתפצל לכיוון שונים בהתאם לבחירה שעשינו.

הניסיון להעניק עומק למשחק לא מסתיים בעלילה המסועפת. המפתחים, ששואפים לריאליזם, אינם יכולים להתעלם גם מהפנים הפחות נעימות של התקופה; ואכן הם מתכוונים לגעת גם בסוגיות בוערות ורגישות, כגון התנועה האנטי-מלחמתית של ילדי הפרחים והאפליה הגזעית. לטענתם, השד הגזעני ירים את ראשו בסיטואציות שונות לאורך המשחק, ואף ישפיע על היחס שיקבל קליי מכוחות המשטרה של ניו בורדו.

אקשן ונהיגה מהירה

"מאפיה 3" אמור להיות משחק פעולה מגוף שלישי סטנדרטי, שישים דגש על לקיחת מחסה כדי להימנע מספיגת אש. יש לציין שסרטוני המשחקיות שנחשפו מותירים את הרושם שאנימציות המעבר למחסה והנסיגה ממנו חלקות בהרבה מאלו שהיו שזורות במשחקים הקודמים, ומרגישות פחות רובוטיות.

אי אפשר לומר שקטעי האקשן של "מאפיה 3" נראים חדשניים במיוחד מבחינת מכניקות המשחק, אך אם לשפוט על פי הקדימונים, הם אלימים וברוטאליים מבעבר. בנוסף הוקדשה תשומת לב מיוחדת ללחימה פנים אל פנים. כצפוי, ארסנל כלי הנשק התקופתיים יכלול מבחר של אקדחים, רובי סער וציד.

קצת יותר מעניין, לדעתי, הוא מגוון האפשרויות שיוצעו להשלמת המשימות. באחת ההדגמות שהוצגו, בקטע שמזכיר יותר משחק "דאוס אקס", על השחקן להשתלט על אחוזה מפוארת של אחד מאויביו. רבים מופקדים על משמר האחוזה.. ניתן לבחור האם להתגנב אליה בשקט או להסתער על האויבים במלוא המרץ עם רובים שלופים, אך בנוסף, קיימת האופציה לחתוך את החיווט שאחראי על קווי הטלפון, ובכך למנוע הגעה בהולה של כוחות תגבור.

החלק המרכזי השני שמרכיב, כמיטב המסורת, את משחקי "מאפיה" הוא הנהיגה ברחבי העיר. גם ב"מאפיה 3" הנהיגה לוקחת את מקומה כמשלימה טבעית של קטעי הפעולה המהירים, שמהווים את חלק גדול מהמשחק. המפתחים טוענים כי השקיעו זמן רב בעיצוב כלי הרכב בהתאם לתקופה, וכן מבטיחים כי מרדפי מכוניות שוב ישחקו תפקיד מרכזי במשימות השונות.

את המשחק ילווה פסקול עמוס בלהיטים קלאסיים, כמו "Paint It Black" של הרולינג סטונס ו-"All Along the Watchtower" של הנדריקס. השירים, אגב, לא ינוגנו רק במהלך נסיעה ברכב, אלא גם יבקעו מתוך מועדוני לילה ומסבאות שיהיו פזורים ברחבי העיר הבדיונית.

Mafia III יהיה זמין ל-PC, Xbox One וה-PS4 החל מה-21 לאוקטובר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:46 29.06.2016 | WarFox89 WarFox89

    מאפיה 1 היה אגדי וגם השני היה מדהים לדעתי עם גרפיקה מטורפת בזמנו, תסריט שעשוי היטב עם עלילה ודמויות מעניינות. מקווה ש-3 לא הולך לאכזב כי רף הציפיות היום כבר הרבה יותר גבוה.

  2. 2

    11:45 02.05.2017 | שלומי שלומי (אורח)

    חברים!
    אם אתם רוצים שפשוט הראייה שלכם תתחיל להתקלקל, תרכשו תמשחק הזה, עשיתי טעות וקניתי אותו, הכל חשוך בקושי רואים משהו, פשוט אכזבה ענקית!!!!

  3. 3

       | פורסם ע"י