הרשמה

יוצר Heavy Rain: "לא מעוניין בדור הבא"

דיוויד קייג' מסתפק בפלייסטיישן 3

 לא כולם מחכים לדור הקונסולות הבא: דיוויד קייג' האיש שעומד מאחורי המשחקים Heavy Rain ו-Fahrenheit, אמר בראיון ל-Develop כי הוא מסתפק בחומרת הדור הנוכחי, ולא חושב שהדור הבא של קונסולות המשחק יוכל לתרום לו או למשחקים שלו.

"בכנות, אני לא מתעניין בטכנולוגיה או בדור הבא של הקונסולות. אם נוכל להמשיך עם הפלייסטיישן 3 חמש שנים נוספות זה יהיה בסדר גמור מבחינתי. אני חושב שהאתגרים העיקריים שלנו הם בצד היצירתי, לא בצד הטכני", הוא אמר.

קייג', שהצליח לייצר מנוע גרפי מצויין ל-Heavy Rain, חושב שיש לו את כל מה שהוא צריך כבר עכשיו. למעשה, נראה שהוא לא אמר את המילה האחרונה בדור הזה. לפני מספר חודשים הציג קייג' סרטון שמספק הצצה לשיפורים שעשה במנוע הגרפי שלו לטובת הפרוייקט הבא שלו. הסרטון מציג רובוטית אנושית בשם קארה שמפתחת מודעות עצמית, ומצליחה להלחיץ גם את היוצר שלה. המשחק שישתמש בטכנולוגיה שמאחורי הסרטון יצא ככל הנראה לקונסולת הפלייסטיישן 3 - ככה שהדור הבא עדיין רחוק לקייג'.

"האם יש דברים טכניים שאני לא יכול לעשות על הפלייסטיישן 3? האמת שלא. המגבלות הן הרעיונות שיש לנו. כשאני מסתכל על העבר, אני מבין שהטכנולוגיה התפתחה הרבה יותר מהר מהרעיונות שאנחנו מסתמכים עליהם", הוא הוסיף.

 

דבריו של קייג' עומדים בניגוד מוחלט לדברים שאמר קליף בלזינסקי בסוף השבוע. בלזינסקי, אחד מבכירי חברת המשחקים Epic, אמר שהוא לא יכול לחכות לדור הבא, ושלדעתו זה יצטרך להציג קפיצה משמעותית בטכנולוגיה על פני החומרה שיש לנו היום בתוך קונסולות ה-HD.

בנוסף לגרפיקה טובה יותר, דור קונסולות חזק יותר יוכל לשמש גם בשביל דברים יצירתיים יותר, כמו אינטילגנציה מלאכותית טובה יותר, מנגנונים מתקדמים להצגת הבעות פנים בזמן אמת, אלמנטים סביבתיים שלא אפשריים היום ועוד. לא ברור למה מפתח משחקים יוצא נגד טכנולוגיה טוב וחזקה יותר - אפילו אם הוא לא ימצא דרך לנצל את מלוא הכח שלה, הוא עדיין יוכל להשיג איתה יותר ממה שיוכל להשיג עם חומרה מיושנת יותר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:04 21.05.2012 | Edge?! Edge?!

    סתם בלבול שכל.
    לא יודע מה בידיוק העבודה שלו כוללת, אולי זה רק הבעת רעיונות, אבל אני לא מאמין שהוא אחד מהמתכנטים שבנה את המנוע ויש לו מושג בכלל בגרפיקה.
    עצם העובדה שמשחקים כיום לא רצים על שישים FPS ברזולוציית 1090X1080 זה כבר אומר שמשהו פה לא בסדר.
    שלא נדבר על זה שבקרוב תיהיה קפיצת רזולוצייה ל2 או 4 אלף (אנחנו עכשיו ב 1). אז עוד 5 שנים? דיי זה כבר נמאס.

