הרשמה

Rage משחק גדול

Rage יתפוס 3 דיסקים ב-Xbox וידרוש התקנה של 8 גיגה ב-PS3

 Rage, משחק הפעולה החדש של אולפן המשחקים id Software, צפוי להגיע אלינו ממש עוד מעט, בתחילת אוקטובר. בראיון ל-Digital Foundry, חשף טים וויליטס, אחד מהמנהלים האמנותיים של המשחק, מספר פרטים מעניינים בנוגע לגודל של המשחק - ואיך החברה שלו התמודדה איתו בכל אחת מפלטפורמות המשחק.

נתחיל בנתונים היבשים: Rage הוא משחק גדול. מאוד גדול. שחקני ה-PC, למשל, יצטרכו לפנות בשבילו 25 גיגה בדיסק הקשיח שלהם (כפי שנחשף זה מכבר בדרישות המערכת של המשחק). בעלי ה-PlayStation 3 יצטרכו להקדיש לו "רק" שמונה גיגה בדיסק הקשיח של הקונסולה שלהם - כסף קטן לעומת מה שקורה ב-PC, אך עדיין נפח יוצא דופן כשמדובר בהתקנות חובה של משחקי קונסולה. בעלי ה-Xbox 360 אמנם לא יהיו חייבים להתקין את המשחק, אך העותקים שלהם יגיעו צרובים על פני שלושה דיסקים.

למה המשחק כל כך גדול? וויליטס טוען שחלק נכבד מהנפח הזה מוקדש לטקסטורות. מנוע המשחק של Rage משתמש במנוע-טקסטורות חדש, שלפי דברי החברה אמור לתת לו מראה של משחק "דור הבא". למרבה הצער - השקעה כל כך גדולה בטקסטורות דורשת מקום רב לשמור אותן.

 

"השטח הגולמי של הטקסטורות גדול בצורה מגוכחת - מדובר בטרה-בייטים. בעזרת הקסמים של ג'ון קארמק (מנהל אולפני המשחקים והמפתח הראשי של המשחק ושל המנוע הגרפי), אנחנו יכולים לצמצמם את כל הטקסטורות והמשאבים האחרים לגודל שיוכל להתאים בצורה טובה לכל פלטפורמה. 

אנשים תמיד שואלים אותי, למה Rage כל כך גדול? זה בגלל כל הטקסטורות, אבל מדובר במשהו ייחודי מאוד. יש למשחק סגנון יפה מאוד, והוא רץ בצורה חלקה ומהירה", הוא אמר.

אם אתם מתכוונים להשקיע בגרסת ה-Xbox 360, וויליטס ממליץ לכם להשיג כונן קשיח גדול לקונסולה שלכם כדי לקבל את החוויה המקסימלית ("קנו אחד משומש ב-eBay!"' הוא אמר), אך מציין שאין חובה להתקין חלקים מהמשחק לדיסק הקשיח, ושבעלי כוננים קשיחים קטנים יכולים להתקין את המשחק בחלקים.

"אנשים לא צריכים להתקין את כל שלושת הדיסקים. אם אין לכם את המקום הדרוש, אל תלחצו. תתקינו את הדיסק הראשון, תשחקו בו, ואחרי שתסיימו תמחקו אותו ותתקינו את הדיסקים הבאים" הוא אמר. 

וויליטס דיבר גם על הנסיון של האולפן לפתח את המשחק במקביל לשלוש פלטפורמות שונות: PC, פלייסטיישן ואקס-בוקס. המשחק נבנה לכל אחת מהפלטפורמות מאפס, ולכן, לדברי וויליטס, ההבדלים בין הגרסאות יהיו זניחים.

וויליטס טוען שלמרות ההבדלים הטכניים בין הפלטפורמות השונות, כולן עובדות על אותן עקרונות, ולכן הפיתוח פשוט יחסית. "גילינו שאם משהו עובד לאט על ה-360, הוא כנראה יעבוד לאט גם על ה-PS3 וה-PC", הוא אמר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:54 25.09.2011 | 11phox 11phox

    ראשון
    XBOX חרא PS3 SHMEY

  2. 2

    13:23 25.09.2011 | איתן איתן (אורח)

    מצחיק........אבל בסרטון זה עדיין נראה גרוע .....
    גראפיקה לפני 3 שנים......טקסטורות לא טקסטורות אכפת לי ?
    זה נראה עדיין כמו קקה (גולמי)

  3. 3

    13:57 25.09.2011 | iDiot iDiot

    2, אם אתה חושב שזאת גרפיקה לפני שלוש שנים, אז אתה ממש לא מבין בגרפיקה, ואני אומר לך את זה כמישהו שמתעסק בזה כל הזמן.
    נמאס מכל האנשים שרואים משחק שהצבעים שלו חזקים וישר אומרים שזאת גרפיקה גרועה, אתה צריך להבין שזה אמור להיראות ככה, וגם תסתכל אל כל הפרטים בטקסטורות אם אתה לא מאמין, יש ה-ר-ב-ה יותר פרטים מאשר במשחקים אחרים.

