הרשמה

נינטנדו נכנעת: Xenoblade יצא בארה"ב

אחרי גל של מחאה ועצומות, נינטנדו תוציא את משחק התפקידים היפני Xenoblade גם בארצות הברית

 לפעמים מחאות עובדות: חברת נינטנדו הכריזה במהלך סוף השבוע כי משחק התפקידים היפני המוערך Xenoblade של קונסולת ה-Wii, ייצא בחודש אפריל גם בארצות הברית. המשחק יצא עד כב ביפן ואירופה בלבד - ועד כה הסניף האמריקאי של החברה סרב בתוקף להוציא אותו גם בארצות הברית, זאת למרות שורה של עצומות ופעולות אחרות מצד מעריצי החברה.

Xenoblade הוא משחק תפקידים יפני שנחשב לאחד המוצלחים בז'אנר, ורבים מגדירים אותו כמשחק ה-JRPG הטוב ביותר של דור הקונסולות הנוכחי. המשחק יצא במקור ביפן במהלך חודש יוני 2010, והפך במהרה ללהיט מכירות גדול. בחודש אוגוסט 2011 הגיעה גירסה דוברת אנגלית של המשחק לאירופה.


משחק התפקידים היפני הטוב ביותר בדור הנוכחי?

בזכות ההערכה הגדולה לה זכה המשחק, ציפו רבים מחובבי ז'אנר התפקידים היפני שהמשחק יגיע בסופו של דבר גם לחופי ארצות הברית. עם זאת, ככל שעברו החודשים כך נוצר הרושם שנינטנדו-אמריקה לא מתכוונת לייצר גירסה מקומית של המשחק. יש לזכור שה-Wii היא קונסולה נעולת-איזורים, מה שאומר שבעלי קונסולה אמריקאית אינם יכולים לשחק בגירסה האירופאית של המשחק באופן חוקי.

כדי לשכנע את החברה להביא את הגירסה האנגלית של המשחק גם לארצות הברית, החלו המעריצים בשורה של צעדי מחאה. בנוסף למכתבים זועמים למשרדי החברה ולעצומות אינטרנטיות, פצחו גיימרים רבים במבצע שנקרא Operation Rainfall - במהלכו הם יצרו קשר עם אתרי מכירות אינטרנטיים וביקשו מהם להעלות את המשחק למכירה מוקדמת (צעד די חריג שבדרך כלל לא נעשה עד שמשחק מסויים מוכרז באופן רשמי). 

 

לאחר שהמשחק עלה לאתרים שהסכימו לשתף פעולה עם היוזמה, ביצעו משתתפי המבצע הזמנות מוקדמות למשחק, זאת כדי להוכיח לנינטנדו שכבר יש לו קהל שלם שמבטיח לרכוש אותו כשסוף סוף יצא. כעת, חודשים אחרי ש-Operation Rainfall כבר דעך - החליטה נינטנדו להקשיב סוף סוף למעריציה - ולהביא את המשחק לארה"ב, ככל הנראה כמוצר שימכר בלעדית ברשת המשחקים Gamestop (אם כי נינטנדו עדיין לא אישרה את שמועה זאת).

Xenoblade הוא לא משחק התפקידים היפני היחיד שנינטנדו מסרבת להוציא בארצות הברית. יחד איתו ישנם עוד שני משחקים בשם The Last Story ו-Pandora's Tower שסיפורם זהה, ועדיין לא הוכרזו ליציאה באירופה. עם זאת, היציאה של Xenoblade לבדו צריכה לשמח גם את מעריצי החברה שקיבלו סוף סוף התייחסות, וגם את כל בעלי ה-Wii האמריקאיים באשר הם, שיקבלו עוד משחק מצויין אחד לפחות לפני שהקונסולה תיזנח סופית לטובת ה-Wii U.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:25 04.12.2011 | Xeno Xeno (אורח)

    IM first and im not second :D

  2. 2

    11:57 04.12.2011 | יותם ברנז יותם ברנז

    ראוי לציין שזו לא הפעם הראשונה שמחאות עובדות בעולם הגיימינג: כשנודע שלEarth Defence Force: Insect Armageddon לא יהיה ספליטסקרין, קמה מחאה שהובילה לשינוי המיוחל. העם! דורש! להרוג חרקי ענק במסך מפוצל!

  3. 3

    14:08 04.12.2011 | *-* *-* (אורח)

    יפן היא ארץ של קמצנים....

    מישהו פה זוכר את הסיפור של TALES OF?

  4. 4

    14:26 04.12.2011 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    אני מת על נינטנדו אבל הם היו צריכים לעשות את זה מזמן ולגבי דה לסט סטורי ופנדורה טאוור אני חושב שהם מחכים לראות איך יהיו המכירות של זינובלייד באמריקה ואז הם יחליטו עם לצרף את שני המשחקים האחרים כי בכל זאת המשחקים הם מאוד מאוד יפניים ולא בטוח שהאמריקאים יאהבו אותם למרות שאני ממש אהבתי את זינובלייד זה משחק מדהים

  5. 5

    14:47 04.12.2011 | ל-3 ל-3 (אורח)

    אני מניח שאתה מתכוון ל-Tales of Vesperia.

    לפי שמועות, מיקרוסופט שילמה לא מעט כסף עבור אקסלוסיביות של המשחק בשוק המערבי. דבר שלא תקף ביפן.

    חובבי ה-PS3 יהנו מ-Tales of Graces F, מתי שיחליטו להפיץ אותו לשוק המערבי.

    בקשר לסדרה כולה של tales of, פשוט הם רואים שלא מרוויחים מספיק מחוץ ליפן, לכן מוציאים מספר מצומצם של משחקים מהסדרה.

  6. 6

    05:04 05.12.2011 | י' י' (אורח)

    מערכת הקרב של זיינובלייד הורסת אותו לדעתי, יש כל כך הרבה מה לעשות אבל מערכת הקרב כזו משעממת,המשחק פשוט משחק את עצמו
    כמו פפ12.

    נ.ב רק לי נראה שנינטנדו רצתה שגם לה יהיה סוג של skyrim ?
    על הווי?

  7. 7

    17:00 05.12.2011 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    לנינטנדו יש גם את the last story וגם את phandora's tower וגם את monster hunter tri כולם הם משחקי rpg מעולים ולגבי זינובלייד לא הייתי אומר שמערכת הקרב משעממת זאת אחת ממערכות הקרב הטובות היותר במשחקי הrpg

  8. 8

       | פורסם ע"י