הרשמה

המלחין החירש של Resident Evil הודה בתרמית

"בטהובן היפני" הוא לא מלחין, ולא חרש

יצא לנו לראות ולשמוע לא מעט סיפורים מוזרים, הזויים ויוצאי דופן הקשורים לגיימינג, והנה מגיע סיפור שעשוי לגבור על כולם: המלחין האגדי של סדרת Resident Evil, האחד שנקרא "בטהובן היפני" על יכולתו ליצור מוזיקה נהדרת מבלי יכולת שמיעה, הודה שהוא התחזה במשך 18 שנה ושילם למוזיקאי אחר שילחין בשמו.

המלחין המפורסם, מאמורו סמורגוצ'י (Mamoru Samuragochi), יצר מוזיקה "ניאו-קלאסית" למשחקים וסרטים, ונחשב במשך שנים רבות לכוכב מוכשר - בייחוד לאור מצב השמיעה שלו שהדרדר עם השנים והפך אותו לחירש לחלוטין בגיל 35. רשת ABC דיווחה כי אחרי 18 שנה של תרמית, סמורגוצ'י חשף סוף סוף את האמן האמיתי מאחורי כל יצירות המופת שלו במשך השנים: טקאשי ניגאקי (Takashi Niigaki), מורה למוזיקה שעבד בצללים כל השנים האלה ולא קיבל שום הערכה על עבודתו. בינתיים, סמורגוצ'י חי את החיים הטובים: אחת ה"עבודות" המוקדמות שלו דיברה על הנפגעים של פצצת האטום בהירושימה משנת 1945, ובהמשך הוא גם לא היסס לקדם את עצמו על חשבון האסון בכורי האטום בפוקושימה בשנת 2011 - מה שהפך ל"המנון הרשמי" לתמיכה בנפגעי האסון. מגזין Time קרא לו "בטהובן של העידן הדיגיטלי", רשת מובילה ביפן עשתה עליו סרט דוקומנטרי ובמשך כל הזמן הזה - שום חלק מהעבודות לא היה באמת שלו.

בהמשך, הסיפור הסתבך עוד יותר: בראיון עם מלחין הצללים ניגאקי, הוא סיפר כי סמורגוצ'י כלל לא חירש. "בהתחלה הוא שיחק אותה מולי, אבל ככל שהכרנו יותר הוא וויתר על המשחק והבנתי שהוא שומע בסדר גמור". וזה לא הכל: "הוא אמר לי, אחרי שהמוזיקה למשחקי המחשב נחשפה לקהל הרחב, שהוא ימשיך לשחק את תפקיד החירש".

עכשיו שהכל יצא החוצה, מעניין אם ניגאקי יזכה לקבל סוף סוף את הקרדיט הראוי לו על כמעט 20 שנות פעילות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י