  2. 2

    13:05 21.05.2012 | 123 123 (אורח)

    בן אדם טיפש

  3. 3

    13:17 21.05.2012 | adar12 adar12 (אורח)

    2 אתה טיפשלדעתי צריך להישאר כמה שנים על אותה רמה גראפיתלדעתי שיפור גראפיקה פוגע ביצירתיות של המשחק

  4. 4

    14:23 21.05.2012 | shuk shuk (אורח)

    טוב זה די ברור למה,המשחקים שלו בקושי כוללים גיימפליי,כל העניין של AI,פיזיקה טובה יותר,עולם אמין יותר או מנגנוני משחקיות מתקדמים יותר לא ממש מדברים אליו.

    למה הוא צריך את הכאב ראש של לפתח מנוע חדש רק בשביל לשפר את הגראפיקה והבעות הפנים? מבחינתו הגראפיקה של היום והבעות הפנים מספיק טובות בשביל השימוש הצר שהוא עושה במדיום וכנראה שבצדק,האבי ריין יראה מצוין גם עוד 5 שנים וזה מספיק על מנת לשרת את המשחקיות המוגבלת שהוא מציג.

    ד.א עד כמה שזה אולי משתמע אין לי שום דבר נגד המשחקים שלו,אני מוצא אותם מאוד מהנים כמו שהם-בידור אינטרקטיבי קולנועי וחושב שבהחלט יש להם מקום בתעשיית הגיימינג,רק שצריך לאמר את האמת-אין בהם ממש גיימפליי ומהבחינה הזו הם לא ממש שאפתניים.

  5. 5

    14:26 21.05.2012 | נחש נחש (אורח)

    ל3 איך בדיוק גרפיקה יותר טובה שאתה אפשר להוסיף הרבה יותר פרטים פוגעת ביצירתיות

  6. 6

    15:53 21.05.2012 | WarFox89 WarFox89

    יש משהו במה שהוא אומר ... תפסיקו לרדוף כבר אחר הצד הטכני והגרפי של המשחק במיוחד שזה בא על חשבון המקוריות והיצירתיות ואיכות התוכן והעלילה.
    הנה לדוגמא קרייסיס 2 - נראה מרהיב, יפה וכו' וכו' ... אבל מה הוא מציג מעצמו חוץ מהיופי ? - כלום ! עלילה מעפנה ולא מעניינת.

  7. 7

    17:29 21.05.2012 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    ההבדל בין קייג' לבלזינסקי הוא שקייג' עושה סרטים אינטראקטיביים וחומרת הדור הנוכחי לא מגבילה אותו והוא יכול להשתמש בכוח של הקונסולות כמעט רק לגרפיקה כי במשחקים שלו לא צריך פיזיקה או אינטילגנציה מלאכותית מתקדמת ובלזינסקי עושה משחקים שדורשים יותר מבחינה טכנית והדור הנוכחי לא מספיק ומגביל אותו

  8. 8

    18:10 21.05.2012 | רונן רונן

    ארז, לגבי תהיותיך בפסקה האחרונה: כי הוא תופס את המושג 'יצירתיות' בשונה ממך. הוא תופס אותו כפי שאני תופס אותו.

    בעיניי, אינטליגנציה גבוהה יותר והבעות פנים טובות יותר, הן בקושי יצירתיות. אלה דברים מובנים מאליהם. אלה לא רעיונות.

    רונן.

  9. 9

    19:19 21.05.2012 | 9 9 (אורח)

    4 זה שאין בהם גיימפלי לא אומר שהם לא שאפתניים.
    שיחקתי בשני המשחקים שלו ואם יש להם בעיה זה שהם שאפתניים מדי (אני בתור פלצן חיבבתי אותם מאוד)

  10. 10

    20:26 21.05.2012 | shuki shuki (אורח)

    *9-שאפתניים מבחינה "קולנועית" וערכי הפקה וכל המשתמע מכך,לא מבחינת גיימפליי,עולם,AI,מכניקות או כל מה שמרכיב משחק.

  11. 11

    07:26 22.05.2012 | CooKie Monster CooKie Monster

    6 - אתה יודע , יש הבדל ענק בין תוכן המשחק לגראפיקה שלו ... מה שאמרת בכלל לא היה קשור עכשיו ..

