סוני אומרים את האמת בפנים: בראיון יוצא דופן ל-The Sixth Axis הסביר במאי Uncharted 3 ג'אסטין ריצ'מונד את ההחלטה לצרף למשחק קוד לאונליין, שימנע מגיימרים שירכשו אותו ביד שנייה להתחבר למצב המשחק ההמוני (אלא אם כן הם יסכימו לשלם לסוני עשרה דולרים נוספים). ריצ'מונד לא התבלבל ולא ניסה להצדיק את ההחלטה, אלא פשוט אמר את האמת: "משחקים צריכים להרוויח כסף".
קודים לאונליין הם פרקטיקה שהפכה יחסית מקובלת בשנים האחרונות כדי "להכריח" גיימרים לרכוש את המשחקים שלהם חדשים. עם העותקים החדשים של רוב המשחקים היום מגיע קוד חד פעמי אותו יש להזין בחנות הווירטואלית של הקונסולה עליו הוא רץ, זאת כדי "לפתוח" את אפשרויות האונליין שלו. רכישת קוד כזה בנפרד עולה כעשרה דולרים - מה שהופך את רכישת המשחקים משומשים ללא משתלמת.
"אנחנו מספקים אלפי שעות של תוכן במצבי האונליין שלנו, ונותנים לא רק תכנים תחרותיים אלא גם מצב Co-Op שלם", הסביר ריצ'מונד, "חלק מהסיבות לקוד האונליין הן שכשכל הדברים האלה יעלו לאוויר, הם לא יהיו בחינם. אנחנו צריכים לשלם על השרתים ועל כל שאר הדברים שיעזרו לנו לתחזק אותם, ובסופו של דבר משחקים צריכים להרוויח כסף".
"אנחנו מעדיפים ששחקנים יקנו משחק חדש מאשר משומש, כי שחקנים שקונים משחקים משומשים רק עולים לנו כסף. אנחנו לא מקבלים אגורה שחוקה על משחק משומש, אבל אנחנו עדיין צריכים לדאוג להם למקום בשרתים שלנו", הוא הוסיף.
דבריו של ריצ'מונד מעניינים, במיוחד בגלל הישירות שלהם. בדרך כלל מפתחי משחקים מגמגמים כששואלים אותם על נחיצותם של קודי האונליין, ומנסים להסביר מדוע הדבר הזה טוב לשחקנים עצמם. ב-Naughty Dog לא מנסים לייפות את המציאות, ומזכירים לכולנו שעדיין מדובר בעסק שצריך להרוויח כסף.
עם זאת, חלק מדבריו של ריצ'מונד לא ממש מראים את כל התמונה. הוא לא מסביר כיצד הצליחה התעשייה להסתדר שנים רבות ללא קודים כאלה, והאם לא מדובר בשיטה להגדלת הרווחים תוך כדי מניעת זכות צרכנית בסיסית מהלקוחות. זאת ועוד - טענתו של ריצ'מונד לגבי המקום שצריך להתפנות בשרתי המשחק לעותקים משומשים לא מדוייקת - שכן עדיין מדובר ב"מקום" אחד לעותק אחד של משחק - ועל כל שחקן שרוכש את המשחק משומש יש שחקן אחר שהפסיק לשחק בו.
תגובות
1
13:14 18.10.2011 | 11phox
im the first fuck the rest
2
14:26 18.10.2011 | as (אורח)
יש עוד מספיק משחקים אז זה לא משנה
3
15:36 18.10.2011 | ל-1 (אורח)
you wil die first too
4
16:08 18.10.2011 | yony.z
יופי, קצת ישירות לא תזיק. ואני מסכים עם הטענה שלך, ארז, שעל כל שחקן חדש מתפנה שחקן אחר.
5
18:40 18.10.2011 | mattans13
לא שיש לי כוונה להצדיק את הצעד של גביית תשלומים עבור משחקי יד שניה, אבל יש נקודה מסויימת בכך שהם ממשיכים לדאוג למקום על השרתים לשחקנים שמכרו את המשחק - שם המשתמש והסיסמא, כל הסטטיסטיקות והאצ'יומנטים - הכל נשמר על שרתי החברה למרות שהשחקן מכר את העותק שלו.
6
21:46 18.10.2011 | ניצן (אורח)
מה זאת אומרת "וא לא מסביר כיצד הצליחה התעשייה להסתדר שנים רבות ללא קודים כאלה" - אפילו HalfLife 1 דרש סיריאל ייחודי על מנת לשחק אונליין. פשוט פעם זה לא היה מספיק מתוחכם ככה שזה לא היה לכל בנאדם - היית יכול להתקין על כמה מחשבים עם אותו סיריאל, אבל לשחק אונליין עם אותו סיריאל אפשר רק אחד בו-זמנית. היום זה פשוט התקדם טכנו'.
7
22:45 18.10.2011 | BrB (אורח)
מסכים אתו לגמרי וטוב שהוא לא מתחיל לגמגם ואומר את האמת בפנים כמו שצריך.
הם עובדים על המשחק, משלמים אלפי דולרים על הפתוח ועוד אלפי דולרים עם השרתים, הם חברה בסך הכל וכל חברה צריכה להרוויח כסף.
