הרשמה

E3 2014 - מי המנצחים הגדולים של הכנס? פרשנות

קראתם את סיכומי מסיבות העיתונאים? מצוין! עכשיו תקראו בין השורות

כמו בשנה שעברה, כנס E3 2014 נפתח עם מסיבות עיתונאים של ארבעת החברות הגדולות בשוק הגיימינג כיום: EA, Sony, Microsoft ו-Ubisoft. את כל הסיכומים תוכלו לקרוא בחדר המצב, אבל עכשיו הגיע הזמן לקרוא בין השורות: איזו מצגת היתה הכי מרשימה? מי מבין היריבות יצאה עם ידה על העליונה? ומי המנצח, אם יש בכלל דבר כזה?

Sony נגד Microsoft

אין מקום טוב יותר להתחיל מאשר הקרב עתיק היומין והעקוב מדם בין סוני ומיקרוסופט. בשנה שעברה, מיקרוסופט היתה מבולבלת והגיעה עם מצגת והכרזות שלא ממש תאמו את הציפיות של הגיימרים. היה דגש גדול מדי על "בידור" במקום משחקים ובואו לא נזכיר את תקרית ה-DRM שהביאה הרבה שנאה לפני שמיקרוסופט חזרה בה לגבי מאפייני מפתח של ה-Xbox One (ולא בפעם האחרונה). מיותר להגיד שב-2013 סוני לקחה את הנצחון בהליכה, אז מה השתנה ב-2014? ובכן, הקרב היה הרבה יותר צמוד ומיקרוסופט הגיעה עם חזון יותר ממוקד וצנוע - בלי לשנות סדרי עולם, אלא פשוט לספק משחקים טובים.

היו הכרזות מעניינות על פיצ'רים ומשחקים בלעדיים, אבל אם אתם שואלים אותנו - סוני לקחה שוב את הנצחון. למרות שהמצגת לא היתה "רק על משחקים", סוני פיצתה עם כמה פיצ'רים בלעדיים שהשאירו את מיקרוסופט הרחק מאחור: היכולת להזמין חברים ב-Far Cry 4 מבלי שלחבר יהיה עותק של המשחק, גישה מיידית וחינמית לבטא של Battlfield Hardline, גישה בלעדית ומוקדמת לבטא של Destiny והיד עוד נטויה. המצגת כללה גם כמה ממשחקי הצד-שלישי המצופים ביותר כמו Mortal Kombat X ו-Far Cry 4, ובסך הכל הראתה לנו יותר מזו של היריבה מיקרוסופט. מה שכן, הקרב נראה הרבה יותר צמוד ואנו צופים שה-Xbox One תדביק את הפער בשנה הקרובה ותתקרב לנתוני המכירות של ה-PS4. לא משנה מה אתם חושבים על כל אחת מהקונסולות, תמיד תזכרו שזה רק עוד קרב אחד במלחמה שתיארך שנים.

Ubisoft נגד EA

EA תמיד נתפסה בתור "התאגיד הרשע והאטום", חברה שלא ממש אכפת לה מהגיימרים אלא רק מרווחים ורבעונים פיסקליים. בצד השני של הזירה יושבת Ubisoft, שמהלכים כמו Assassin's Creed חדש בכל שנה, DRM טורדני ופלטפורמת משחקים נוראית (Uplay) גורמים לה להיראות יותר ויותר כמו היריבה EA. בזמן ש-EA התמקדו במה שהם עושים הכי טוב והראו את כל הכותרים שציפינו לראות, Ubisoft היא זו שהצליחה להפתיע אותנו ולא בזכות הגישה הקלילה וקריאות ה"הולי פאקינג שיט" של איישה טיילר. Ubisoft הציגה את אחד המשחקים המסקרנים והמבטיחים ביותר של E3 השנה: Rainbow Six Siege, ולא עצרה שם. כותרים כמו Shape Up, Valiant Hearts ואפילו Just Dance 2015 נראים כמו תוצרים הרבה קריאייטיבים ומקוריים מההיצע היבש של EA. שלא תבינו לא נכון, EA הציגו כמה משחקים נהדרים כמו Battlefield Hardline ו-Fifa 15, אבל בשורה התחתונה ראינו יותר ממה שאנחנו כבר מכירים, בלי שום חידוש אמיתי.

