הרשמה

Xbox One: מיקרוסופט עונה על השאלות הבוערות

חיבור לאינטרנט פעם ביום, אין מיסוי על משחקים משומשים ולא יעקבו אחרינו בעזרת הקינקט

אתמול (8.6) חשפה מיקרוסופט מידע חדש הנוגע לקונסולת ה-Xbox One, קונסולת הדור הבא של החברה שעתידה להתמודד בקיץ הקרוב ראש בראש ב-Playstation 4 של סוני על ליבו של שוק שחקני הקונסולות. בחשיפה המוקדמת של האקס בוקס לפני מספר שבועות עלו כמה שאלות חשובות ומטרידות מצד קהילת השחקנים, החשובה מביניהן בנושא החיבור לאינטרנט ותגובת הקונסולה לניתוק ממנו.

אין אינטרנט – אין משחקים

השאלה החשובה ביותר וגם זו שגרמה למיקרוסופט לספוג את כמות האש הרבה ביותר נוגעת לחיבור לאינטרנט, ושחקנים רבים דאגו כשהשתמע מחשיפה הקונסולה שללא חיבור לאינטרנט - לא יהיה ניתן לשחק כלל. מיקרוסופט מאשרת את החשש עם הסתייגות- בעוד יהיה אפשר לשחק מסביב לשעון גם אם האינטרנט נפל, ה-Xbox One תצטרך להתחבר לאינטרנט לפחות פעם ביום כדי להמשיך לתפקד כרגיל.

לטענת מיקרוסופט החובה מגיעה מרצון לשרת את הלקוחות, לוודא שהמשחקים וכלי המערכת מעודכנים, ולוודא את מקוריות וחוקיות כל המשחקים. גם לאחר יממה ללא חיבור הקונסולה תמשיך להקרין סרטי DVD ו-Blu-Ray כמו גם לאפשר צפייה בטלוויזיה למשתמשים שחיברו אותה למטרה זו, אך עד החיבור הבא ספריית המשחקים של הגיימרים תשבות כליל.

על פניו, ההגבלה עצמה לא קשה מדי- כבר ראינו הגבלות חריפות יותר שדרשו חיבור מסביב לשעון, וממילא רוב רובם המכריע של שחקני האקס בוקס שומרים אותה מחוברת תמיד. כמובן, במקרה של נפילת רשת למשך יותר מיממה חיי הגיימר עשויים להפוך למתסכלים במיוחד, אבל מדובר באירועים נדירים שאנו לא זוכרים מתי לאחרונה התרחשו בארץ. מעבר לזה, בעולם בו כל סמארטפון יכול לתפקד בתור מודם – גם נפילת האינטרנט הביתי לא אמורה להשבית את חיי הגיימינג שלנו.

סחר משחקים מקוון ובטחון המידע

שאלת מכירת המשחקים וההחלפות בין שחקנים גם היא נענתה בחיוב, ומיקרוסופט הכריזה כי תתמוך בהחלפת, מסירת ומכירה מחדש של משחקים בין קהל המשתמשים בקונסולה. רוב המשחקים פותחו על ידי חברות צד ג' ובמקרה זה אפשרות הסחר המקוון תינתן להן לבחירתן לפי המודל העסקי הפרטני שלהן. מיקרוסופט התחייבה בנוסף לא למסות את ההעברות ולא לגבות עמלות על סחר במשחקים בין שחקנים- אך במקביל תגביל את כמות המסירות ותנאי המסירה כדי לשמור על האינטרסים שלה.

לבסוף, מיקרוסופט נגעה בשאלות הקשות שצצו אחרי חשיפת תכונת ה-Always On של מצלמת הקינקט, תכונה שלכאורה מאפשרת למיקרוסופט לראות ולשמוע כל מה שנאמר בסלון הבית מסביב לשעון ולעשות במידע כרצונה. מיקרוסופט הסבירה שמשתמשים יכולים לכבות או להקפיא את מצלמת הקינקט כך שתקלוט אך ורק את פקודת ההפעלה לכשתגיע, ושבכל אופן וידאו או שיחות לא יוקלטו באופן לא מורשה על ידי המצלמה ולא יועלו לשרתי מיקרוסופט.

לסיכום, נראה שמיקרוסופט מצד אחד שומרת בחזקה על האינטרסים שלה ומצד שני מנסה לקחת צעדים קטנים לכיוון הלקוחות, ובהשוואה לחברות האחרות בתעשייה מתנהגת באופן סביר למדי. בכל מקרה, אם תשאלו אותנו המערכה הבאה בעולם הקונסולות תוכרע על גבם של משחקים איכותיים בדיוק כמו בכל דור קודם במלחמה הזו, ולא מדיניות שמירת מידע או חיבור לאינטרנט של היצרניות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:23 09.06.2013 | ek355 ek355

    קוראים לזה xbox one כי הם יצליחו למכור מקסימום קונוסולה אחת

  2. 2

    20:37 09.06.2013 | Dan-Style Dan-Style

    חרא קונסולה חרא חברה

  3. 3

    21:22 09.06.2013 | iluzky iluzky

    זה מגניב איך מייקרוסופט הלכו מחברה שמייצגת הרבה גיימרים לחברה שאין לה כסף ןעוברת לקהל הרחב ולא הקהל של הגיימרים ששומר אותה "בחיים" ...בקיצור screw you guys, i'm going home.

  4. 4

       | פורסם ע"י