(לא נכליל באמרה הזאת את אקטיויז'ן כי הצורך שלהם בכסף הוא אחר..)
8
22:52 18.10.2011 | ריאליסט (אורח)
אבל הרוכש המקורי של המשחק כבר מימן את המשחק, אין שום הגיון בטענה מעבר ל " אנחנו חמדנים ואם היינו יכולים היינו גובים כסף מכל מי שאומר את שם המשחק"
9
22:58 18.10.2011 | BrB (אורח)
יש בזה הגיון ועוד איך!!: תראה את זה ככה. אם אני קונה משחק ב300 שקל משחק בו גומר אותו ומוכר אותו למשהו אחר רק אני מרוויח את הכסף, החברה לא מקבלת גרוש ואז אם זה יקרה עם 10 אנשים הם כבר אבדו 3000 שקל אתה מבין?
במציאות זה קורה עם הרבה יותר עם עשרה אנשים והם יכולים לאבד מליונים בגלל זה אז הם צריכים איכשהו להחזיר את הכסף..
10
00:13 19.10.2011 | מסכים עם BrB (אורח)
אם אני רוצה לקנות מורטל קומבאט אני יכול לקנות אותו משומש או חדש. אני בכל מקרה אפסיד כסף בתמורה למשחק, אך הכסף לא ילך לWB games, אותה אתה מעריך בזכות המשחק, אלא למישהו שחושב שמשחקים הם כמו וידאו להשכרה ושלא צריך לשמור אותם (טוב אז אולי אני מפריז בערך הסנטימנטלי של משחקים גמורים, אבל אני עדיין צודק בשאר)
11
00:40 19.10.2011 | שם (אורח)
למגיב 5 - בולשיט. כל הסטטיסטקות האלה שוקלות קילו-בייטים בודדים לכל משתמש. אם כל העולם היה יוצר חשבון, אפשר היה לאחסן את זה על דיסק או קי.
מישהו קנה את המשחק, הוא נתן למישהו אחר לשחק במקומו, אין יותר לחץ על השרת, אין צורך ביותר משאבים.
אז הם כן מזיינים בשכל במקום להגיד - "אנחנו רוצים עוד כסף"; לא שזה לא לגיטימי, אבל חלאס עם השקרים.
12
02:05 19.10.2011 | VoTeKicK
"אנחנו מעדיפים ששחקנים יקנו משחק חדש מאשר משומש, כי שחקנים שקונים משחקים משומשים רק עולים לנו כסף. אנחנו לא מקבלים אגורה שחוקה על משחק משומש, אבל אנחנו עדיין צריכים לדאוג להם למקום בשרתים שלנו"
אבל כשמישהו מוכר את העותק שלו למישהו אחר מן הסתם הוא לא ישחק יותר במשחק לא? (אלא אם כן זה על הPC) אז הבן אדם שקנה את המשחק שילם לכם כסף על המקום העלוב בשרת ואז מכר את המשחק למישהו אחר שיתפוס את מקומו ולא יצור אחד חדש.
תירוצים, תירוצים, תירוצים ועוד תירוצים.
13
03:37 19.10.2011 | בשנה הבאה (אורח)
מי שימכור את האוטו שלו לא יוכל לתהניע עד שהוא נותן לסוזוקי 10 אלף שקל...
14
15:07 19.10.2011 | DarkRay (אורח)
במקרה של סוזוקי גם אחרי...
15
17:16 19.10.2011 | ds (אורח)
משחקים עם סיריאל בכלל אי אפשר למכור יד שניה אז מה אתם מתלוננים פתאום על הקוד של הרשת זו הקלה בתנאים
16
13:41 20.10.2011 | CooKie Monster
יש לי את המולטי שלו , משחק אדיר !
17
15:32 20.10.2011 | dfdf (אורח)
ign מחלקים קודים.מזל שחבר נתן לי קוד
18
02:14 21.10.2011 | מנגו2000 (אורח)
בולשיט אחד גדול שימו לב למה:
נגיד יש מיליון שחקנים בעולם
זאת אומרת שהמיליון האלה זכאים לשחק באונליין (הגיוני לא?)
עכשיו נגיד ש-250 אלף מהשחקנים מחליטים למכור את המשחק
ל250 איש אחרים
אז אנחנו מגיעים לאותו מצב נתון - מיליון איש משחקים
אז מה אכפלת לך אדון ג'אסטין אם ה250 איש האלה
התחלפו באנשים אחרים? זה עדיין אותו מספר - מיליון איש
ואם זה אומר אותו מספר, אז זה אומר שהתחזוק של השרתים נשאר אותו הדבר...
אז אל תזבל לנו ת'מוח שזה עולה לך יותר כסף להחזיק את השרתים
זה עולה לך בדיוק אותו הכסף... פשוט יש לך עניים גדולות
19
14:53 25.10.2011 | 10 (אורח)
מה אם יש לי שני משתמשים במערכת,זה אומר שהקוד יפעל רק על המשתמש שהכניסו בו את הקוד?:(
20
| פורסם ע"י