קונסולות נגד PC

בעולם בו ההכרזה של GTA V ל-PC מתבצעת במעורפל כחלק מהמצגת של סוני, איפה זה משאיר את שחקני המחשב? קל לחשוב שהשחקן המרכזי ב-E3 השנה הוא הקונסולות, וטכנית זה נכון. תגידו מה שתגידו על העוצמה של מחשב גיימינג טוב, עם תגית המחיר אי אפשר להתווכח. אתם יכולים לקנות מחשב גיימינג מטורף ב-10,000 שקל, או לחסוך 3/4 מזה ופשוט לקנות קונסולה. זה גם יכול להיראות כאילו שחקני המחשב מקבלים את כל ה"שאריות", אחרי שכל משחק אפשרי יושק קודם על ה-Xbox או על ה-PlayStation, או יקבל פיצ'רים בלעדיים לקונסולות שלא יהיו זמינים במחשב.

אבל אם תסתכלו מתחת לכל זה, אתם תראו את העובדה הפשוטה: שחקני מחשב "מפספסים" פחות ופחות משחקים. תסתכלו על Mortal Kombat למשל. סדרה שבשנים האחרונות התמקדה אך ורק בקונסולות, ופתאום Mortal Kombat 9 עושה את דרכו ל-Steam באיחור של שנתיים. וראו איזה קסם, הפעם Mortal Kombat X מוכרז מראש עבור הקונסולות וה-PC! הסוף לקיפוח. כמובן שהשינוי הזה לא הגיע במקרה: יותר ויותר משחקים נותנים ל-PC מעמד שווה בגלל ששוק המחשב השתנה משוק של מקלדת+עכבר בלבד לשוק שמקבל ומכיר בשלטי משחק. אם תסתכלו היום על תיאור משחק ב-Steam, אתם תראו שאחד הפרטים הראשונים שתגלו עליו זה האם הוא תומך בשלט או לא. אז קשה להגיד שהמחשב ניצח בקרב כי עדיין משתלם יותר לקנות קונסולה, אבל שלא תטעו - זה זמן נהדר להיות גיימר של PC.

והמנצח הגדול: קו-אופ!

בשנה שעברה, הפיצ'ר הבולט ביותר על פני משחקים מכל החברות היה האפשרות להצטרף למשחק באמצעות טאבלט ואפליקציה יעודית. ראינו את זה ב-Dead Rising 3, The Division, Battlefield 4 ובעוד המון משחקים. השנה, החברות התאפסו על עצמן וגילו שלגיימרים לא באמת אכפת מדברים כמו קישוריות עם הטאבלט או הסמארטפון, ובמקום הציגו את הפיצ'ר שעושה קאמבק משנות ה-90 - קו-אופ! מסתבר שאנחנו רוצים לשחק ביחד אבל לטאבלט אין שום מקום במשוואה הזאת. במקום, משחקים כמו Assassin's Creed Unity, Far Cry 4 ואפילו Little Big Planet 3 שמו דגש על משחקיות עם שיתוף פעולה בין שחקנים. השנה קו-אופ הוא הפיצ'ר המרכזי ביותר על פני משחקים של כל החברות, ובשנה הקרובה אנחנו נראה פחות משחקים שמגבילים אותנו לשחקן אחד בלבד, ויותר משחקים המאפשרים שיתוף פעולה בין שחקנים. את הסמארטפון והטאבלט תשאירו בחוץ.