  12. 12

    09:39 22.05.2012 | Erez Erez (אורח)

    תכלס אף פעם לא התלהבתי ברמה כזאת מגראפיקה
    להתחשב בעובדה שאני משחק ביום-יום בSnes וPlayStation...
    גראפיקה לא אמורה להיות בעדיפות ראשונה!

  13. 13

    09:59 22.05.2012 | shalom_23 shalom_23

    ילדים לא לריב
    תפסיקו כל הזמן עם הגרפיקה
    קונסולות זה לא רק גרפיקה
    כל דור הביא עימו שינוי עצום פרט לטקסטורות
    גרפיקה זה לא הכל
    מוקדם עדיין להוציא קונסולה חדשה
    כי כרגע אין ממש מה לחדש
    ה-PS1 הביא את ה-CD לתודעת העולם
    ה-PS2 הביא את ה-DVD לכל בית בעולם
    ה-PS3/360 הביאו לנו את משחקי האונליין המטורפים
    וגם את הבלוריי וה-HD משחקי 3D ושלל הפתעות
    כמו קינקט ומוב
    מה יביא לכם הדור הבא,גרפיקה בלבד
    לא לעניין
    צריך שינויים מהותים יותר ממה שיש עכשיו
    כרגע יש לי רעיון אחד להתחיל קודם באונליין
    לשחק BF3 נגיד 64 אנשים כמו ב-PC ולא 24 כמו שזה עכשיו
    יש לכם עוד רעיונות?

  14. 14

    17:11 22.05.2012 | ל13 ל13 (אורח)

    הקונסולות לא יתפתחו בפרמטר הזה. כרגע יש את האמצעי התנועה שצריך ללמוד להטמיע כי נינטנדו הוכיחה כמה אפשר להשתמש בתנועה ע"י המשחק zelda:skyward sword שאמנם פותח לwii אבל השיטות תנועה שהוא משתמש בהם גאוניות מעבר לזה גרפיקה ומעבדים זה כן דבר חשוב כי זה אחראי על העומק של המשחק וברגע שתהיה טכנולוגיה ברמה גבוהה יוכלו להוציא משחקים במראה ריאליסטי (בכל סוג של משחק) והקונסולות שלא מתעסקות עם זה (כמו הwii u) יביאו את זה בפרמטר אחר.

  15. 15

    20:55 22.05.2012 | Dev Dev (אורח)

    זה די אבסורד לשמוע מאנשים שמשחקים בקונסולות את הדברים שנאמרו פה.
    קונסולה זה הדוגמא הישירה לכך שחומרה בינונית מספק חוויות משחק מרהיבות והמון שעות הנאה. אם לדעתכם גרפיקה עושה את הדבר למה שלא תשחקו PC ותקנו מחשבים בשמונה אלף שקל בשביל להריץ משחקים על רזולוציות מטורפות והגדרות גבוהות?

    לדעתי גימינג הוא בסופו של דבר משחקיות, הרעיון והביצוע (לא מבחינה טכנית)ולא הגרפיקה. קחו לדוגמא את HalfLife 2 ו Crysis 2 ל PC. מי יותר טוב?
    לדעתי האישית HL2, מסיבה פשוטה שלמרות שהגרפיקה מאוד מיושנת המשחקיות, העלילה הרעיון והביצוע גורמים לי היום אחרי כמעט עשור לשחק במשחק ולהנות כל פעם מחדש. בניגוד לCrysis 2 שהייתי צריך לקנות מחשב חדש על מנת לשחק במשחק על הגדרות גבוהות בציפיה שלפחות יהיה דומה ל HL2, והופתעתי לגלות שזה זבל מבחינת עלילה אבל מה, אחלה גרפיקה.

    ועוד דבר אחרון, לדעתי האישית ואני מדבר עכשיו רק על ה PS3. החומרה והיכולת של הקונסולה לא מנוצלת עד הסוף. בו לא נשכח שאחד ממחשבי העל הטובים בעולם עשוי מ2,536 פליסטישנים...

  16. 16

       | פורסם ע"י