הרשמה

38 Studios ו-Big Huge Games קרסו

הסוף של ממלכת Amalur? חברת המשחקים 38 Studios קרסה סופית, אחרי שנקלעה לחובות
ad banner
ad banner

 צניחה חופשית: במה שיזכר אולי כקריסה המהירה ביותר של חברת משחקים, עכשיו כבר ברור לגמרי שחברת המשחקים 38 Studios כבר לא תצליח להציל את עצמה. במהלך השבוע האחרון פיטרה החברה את כל העובדים שלה, והשאירה אחריה חובות כבדים למדינת רוד איילנד.

38 Studios נוסדה ב-2006 על ידי כוכב בייסבול אמריקאי בשם קורט שילינג. בשנים האחרונות עבדה החברה על שני משחקי תפקידים. הראשון, Kingdom of Amalur: Reckoning, יצא מוקדם יותר השנה, והיה צריך להיות החלק הראשון מתוך מותג משחקים רחב. השני, שכונה "פרוייקט קופרניקוס", היה משחק תפקידים המוני שהיה אמור להתרחש גם הוא בעולם של Amalur - אך ככל הנראה כבר לא יצא לפועל.

כדי לפתח את המשחקים שלה, נעזרה חברת המשחקים בשני אמנים בעלי שם עולמי: סופר הפנטזיה המצליח ר.א סלבטורה כתב את כל ההסטוריה של ממלכת Amalur, בעוד אמן הקומיקס טוד מקפלרן סיפק לחברה את הכיוון האמנותי של העולם (ואף צייר את העטיפה ל-Reckoning). 

אך כל זה לא הספיק כדי להפוך את Reckoning ללהיט גדול מספיק, והחברה נכנסה לצרות. מוקדם יותר החודש, היתה אמורה 38 Studios להתחיל להחזיר הלוואה שמנה שלקחה ממדינת רוד איילנד (אליה עברו משרדי החברה בעבר). התשלום הראשון של החזר החוב, על סך 1.125 מליון דולרים, פוספס - מה שהיווה את ירית הפתיחה של הבלגן הגדול.

ad banner

 

מדינת רוד איילנד, שהבינה שיש סיכוי שהיא לא תראה את הכסף שלה בחזרה, כינסה מסיבת עיתונאים דחופה בנושא. יש לציין שלא מדובר כאן בכסף פרטי, אלא בכסף ששייך למעשה למשלמי המיסים של רוד איילנד, וביחד עם ריבית עמד סכום ההלוואה כולה על 90 מליון דולרים (!), שברוד איילנד פחדו לאבד. עובד הציבור שאישר את הלוואה הזאת, והפך מאז כנראה לאחד האנשים השנואים ביותר ברוד איילנד, עזב את תפקידו בעקבות ההחלטה העסקית הגרועה שלו.

בסופו של דבר, הצליחה 38 Studios להחזיר את התשלום הראשון של ההלוואה - אבל כדי לעשות את זה הם נאלצו לא לשלם משכורות לעובדים שלהם. מספר ימים מאוחר יותר, הודיעו שני המנהלים של החברה כי הם מחפשים עבודה חדשה - ולאחר ימים ספורים נוספים הודיעה החברה כי היא מפטרת את כל מצבת העובדים שלה. מכאן ועד לפשיטת רגל מוחלטת הדרך קצרה.

ad banner

מה שבאמת עצוב בכל הסיפור הזה הוא ש-Kingdom of Amalur לא היה משחק גרוע: המשחק זכה לביקורות חיוביות, והצליח למכור 1.2 מיליון יחידות - כמות נאה לכל הדעות. עם זאת, ברוד איילנד טוענים שמדובר בכשלון, ושרק כדי לכסות עלויות המשחק היה צריך להצליח למכור לפחות שלושה מיליון יחידות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:52 28.05.2012 | TheBaker TheBaker

    "נוסדה ב-2006 על ידי כוכב בייסבול אמריקאי בשם קורט שילינג"
    ובאמת חבל , המשחק היה נחמד ביותר

  2. 2

    13:29 28.05.2012 | ooz ooz (אורח)

    הם עשו טעות שהוציאו את המשחק קרוב ל skyrim. המשחק היה מאוד טוב לידעתי אבל לא הוציאו אותו בתאריך הנכון. חבל המשחק המשך יכל להיות טוב כמו סדרת המשחקים של The Elder Scrolls..

  3. 3

    13:48 28.05.2012 | ff ff (אורח)

    מבחינת שיווק אסטרטגי המשחק נכשל.

  4. 4

    14:12 28.05.2012 | LL LL (אורח)

    איך זה ביאס אותי לישמוע דבר כזה אכשיו. אמולר היה אחד המשחקים הכי אהובים אלי השנה. והיו הרבה משחקים טובים השנה.
    אהבתי אותו יותר מסקיירים. אבל הם באמת לא היו צריכים לשחרר אותו בתאריך הזה. בלי קשר לסקיירים. אנשים לא מיליונרים הם לא יכולים ליקנות כל משחק שיוצא במחיר ריטייל. יש להם סדר עדיפיות. עדיף ללכת על בטוח כמו אנצ'ארטד באטמן גירס ועד.

  5. 5

    18:43 28.05.2012 | אבי אבי (אורח)

    משחק נהדר חבל...

  6. 6

    22:55 28.05.2012 | ek355 ek355

    רגע מה עם big huge games?

  7. 7

    23:32 28.05.2012 | אני רק שאלה אני רק שאלה (אורח)

    שאלה מוסרית:
    אם החברה פושטת רגל, זה לגיטימי להוריד את המשחק?

  8. 8

    00:22 29.05.2012 | yonikimhi yonikimhi

    כואב הלב וחבל היה פוטנציאל אדיר לא נהנתי ממשחק rpg כזה כבר המון זמן שילוב מדהים של פעולה לשםינוי! אנחנו ממש הפסדנו את האולפן בגלל אסטרטגית שיווק לקויה!

  9. 9

    09:33 29.05.2012 | לל לל (אורח)

    באמת חבל היה משחק טוב..

  10. 10

    01:39 03.06.2012 | k k (אורח)

    שלוש מיליון יחידות*
    תלמדו לתקן עברית

  11. 11

       | פורסם ע"י