הרשמה

פייסבוק רוכשת את Oculus Rift ב-2 מיליארד

המפתחים עדיין ימשיכו לעבוד באופן עצמאי

פייסבוק הודיעה היום שהם הגיעו לסכם לרכישת Oculus VR, החברה המובילה בתחום המציאות המדומה, בסכום משוער של 2 מיליארד דולר. ההסכם מציין שאם בנוסף תגיע החברה להישגים מסויימים יחולק לה מענק של 300 מיליון דולר במזומן.

במהלך השנים Oculus בנתה לעצמה שם בתחום המציאות המדומה ונכון להיום חברות משחקים ופיתוח הזמינו מעל 75,000 יחידות של ערכת המפתחים שלהם למשקפי ה-Oculus Rift.

למרות שהרעיון לשחק בתוך מציאות מדומה עדיין מרגיש רחוק, פייסבוק בחרה לרכוש את החברה ולפתח אותה מעבר אל עולם המשחקים. נאמר כי החברה תכוון להכניס את הטכנולוגיה אל עולם התקשורת היומיות בין אנשים, מדיה חינוך ותחומים נוספים. לפי איך שזה נראה כרגע, תקשורת בין אנשים תוכל להשתנות בדרכים שעדיין לא חשבנו עליהן.

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק אמר בהודעה שהוציא לעיתונות: "מובייל היא הפלטפורמה המובילה כיום, ואנחנו גם משיגים את הפלטפורמות  של המחר. ה-Oculus היא הזדמנות ליצור את הרשת החברתית הגדולה ביותר, שתשנה את איך שאנו עובדים, משחקים ומתקשרים". האם בעתיד נוכל לשים את משקפי ה-Oculus בבית ולהופיע בבר וירטואלי יחד עם כל החברים? או לטייל בעולם דרך העיניים של מישהו אחר? האפשרויות הן בהחלט בלתי מוגבלות אך עדיין רחוקות: במצבו הנוכחי, ה-Oculus Rift הוא מכשיר כבד ומסורבל מדי שדורש תקופת הסתגלות ארוכה וגורם לכאבי ראש ועיניים גם למי שמשתמש בו באופן יומיומי. יקח עוד כמה שנים עד שהטכנולוגיה הזו תבשיל ותהיה מוכנה לקהל הרחב.

בתגובה לדבריו של צוקרבג, ברנדן ירבין(Brendan Iribne), אחד ממקימי ומנכ"ל Oculus אמר: "אנחנו מתרגשים לעבוד עם מארק וצוות פייסבוק במטרה לספק את פלטפורמת המציאות המדומה הטובה בעולם. אנחנו מאמינים שמציאות מדומה תשפיע בצורה משמעותית על תקשורת חברתית ותעזור לחבר בין אנשים בדרכים חדשות ומופלאות".

למרות החלפת הבעלויות, משרדי Oculus ישארו בארבין קליפורניה, שם ימשיכו לפתח את ה-Oculus Rift באופן עצמאי.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י