  4. 4

    14:30 25.09.2011 | דגכ דגכ (אורח)

    נראה בדיןק כמו BRINK וBORDERLANDS לא משהו מיוחד

  5. 5

    14:34 25.09.2011 | איתן איתן (אורח)

    ל3 .

    אם אתה אומר שזה נראה טוב כנראה אתה לא מבין בגרפיקה...25 גיגה ?

    זה צריך להראות כמו סרט של PIXAR ........
    חחחח EPIC FAIL

  6. 6

    14:56 25.09.2011 | ל-5 ל-5 (אורח)

    כנראה שאתה לא מבין בגרפיקה. אין מנוע משחק היום שמסוגל להביא לך את הרמה של פיקסאר. הסיבה לזה היא לא רק הטקסטורות, אלא גם המודלים עצמם וכמות הפוליגונים שיש בכל מודל.
    פריים אחד בסרט מצוייר תלת-מימדי ברמה גבוהה לוקח יממה שלמה לרנדר. תחשוב שמנוע המשחק שלך צריך לרנדר את הפריים אחת ל-33 מילישניות, אם המשחק רץ בקצב של 30 פריימים לשנייה. במילים אחרות, אין מצב.
    טקסטורות שבנויות טוב מסוגלות לחפות על המגבלה של כמות הפוליגונים (פיקסאר מסוגלת לתת כמות אינסופית, כי הרינדור הוא לא בזמן אמת), ולכן אם יש לך 25 ג'יגה של טקסטורות, המשחק ייראה סוף הדרך.

  7. 7

    15:19 25.09.2011 | איתן איתן (אורח)

    אני לא בא להווכח או לריב איתכם , אני אומר תכלס מה אני רואה .......
    לגבי פיקסר זה בצחוק ......כי 25 גיגה נשמע מגוחח עם גרפיקה כזאת אבל סבבה....נחייה ונראה.

  8. 8

    15:41 25.09.2011 | ל 3 ל 3 (אורח)

    אל אין לך מה להתאמץ הם יודעים רק מה זה BF 3 שכח מזה זה אבוד

  9. 9

    16:05 25.09.2011 | iDiot iDiot

    5 צריך להבין שגרפיקה טובה זה לא רק ריאליזם.

  10. 10

    16:12 25.09.2011 | איתן איתן (אורח)

    עזבו בואו נשחק בגיימבוי

  11. 11

    16:37 25.09.2011 | גושפאנקה גושפאנקה (אורח)

    יאללה מריבה על DOOM!!!

  12. 12

    16:43 25.09.2011 | Dranzer96 Dranzer96

    מה הקשר אשכנזי?
    יהיה לך נחמד אם אני ירד על העדה המזרחית שלך?

  13. 13

    17:21 25.09.2011 | אברםם אברםם (אורח)

    תעזרו לייי אם יש לי xbox 360 עם נפח של 4 גיגה אני יוכל לשחק במשחק הזה בכלל?!

  14. 14

    17:57 25.09.2011 | alon116 alon116

    ניראה משחק מגניב ביותר ^_^
    וגרפיקה מעולה, מי שאומר שלא באמת לא מבין בגרפיקה.

  15. 15

    18:07 25.09.2011 | DarkRay DarkRay (אורח)

    6, יממה שלמה זה על מחשב ממוצע, או קונסולה, לפיקסאר אין בעיה לקנות מחשבי על מטורפים לכל גרפיקאי עם שוברי קופות כמו צעצוע של סיפור. על המחשב של העובד הממוצע זמן הרינדור הוא בערך שעה לכל פריים, הגיוני אם חושבים שיש להם מפרט של 2-3 מערכות מחשב בתוך כל מחשב.
    אבל אני מסכים לגמרי עם התשובה. אמרת את מה שחשבתי.

  16. 16

    19:35 25.09.2011 | יוסף טכנולוגיות בע"מ יוסף טכנולוגיות בע"מ (אורח)

    זה זה מה שמעניין? גרפיקה? מיינכראפט הצליח בזכות הגרפיקה שלו?

