הרשמה

ביקורת מובייל - Angry Birds 2

אריאל רחמימוב הצטרף להרפתקה החדשה של הציפורים העצבניות, ומחכה עכשיו ל"אנגרי בירדס 3: סדנת עצבים"

אריאל רחמימוב הצטרף לטירוף והיה מבין המליונים שהורידו את Angry Birds 2 בשבוע הראשון. אז מה השתנה והאם שווה להתקדם ל-Angry Birds 2?

בשנת 2009, חברת Rovio Entertainment הפינית השיקה את Angry Birds המקורי למערכת ההפעלה iOS. כבר בימיו הראשונים המשחק הורד מיליוני פעמים והפך להיות הדבר החם החדש בעולם המשחקים. באופן טבעי, אנשים חשבו שזה רק עניין של זמן עד שיגיע כותר ההמשך. ובכן... לא בדיוק. ל-Rovio לקח 6 שנים להשיק את משחק ההמשך הישירה ללהיט מ-2009 אבל במהלך פרק הזמן הזה, היא השיקה 11 משחקי Angry Birds שונים עם עולמות ורקעים אחרים. היה לנו את Angry Birds בחלל, במלחמת הכוכבים, בריו דה ז'נרו, ואפילו בגרסת הרובוטריקים. ההמתנה לכותר ההמשך האמיתי הסתיימה ביום חמישי, ה-30 ביולי שנת 2015, כאשר השיקה החברה את Angry Birds 2 לשמחת המעריצים. המשחק לא מוסיף המון תוכן אך עשוי מצוין, מגיע עם המון שלבים והבעיה היחידה שלו היא מודל התשלום החמדני ש-Rovio החליטו ללכת עליו.

מה נשתנה באנגרי בירדס 2?

לאחר שביקרנו כמעט בכל מקום אפשרי ביקום עם משחקי ה-Angry Birds הקודמים, Angry Birds 2 מחזיר אותנו למקורות. החזירים החמדנים חוזרים לגנוב את הביצים של הציפורים, ובשבילנו זו סיבה מספיק טובה להתעצבן. המשחק החדש שומר על קאסט הציפורים המוכר לנו מהמשחק הקודם, אך הפעם מוסיף לנו רק ציפור אחת חדשה, וזוהי סילבר - ציפור אפורה עם היכולת להתעופף למעלה וליפול ישירות אל המטרה. אם כבר מדברים על הציפורים, אז המשחק מביא איתו דרך חדשה לגמרי שבה הציפורים שלנו מוצגות. בכל פעם שנתחיל שלב, בצד שמאלי התחתון של המסך שלנו יופיעו מספר קלפים. כל קלף מייצג בעצם ציפור אחרת, ואנו נוכל ללחוץ על כל קלף ולבחור באיזה ציפור להשתמש בכל רגע נתון. בנוסף, המשחק מביא עימו את "מד ההרס". מד זה יופיע בחלק הימני העליון של המסך והוא יתמלא בכל פעם שנגרום נזק למבני החזירים. ברגע שהמד מתמלא עד הסוף, אנו נקבל קלף בונוס שיעזור לנו לעבור את יתר השלבים.

כל זה מביא אותנו לחידוש הבא של Rovio, והוא "רמות מרובות שלבים" (באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב). החידוש הנ''ל אומר שבמקום שלבים קצרים ומשעממים, מעכשיו ברגע שנעבור את השלב הראשון בכל חדר - אנו נעבור מיד לשלב הבא שנמצא באותו חדר, כלומר ניאלץ להרוס עוד מספר מבנים של חזירים בדרך להשלמת המשימה - וזה בדיוק מחזיר אותנו לשיטת הקלפים. המטרה שלנו תהיה להרוס את המבנים של החזירים עם כמה שפחות קלפים, וכך בעצם לעבור למבנים הבאים כאשר ברשותנו מספיק קלפים. במידה ונגמור את כל הקלפים על המבנה הראשון, ברגע שנעבור לשלב הבא המשחק יודיע לנו שנגמרו לנו הקלפים וכאן בעצם אנו נפסלים. השיטה החדשה גורמת לשחקנים לחשוב בצורה יותר אסטרטגית - לא רק על האתגר הספציפי העומד מולנו אלא על שורת האתגרים שעלינו להשלים עם משאבים מוגבלים.

שלמו או תמותו

בדרך כלל פסילה במשחקי אנגרי בירדס לא היתה רעה כל כך - היינו פשוט חוזרים לתחילת השלב ומנסים את מזלנו שוב ושוב. מאחר ו-Angry Birds 2 הוא חינמי לגמרי, המפתחים הרשו לעצמם לשים פיצ'ר שלא הכרנו מהמשחק הקודם. זה הזמן להכיר בצער רב את מערכת החיים החדשה של המשחק: כאשר ניכנס למשחק בפעם הראשונה, יהיו לנו 5 חיים אשר יסומנו בלבבות. בכל פעם שנפסיד שלב, נאבד חיים, והחיים החסרים יתמלאו כל חצי שעה. מדובר בתוספת איומה ומעצבנת של Rovio, שבחרו ללכת הפעם בדרך של קנדי קראש ולהגביל את הניסיונות שלנו במשחק על מנת שנרכוש חיים נוספים בכסף אמיתי. על מנת לרכוש עוד חיים, תצטרכו 60 אבני חן (משאב הפרימיום של המשחק שניתן לרכוש עם כסף אמיתי).

