הרשמה

סקירה מוקדמת - MLB 2K8

כמידי שנה לפני תחילת עונת הבייסבול בארה"ב מגיע אלינו הנצר החדש בסדרת המשחקים המפורסמת MLB 2K8. אם נעשה סקירה קטנה של ההיסטוריה של המשחק נראה כי חברת EA וחברת 2K התמקצעו כל אחת בתחומה: סדרת MLB של 2K כסידרה מובילה בבייסבול, וסדרת Madden של EA מובילה בפוטבול.

מצד שני, כפי שאנו יודעים תחרות היא דבר טוב ללקוח, ראו למשל את המאבק בין PES ל-FIFA שגורם לחידוש הז'אנר. האם פה, כשאין תחרות, אנו זוכים לריענון במשחק החדש?

לשמחתנו השנה, אף ללא התחרות שתאיץ בה, חברת 2K החליטה לרענן את המשחק ובהחלט השקיעה בו. הגרסה הקודמת שהייתה מלאה באגים כרימון בראש השנה היא זיכרון חולף, ומשחק חדש רובץ לפתחינו. לא רק ש-2K "ניקו" את המשחק, הם גם שיפרו את השליטה והוסיפו רעיונות חדשים כך שקיבלנו חווית בייסבול שעוד לא ראינו במשחקי הז'אנר עד היום.

משחקי בייסבול למעשה מבוססים על 4 מרכיבים: הגשה, חבטה, משחק שדה (fielding) וזריקה (משחקן לשחקן). השנה 2K נגעה בכל אחד מהמרכיבים הללו ושיפרה אותו. ניקח לדוגמא את האלמנט הפשוט של זריקה: עד היום כפתורי השלט (A,X,Y,B) סימנו את הבסיסים השונים ללא יכולת שליטה על הזריקה עצמה, בגירסה החדשה התווסף גם הסיטק האנלוגי לזריקה כך שניתן לכוון יותר וגם להוסיף עוצמה להטלה, בדומה למד העוצמה של הבעיטות במשחקי הכדורגל השונים.

גם ההגשה השתנתה וכעת מחולקת למעשה לשלושה חלקים: אפקטיביות, סוג הזריקה, ושחרור. כל חלק ישפיע על התוצאה הסופית. השליטה בכל הפעולות האלו דורשת תרגול מה, אולם מרגישה הרבה יותר בשלה כחווית הגשה אמתית על כל המאפיינים שבה, ולהוציא הגשה מושלמת זו לא מטלה קלה. חשוב לציין כי שחקנים שלא יירצו במערכת השליטה החדשה יוכלו לחזור ולשחק במערכת השליטה הישנה, בה המשחק שלט באופן אוטומטי על העוצמה וכיוון.

השליטה בחבטה ובמשחק השדה לא השתנתה רבות, רק קיבלה "כיוונון דק" כך שניתן יהיה לחוש טוב יותר את היכולת לחבוט, ומי שיתאמן וידע לנצל את המערכת יוכל פשוט להיות חובט טוב יותר. הכיוונן הזה גם הופך את המשחק למציאותי יותר וחוקי הפיזיקה השונים מקבלים ביטוי בולט. קשה בהרבה יהיה לחבוט כדור פנימי לכיוון השני -בדיוק כמו שבמציאות יהיה קשה לחבוט חבטה שכזאת.

הגראפיקה במשחק כמעט ולא השתנתה ובהחלט יש עוד מקום להתקדמות בתחום הזה. אומנם המשחק משתמש בלכידת תמונה על מנת לדמות כמה שיותר תנועות של שחקנים ואת התנועות המיוחדות של הכוכבים, אבל ניתן עוד להשקיע בתנועות חלקות יותר.

עוד לא הותרו לפרסום תכונות חדשות במצבי הניהול ומצבי משחק מרובה משתתפים, נקווה לראות שיפור בנושא ועוד הפתעות.

לסיכום אנו יכולים לראות שחלה התקדמות רבה במשחק, וגם אם עוד לא להגענו לחוויה המושלמת של בייסבול, אפשר להגיד בוודאות ש-MLB 2K8 מתקדם בכיוון הנכון.

המשחק ייצא ב-3 למרץ 2008. בגירסאותיו השונות ל- 360, PS3, Wii, PS2, PSP.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י