    אני אבחר במשחקיות על פני גרפיקה כל פעם מחדש.
    ID Software חבריה, מפתחים עם שם, עם וותק, הם לא יכולים לאכזב.
    25GB של תוכן ולא גרפיקה, זה רק אומר שהמשחק יהיה ארוך מאוד.

    יוסף אומר יוסף יודע!

  17. 17

    19:42 25.09.2011 | גושפאנקה גושפאנקה (אורח)

    מריבה על DOOM??

  18. 18

    20:22 25.09.2011 | wot wot (אורח)

    אני מקווה שהמחשבים של כל זונות הגראפיקה בעולם ישרפו.

  19. 19

    20:25 25.09.2011 | איתן איתן (אורח)

    מריבה על Pokemon Silvergold בשילוב מטורף עם דרגון בול
    שמעתי ש ID המטורפים האלה עושים משחק של 35 גיגה אחי , לגיימבוי....משהו הדור הבא
    טקסטורות מטורפות הפוליגונים של הפיקסלים ירוצו ב33 מישניות
    עולם פתוח משהו מטורף רינדור של המחשב למשחק עם הפוליגנים...........
    יאלללללללללה מריבה!

  20. 20

    20:26 25.09.2011 | Jackyz Jackyz

    עזוב אחי זה השאסי...

  21. 21

    22:11 25.09.2011 | ל-19 ל-19 (אורח)

    זה מה שאומרים אלה שאין להם כסף לקנות מחשב שיריץ את הגראפיקה.

  22. 22

    22:47 25.09.2011 | ל-22 ל-22 (אורח)

    הם בנו מנוע חדשני שמובסס על טקסטורות גבוהות מראש (שזהות בכל הקונסולות בשינוי של הרזולוציה כמובן), ככה שכל מחשב מלפני שנתיים שלוש שבנוי לגיימינג מסוגל להריץ את זה על מקיסמום, הגרפיקה זהה לPC ולקונסולות, בניגוד למנועים שמרנדרים לך בזמן אמת ומשתמשים נטו בכוח עיבוד.

    ג'ון קארמק תמיד היה ונשאר גאון בתחום הזה.

    תבינו, זה הדור הבא של המנועים, בלי כוח עיבוד מיותר, נטו איכות גבוהה ומה שישאר זה הכוח עיבוד שצריך לAI ולפיזיקה...

  23. 23

    08:52 26.09.2011 | גושפאנקה גושפאנקה (אורח)

    נננוווו!!!! לא רוצים קצת לריב על DOOM?!?!!

  24. 24

    20:03 26.09.2011 | אברהם סומסום אברהם סומסום (אורח)

    לפי דעתי כולם על זין שלי והמשחק זה סוס ואימא שלכם זונה ואתם דפוקיפ הגרפיקה סוסה לאאלה ואמא שלכם זונה

  25. 25

    00:26 27.09.2011 | eizhak9 eizhak9 (אורח)

    ניראה סבבה תראו איזה נשקים יש שם יש לי 10 tera בבית למי אכפת כמה זה יתפוס ניראה מצוין אל תישכחו זה ב youtube לא רואים 100 % כמו במחשב ו המישחקיות קובעת אני קונה !!!

    אשקנזי מזרחי מה אתה דפוק ?! פה כולם גיימרים !! חמור פרמיטבי לך תשחק cs 1.6 עם ציטים

  26. 26

    01:44 27.09.2011 | איתן איתן (אורח)

    26 חחחחחחח לך תלמד עברית .......
    אשקנזי חחח
    טוב שלא כתבת מזרכי
    לך תשחק עם הבולבול שלך

  27. 27

    11:05 27.09.2011 | eizhak9 eizhak9 (אורח)

    not everyone know Hebrew well i just not good with this language.
    but the point i was highlighted is " we are all a gamers " and the room for rasizm is kind of preemptive among us gamers is that good enough for you .

  28. 28

    19:14 02.10.2011 | בלהבלה בלהבלה (אורח)

    גם גרפיקה ענקית ומשחקיות ענקית וכנראה בגלל גודל המשחק הוא יהיה משחק ארוך מאוד! אתם לא יודעים להעריך משחקים.. רק BF3 וCOD בראש שלכם, משחקים שטחיים ומשעממים...

  29. 29

    13:29 07.09.2012 | הגיבור במשחק הגיבור במשחק (אורח)

    הוא תימני?

  30. 30

       | פורסם ע"י