המשחק אמנם דואג לפנק מדי פעם בכמות מזערית של אבני חן, כל המטרה היא שתרכשו אותן מכספכם. לדוגמא, 80 אבני חן ניתן לרכוש ב-3 וחצי שקלים, ואילו 560 אבני חן ניתן לרכוש ב20 שקלים. יש אפילו עסקה של כ-5700 אבני חן שניתן לרכוש בסכום מטורף של 174 שקלים. דוגמא נוספת לכך היא התוספת של קלפי הקסם במשחק. במהלך כל שלב, תינתן לנו האופציה לבחור בקלף קסם שיעזור לנו באותו השלב. ניתן לבחור בין קלף שהופך את כל המבנים לקפואים וכך בעצם יוצר יתרון לציפורים הכחולות שמתמחות בקרח, ויש אפילו קלף קסם שמוריד ברווזים מזהב מהשמיים אשר הורסים את כל העומד בדרכם. קלפי הקסם הם בעצם מערכת Pay-to-Win ועוזרים להבטיח ניצחון בעבור כסף אמיתי. לטובת המשחק ייאמר שעדיין לא נתקלנו בפרסומות קופצות - נקווה שזה יישאר כך.

הרס זה שם המשחק

אמנם המשחקיות של Angry Birds 2 לא השתנתה מקצה לקצה מהמשחק הקודם, אבל אני יכול להגיד לכם חד משמעית שמדובר במשחק פשוט כיף. ב-Rovio דאגו לשפר את הגרפיקה והפכו את המשחק ליותר צבעוני ומהפנט. שמתי לב לכך לראשונה כאשר לקחתי את הציפורים הכחולות ופשוט שיגרתי אותן למבנה שהיה כולו עשוי מקרח. ברגע שהציפורים פגעו במבנה, הוא התרסק בצורה כל כך יפה! החזירים התעופפו לכל עבר, ומד ההרס התמלא בכל כך הרבה נקודות, וכל זה גורם לסיפוק ומגביר את המוטיבציה להמשיך לשחק ולרסק כמה שיותר חזירים.

גם השלבים החדשים מעוצבים באופן שנראה מסובך בהתחלה, אבל עבודה נכונה עם הציפורים ולמידת היכולות שלהן יכולה לגרום לכך שאתם תהרסו 3 מבנים עם ציפור אחת בלבד. וזה לא מסתיים כאן, כי המשחק מביא עימו גם קרבות בוסים... בערך. כל כמה שלבים, תגיעו לשלב מיוחד שבסיומו תגיע ספינת החזירים (לא חייזרים) וממנה יירד החזיר הגדול ויתיישב על מבנה מסוים. החזיר הגדול הוא אגוז די קשה לפיצוח, אבל שוב - עבודה נכונה עם הציפורים והחזירים יושמדו בקלי קלות. בנוסף, כאשר תגיעו לשלב 26, תיפתח בפניכם ה"ארנה". הארנה הוא מצב משחק חדש מרובה משתתפים אשר מתעדכן כל יום במשימות חדשות שעלינו להשלים עם מספר מועט של ציפורים ובכך לצבור את הניקוד הגבוה ביותר (מעין Daily Challenge). מיותר לציין שהמשחק ארוך מאוד ומבטיח שעות משחק רבות: הגרסא הראשונה של המשחק מביאה 240 שלבים והמספר הזה יילך ויגדל ככל שיבואו העדכונים. מישהו אמר קנדי קראש?

השורה התחתונה

את המשחק שיחקתי על האייפד 4 ועל הגלקסי S4 ונהנתי מכל רגע. מדובר בהחלט באחד המשחקים המהנים ששוחררו לאחרונה, ועצם העובדה שהמשחק כבר הורד יותר מ-10 מיליון פעמים מאז יום חמישי, מעיד שהנוסחא של Rovio עדיין מצליחה לעורר הדים בעולם המשחקים. אבל, לצערנו היא הורסת את זה עם מערכת מיקרו רכישות מעיקה שהורסת את הרצף במשחק. המיקרו רכישות הן דבר בהחלט מובן בתחום המשחקים החינמיים, אבל Rovio לא היתה צריכה ללכת בדרך של קנדי קראש. אני מוכן להגיד בפה מלא שהייתי מעדיף לצפות בפרסומת כל כמה שלבים ולשחק כמה שאני רוצה מאשר שהמשחק יגביל אותי בכמות המשחקים שאני יכול לשחק בגלל מחסור בחיים.

אם אתם גיימרים מהסוג שחובב משחקים ארוכים ומשחקיות מגניבה ומספקת, Angry Birds 2 הוא ללא ספק משחק שאתם חייבים לנסות. חוץ מזה, אין סיבה שלא תנסו משחק חינמי, נכון?

להורדת המשחק ל-iOS

להורדת המשחק לאנדרואיד

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:08 10.08.2015 | יואב יואב (אורח)

    תודה על הביקורת. משחק ממכר.

  2. 2

    12:01 04.12.2015 | אריק אריק (אורח)

    איך עוברים את שלב 80 ?

  3. 3

       | פורסם ע"י