הרשמה

שוק הגיימינג גדל ב-10% במהלך 2014

איזו חברה גדולה הובילה בהכנסות?

בתור גיימרים זה בטח לא מפתיע אתכם ששוק הגיימינג נמצא בגדילה מתמדת ויציבה, אבל דו"ח חדש של חברת NewZoo הביא איתו כמה פיסות מידע מרתקות לגבי חברות המשחקים הגדולות. כנראה כדאי להתחיל עם המספר הבא: 83.6 מליארד דולר, זה השווי של שוק הגיימינג ב-2014. מתוך המספר האסטרונומי הזה, 65% מהכסף נמצא אצל 25 החברות הגדולות ובראשם Ubisoft, Sony, Activision Blizzard ועוד.

בראש טבלת ההכנסות עומדת חברה מפתיעה - Tencent המחזיקה תחתיה את Riot - המפתחת של League of Legends. אחרי סוני עם סה"כ הכנסות של 6 מליארד וגדילה של 1.3 מליארד ביחס לשנת 2013 . בכל מה שנוגע לקצב הגדילה לאורך השנים האחרונות - שום חברה לא מתקרבת לתוצאות של תאגידי המובייל כמו King ו-Apple, שאמנם מראות פחות הכנסות ממשחקים אך ממשיכות לגדול בעשרות אחוזים בשנה. עם הכניסה של מכשירים משוכללים יותר, סביר להניח ששוק המשחקים במובייל רק יגדל ויזכה ליותר השקות בולטות - אולי אפילו AAA.

ואילו חברות הראו נסיגה בהכנסות? בעיקר החברות היפניות ובראשן Nintendo, שהכניסה רק 2.1 מליארד במהלך 2014, נסיגה של 3 מליון משנת 2013. גם חברות פיתוח מיפן הראו נסיגה אך אלה עשויות לצמצם את הפערים במהלך 2015 עם הרבה יותר כותרים המכוונים למחשב ולקונסולות הדור הנוכחי (בניגוד ל-2014 שהיתה "שנת מעבר" בין הקונסולות). כרגע, החברה שעומדת במקום הכי בעייתי היא כנראה Microsoft, שאמנם עומדת במקום השלישי ברשימה אך ללא גדילה בהכנסות. השמועות מדברות על ריבוי כותרים בלעדיים ל-Xbox במהלך השנה הקרובה, אז ההסבר לכך בהחלט יכול להיות ריצוי המשקיעים והגברת התחרותיות מול המתחרה סוני.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י