מה אתם חושבים על מסיבות העיתונאים? מי המנצחות הגדולות של האירוע? ספרו לנו בתגובות! לסיכומים מלאים של מסיבות העיתונאים וכל העדכונים החמים מ-E3, בקרו בחדר המצב שלנו.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    03:41 11.06.2014 | Hollow Hollow

    תמיד ידעתי שיש לכם משהו נגד נינטנדו אבל עכשיו הוחכתם את זה סופית

  2. 2

    10:08 11.06.2014 | ari3l0_0 ari3l0_0

    חחח איך בדיוק ? נינטנדו לא עשו מסיבת עיתונאים ב-E3 אין מה לפרש...

  3. 3

    12:30 11.06.2014 | אור מנטש אור מנטש

    אין לנו שום דבר נגד נינטנדו - קודם כל קח בחשבון שהכתבה הזו נכתבה לפני המצגת של נינטנדו, אז לא ידענו שום דבר על מה שיש להם להציע באותו הזמן.
    דבר שני שצריך להבין זה שנינטנדו לא תופסים את עצמם בתור תחרות לאף אחד, בטח לא לסוני ומיקרוסופט. זה לא בגלל שהם גרועים או משהו כזה, זאת פשוט החלטה אסטרטגית לפנות לשוק אחר. אז טכנית, נינטנדו לא יכולה "לנצח" בשום דבר כי היא בכלל לא משתתפת בתחרות.

  4. 4

    15:59 11.06.2014 | yair1212 yair1212

    זה לא תירוץ, זה לא משנה מה נינטנדו אומרת לדעתכם היא עדיין חלק מהתחרות. הדבר המקצועי לעשות הוא לחכות שכל החברות יראו את התוכן שלהם ואז להכריז מי לדעתם היה הטוב ביותר.
    לדעתי נינטנדו הייתה הכי טובה השנה(בניגוד לשנה שעברה שבה לדעתי סוני לקחה).
    סוני ומייקרוסופט הראו הרבה משחקים אבל רובם הם משחקים שאני יכול להשיג בכל מקום אחר ככה שזה לא משהו ייחודי להן.
    לעומת זאת כל מה שנינטנדו הראתה היה שלה, כל מה שהיא הראתה היו פרוייקטים חדשים וגם כאלה שהוכרזו ואתה לא יכול להשיג אותם בשום מקום אחר. נכון שאין לה תמיכה מספיקה ממפתחי צד שלישי אבל זה מה שגורם לה לפתח כמות עצומה של משחקים בעצמה. וכל מה שהיא מראה זה רק שלה.
    התחרות ב-E3 היא בעיקר לשכנע אותנו(הצרכנים) למה אנחנו צריכים לקנות את המכשירים שלהם\לשחק על המכשירים שלהם ולקנות את המשחקים שלהם. ובזה לדעתי נינטנדו הייתה הפעם הכי משכנעת

  5. 5

    17:52 11.06.2014 | אור מנטש אור מנטש

    אתם מוזמנים לקרוא את הסיכום המלא של מסיבת העיתונאים של נינטנדו כאן:http://www.vgames.co.il/article/18581.html

    הנושא של הכתבה הזאת היה "אחד מול אחד". אין לנו שום דבר נגד נינטנדו, היא פשוט עומדת בפני עצמה ואין כל כך למה או למי להשוות אותה.

  6. 6

    18:58 11.06.2014 | yair1212 yair1212

    בטח שיש, התחרות כאן היא עלינו-הצרכנים.
    אתם אתם עושים השוואה אז אתם לא יכולים לא להכליל אחד מהמתחרות.
    לא מעניין אותי אם אתם בעד או נגד נינטנדו, כל אחד ודעתו. מה שכן מפריע לי זה שאתם לא נתתם פה הזדמנות שווה לכולם ומראש החלטתם שאתם לא מכלילים את נינטנדו בתחרות ובהשוואה

  7. 7

    18:25 15.06.2014 | Hollow Hollow

    לפי כל המבקרים נינטנדו ניצחו בתערוכה רק אתם החלטתם לא להחשיב אותם ואתם עוד אומרים שאין לך כלום נגדם

  8. 8

       | פורסם ע"י